1Dnoveller

Alla inlägg under mars 2012

Av Hanna och Emma - 31 mars 2012 21:39

''I really like you too Becca...'' sa jag och skulle just säga 'but more than a friend' när min mobil plingade till. Rebecca tog bort handen och jag tittade ursäktande på henne. Jag vet inte vad som flög i mig, men jag kollade smset. Det var från Harry:
''Woohoo! I have a date with Becca on Wednesday! Wish me good luck! XD''
Och då förstod jag att när Becca hade sagt att hon gillade mig, så hade hon bara menat vänskapligt.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Rebeccas perspektiv-

Han tittade ner på sin mobil, och det var som att hela han släcktes på något sätt. Alldeles nyss så hade hans ögon lyst av lycka, och nu var det som att allt det försvann. Det var som när man gick i mellanstadiet och killen man gillade dansade med någon annan. En sån besvikelse fann sig nu i hans ögon. Vad stod det i smset? Jag skulle precis fråga honom, men han sade snabbt:
''I'm sorry, I have to go.''
Jag tittade undrande på honom. Han såg nästan lite sårad ut. Jag tyckte nästan lite synd om honom, vad det än var som hade hänt så hade det väl inte varit så bra... Undrar om nån hade dött?
''Okay...'' sa jag tyst. Jag tyckte att det var lite synd att han behövde gå, vi hade inte gått så långt än. Och vi hade haft det väldigt trevligt, speciellt där när han sa att han gillade mig med. När jag sa det till honom, så menade jag ju att jag gillade honom. Riktigt mycket. Jag vet inte om det bara är vänskapligt... Okej, det är mer än vänskapligt. Men ändå! Jag menar, jag ska ju på dejt med Harry på onsdag. Jag kanske inte ska gå och kära ner mig i hela bandet. Men tänk om jag gillar Niall mer än Harry då? Det känns som om Niall är mer min typ. Eller ja, idag hade vi ju verkligen klickat. Det hade väl jag och Harry med, men ändå. Jag gillade Harry, men Niall, där klickar det ju liksom. Båda är så himla olika varandra. Dom är ju två helt olika personer. Men lika underbara.
Oh my god! Hur ska jag klara av det här? Gillar två stycken killar, båda är lika perfekta, och dom är med i samma band. Eller gillade jag dom bara för att dom var kända? Jag tänkte lite på saken, men bestämde mig att det inte var så. Jag tror inte jag är sån... Jag kanske borde prata med nån. En vän. Sandra. Jag måste verkligen prata med Sandra imorgon!


''Yeah... Bye. Seen sometime!'' fick Niall ur sig efter en stunds tystnad och jag nickade sakta. Det var en "glad" hälsning, men han lärt inte glad. Var det smset?  Jag fick sedan en hastig kram av honom innan han gick tillbaka mot hållet vi hade kommit från. Kramen var hastig men jag fick ändå ett litet lyckorus när han kramade mig. Men när han var utom synhåll blev jag lite nere igen...

Jag suckade, la händerna i fickorna och började sedan att gå hemåt.


Nialls perspektiv-
Jag skulle inte ha byggt upp såna förhoppningar. Jag skulle inte ha trott att hon gillade mig. Det klart att hon inte gjorde, och det klart att Harry hade bjudit ut henne.
Egentligen får jag väl skylla mig själv lite, att jag inte bjöd ut henne första gången på klubben där. Men Harry hade ju liksom paxat henne. Och nu skulle det ju i och för sig bara vara konstigt om jag bjöd ut henne. Jag menar hon är ju Harrys dejt.


När jag kom in i min lägenhet tog jag min kvällsmacka, och gjorde sen i ordning mig för natten.
Jag kröp ner i min säng och tänkte på massor av saker. På Rebecca, såklart, hur vacker och söt hon är. Hon är så trevlig, och lätt att vara med. Men jag avbröt mig själv med att tänka på att hon och Harry skulle på dejt, och enligt många så brukar han göra ett väldigt bra intryck på sina dejter...


Morgonen därpå.
Jag vaknade av solen som sken in genom fönstret. Fan också! Jag hade glömt att dra ner persiennerna... Jag kollade på klockan, den visade 08:35. Suck.
Att man aldrig kan få sova ut. Jag tog mig upp ur sängen, eftersom att det var lönlöst att försöka somna om. Jag tog sedan på mig lite kläder och gick vidare till köket. Det var mycket ljust där inne. Jag tog en titt i kylskåpet, men när jag såg att det inte fanns så mycket där inne så stängde jag igen det.
''Liam here I come!'' sa jag för mig själv och skyndade mig ut till hallen. Kom då på att jag hade mobilen i jackfickan, så jag tog upp den och kollade.
Rebecca hade spelat på wordfeud. Hon hade skickat ett meddelande likaså. Jag tog en snabb titt, och fastnade för hennes meddelande.


Hi Niall! What happened yesterday? I'm very worried! :'(


Va? Var hon orolig? För mig? Aww, kunde inte motstå att gilla henne lite mer...


Hey! Sorry 4 yesterday... Don't worry! Be happy :D

När jag hade skickat iväg messet så gick jag ut genom dörren och låste. Sen sprang jag upp för trappen, till Liams lägenhet. När jag kom upp till hans våning så gick jag fram till hans dörr och knackade på. Han öppnade snabbt, och det såg ut som att han nyss hade tagit en dusch.
''Heey bro!'' sa han glatt och gjorde en gest åt mig som troligen betydde att jag fick komma in.
''Yoooh man!'' hälsade jag lika glatt tillbaka.
''Want some breakfast?'' frågade Liam mig. Men han visste nog svaret för han var redan på väg till köket. Jag tog av mig skorna och följde med honom.
''Erm, that's actually why I came...'' sa jag och han skrattade till.
''Yeah, I know.''
Jag gick fram till hans kylskåp och tog fram lite allt möjligt. Mjölk, pålägg, juice och massa sånt. Sen gick jag till ett skåp där han har sitt bröd och sånt. Jag tog då också fram lite flingor.
Vi satte oss sedan vid hans lilla matbord och tog för oss av frukosten.
Efter en stund så kände jag hur det vibrerade i min byxficka. Jag tog fram mobilen och såg att Rebecca hade skrivit ett meddelande på wordfeud.


Haha! K :D So what are you doin up 08.45?

Ehm... The sun woke me up. And you?

Work...

Aha. XD

Visste inte vad jag skulle skriva nu. Ville inte vara dryg och fråga om Harry och dejten. Så jag la ifrån mig telefonen och märkte att Liam tittade på mig.
''Who was it?'' frågade han mig och nickade mot mobilen. Jag kände att det inte var någon mening att ljuga och säga att det var någon annan. Det skulle bara vara invecklat.
''Ehmm, Becca.''
''Becca, the swedish girl Becca?'' frågade han och jag flinade.
''Yes, Becca the swedish girl.'' Han nickade och sa sedan:
''Did you hear that they are going on a date?''
''Yeah, I heard.'' sa jag dystert och tittade ner i bordet.
''Is something wrong?'' frågade Liam. Jag tittade upp och skulle precis säga att det inte var det. Men vad är det för idé? Det är ju Liam, inte något skvallertant direkt.
''Yes, kind of...'' sa jag och han tittade undrande på mig.
''Okay, tell me.''
''I think, I kind of, you know, ehm, I think I like Rebecca. Really much...'' hackade jag fram och han tittade förstående på mig. Liam var så förstående. Jag älskade det. Det var sällan jag hade problem, men när jag hade det så var det han eller någon utav dom andra grabbarna som jag gick till.
''Okay, what are you going to do then?'' frågade han mig. Ja, jag har inte en jäkla aning...
''I don't know Liam! I don't know...'' sa jag nästan förtvivlat.
''The first time I saw her, it was like she lighted up the room. And then Harry saw her and he was like 'oh look at that chick', and now she's Harrys date, and I'm afraid she will become one of his girls, which he then forgets. I don't want him to hurt her...'' fick jag ur mig. Liam nickade förstående, och sa sedan:
''So, if you really like this girl... I think you should fight for her.'' Jag tittade förvånat på honom. Kämpa för henne? Det kanske inte var en sån dum idé. Och om jag inte kunde ''kämpa'' för henne, så skulle jag ju kunna vara den som står vid hennes sida, vara en axel att gråta mot. Jag ville inte vara taskig mot Harry, eller Becca, så jag skulle spela snällt. Sen får vi väl se hur saker och ting går...

     

____________________________________________________________________________________________________

Kapitel 13 everybody ;D

Vi ska skriva lite på kapitel 14 nu, som om vi har tur kommer nog det imorgon!

Kommentera så gör ni våran dag!

Kramis ;)

// Emma och Hanna

Av Hanna och Emma - 31 mars 2012 18:29

Hallu! Här kommer bloggarna som vi gjorde länkbyten med! Titta in hos dom här grymma tjejerna!


www.1dnovellerna.bloggplatsen.se

Den här tjejen skriver riktigt kul! Tycker att hon är värd ett klick! ;D


www.drommaromonedirection.blogg.se

Den här novellen har bara 7 kapitel än så länge, men den är redan väldigt bra och hon som skriver, skriver väldigt bra också! Så jag tror knappast att den kommer bli dålig! ;D Kika in nu!


www.hannahsonedstory.bloggplatsen.se

Den här novellen har ca 45 kapitel just nu, så jag har inte hunnit läsa alla kapitel... Men dom jag har läst har varit superbra! Så titta in hos Hannah! ;D


www.myloveforwriting.bloggplatsen.se

Jättebra novell/noveller! Sitter gärna och sträckläser! :D Kolla in hos henne ;)


www.onedirectionsnovells.blogg.se

Den här novellen har också väldigt många kapitel :) Så har inte kunnat läst alla, men det jag har läst har varit skitbra! Titta in hos Louise ;)


Yes! Det var dom ;) Tycker att alla är värda ett klick! Så kika in hos dom! Ni kommer inte att ändra er ;)

P.S Kapitel 13 är på gång! Det måste bara finslipas lite ;)


Av Hanna och Emma - 28 mars 2012 21:48

Jag avbröt mina tankar när jag hörde fotsteg. Jag tittade upp och såg Niall komma mot mig. Han log så där snett och gulligt mot mig, som han hade gjort tidigare idag. Jag ställde mig upp och log tillbaka. När han bara var några meter ifrån mig så tog jag dom sista stegen och vi möttes i en varm kram.

’’Hi gorgeous.’’ Viskade han i mitt öra.

________________________________________________________________________________________________________

Rebeccas perspektiv-

Jag log för mig själv och släppte taget om hans nacke. Det var knappt att han släppte taget om min midja, men till slut så släppte han mig. Inte för att jag hade något emot att hans beskyddande armar höll om mig. Det hade jag verkligen inte, det jag tänkte mest på var nog ifall det kanske kom någon och tog någon bild. Och då skulle det vara ute över hela internet, och det kanske inte skulle bli så bra om jag skulle gå på dejt med Harry på onsdag.

’’Hello Hottie!’’ sa jag skämtsamt glatt åt Niall och mötte hans fina ögon.  Det lyste om dem. Ögonen alltså.

”Ehm.. ” Han övbröt sig och jag tog över:

”Should we go?”

”Yeah.. Yes, yes… Where are we going? I mean… Do you have any suggestions?” Han backade ett steg så att jag kunde se hela honom, och han kunde se hela mig. Men han såg mig framifrån och jag undrade om han skulle tycka att texten på tröjans rygg var lika kul som jag tyckte…
”No, do you have any suggestions?” frågadetillbaka och log. Jag fick som vanligt ett underbart vakert och samtidigt sexigt leende tillbaka.

”Nopp.” Han tittade sig omkring. ”But we cango here and … yeah, follow that way.” Sa han och

pekade på en ganska liten väg åt höger. Jag visste inte vart den ledde men av någon anledning litade

jag på honom…Väldigt mycket.
”Okey! Come!”Sa jag och tog tag om hans hand. Den var mjuk och jag kunde slå vad om att han

använder handkräm.



Nialls perspektiv-

Hon tog min hand. Jag blev helt varm inombords och hjärtat slog volter. Jag hoppas att hon inte tycker att jag går för fort fram. Jag menar med ’’Hi gorgeous’’. Men hon sa ju ’’Hello hottie’’, så det borde nog inte vara något problem. Det var ju bara lite skämtsamt sådär.

Jag sneglade på Rebecca, hon hade ett litet leende på läpparna. Tänk om hon faktiskt gillade mig. Tänk om hon faktiskt gillar mig mer än Harry. Jag menar, för mig är hon ju tjejen som lyste upp rummet. För Harry kanske hon är ’’en het och nice tjej’’.Det tycker ju jag också. Men ändå, Harry kan ju få vem han vill. Han kommer väl säkert få Rebecca också. Men tänk om dom gör slut i framtiden, då kommer dom ju aldrig att träffas mer. Och då kommer jag aldrig att få träffa henne något mer heller. Men det kanske är bättre än att dom lever livet ut tillsammans, och jag får leva med tanken ’’om jag hade satsat den kvällen på klubben, så kunde hon ha varit min’’. Och leva med känslan att gilla någon så gränslöst, som är upptagen.

Jag kanske borde ta steget nu då? Jag kanske borde satsa, ta steget ut. Jag vill inte leva med tanken att vara en fegis. Kanske skulle det inte bli något mellan Harry och Becca, vem vet? Men tänk om det skulle bli något då? Då skulle jag få igen för att jag inte tog steget. Allt gick fort fram, och jag tror att det var för att varken Harry eller jag ville att den andra skulle få henne. Fast jag kunde ju ändå inte betrakta henne som ett pris, det var ju inte rätt.
Jag måste lägga in en stöt ikväll, ta första steget.

En ganska pinsam tystnad uppstod och hon släppte min hand när vi kom ut på gatan. Jag vet inte om hon bara inte gillade mig eller var rädd att någon skulle se oss tillsammans. Förslag två var ganska troligt, för hon hade säkert, precis som jag, sett att det kom ett gäng med killar och tjejer där framme. Dom var nog på väg till puben, för dom såg inte särskilt fulla ut.

När vi mötte dom kollade den ena tjejen på mig, med STORA ögon. Jag undrade om hon visste vem jag var, men hoppades att hon inte gjorde det. Jag kollade lite diskret på henne och jag tror att hon inte märkte det. Jag kollade sen på Rebecca och såg att hon också kollade på gänget. Jag kollade på gänget igen och såg att dom stannat och tjejerna viskade hysteriskt och kollade på mig och Becca. OH NO! Vi skulle just gå förbi dom när två av tjejerna ställde sig i vägen för oss.
"OH MY GOD! You're Niall! From ONE DIRECTION!" Sa den ena tjejen, hennes bruna hårfärg påminde lite om Beccas bruna,raka, underbara hår. Men tjejen var verkligen inte ens i närheten lika snygg som Rebecca. På tal om Rebecca. Jag kollade åt Rebeccas håll och såg att hon backat... Ganska långt.
"Yes, It's me." Sa jag och la till ett litet tonfall som jag hoppades hon tog som "jag har inte tid nu!".
"OMGOMGOMG! THIS IS SO COOL! WE ARE HUGE FANS!" Sa den andra, en blondin som hade en ganska skrikig (och jobbig) röst.

Dom brydde sig inte något om Becca. Och det var jag riktigt glad för. Det var säkert jobbigt för henne ändå.


Jag pratade med fansen ett tag men sen kom mina räddare i nöden- Killarna i gänget kom fram till tjejerna och mer eller mindre drog bort dom från mig. Jag var evigt tacksam till dom. När hela gänget gått tittade jag på Rebecca. Jag tyckte lite synd om henne som säkert stått där och bara tittat ner i backen i kanske fyra, fem minuter. Jag ville bara krama henne eller nått. Hon stod lite i skuggorna och tittade lite på mig.

Jag gick sakta fram till henne, och när jag stod ungefär en meter ifrån henne så sa jag ursäktande:

''Sorry for that...''

''It's cool.'' Hon tittade nu upp på mig, och log. Hon tog sedan ett litet steg framåt.

This is the perfect moment, tänkte jag. Det är nu jag måste ta det första steget.

Det enda jag egentligen ville göra var att kyssa henne, att hålla om henne.

Men det kanske skulle skrämma bort henne. Och det ville jag ju verkligen inte göra! Jag betraktade henne, hon tittade på mig undrande, men sa ingenting.

''You are very beautiful, do you know that?'' frågade jag henne. Hon log och tittade ner i marken.

''Really?'' frågade hon mig och lyfte på huvudet. Jag mötte hennes blick och nickade.

''Yes. Have I ever lied?'' frågade jag henne sen.

''I don't think so, but I don't know. I don't know you.'' svarade hon mig.

Åh nej... Hon ser mig som ''främmande'' någon hon inte känner. Kanske inte ens vill känna. Jag bröt ögonkontakten och tittade ner i backen.

''No no, Niall I didn't mean like that.'' Rebecca gick fram till mig och la en hand på min axel.

''I like you Niall, and I want to know you.'' hon förtydligade ordet 'want' och jag tittade upp. Jag mötte hennes bruna ögon. Det väcktes hopp i mig igen. Hon hade sagt att hon gillade mig. Men frågan var ju då om hon gillade mig som vän, eller mer.

''I really like you too Becca...'' sa jag och skulle just säga 'but more than a friend' när min mobil plingade till. Rebecca tog bort handen och jag tittade ursäktande på henne. Jag vet inte vad som flög i mig, men jag kollade smset. Det var från Harry:

''Woohoo! I have a date with Becca on Wednesday! Wish me good luck! XD''

Och då förstod jag att när Becca hade sagt att hon gillade mig, så hade hon bara menat vänskapligt.

 

____________________________________________________________________________________

Yeaay! Kapitel 12 everybody! :D

Älskar verkligen vår senaste uppdatering! Typ tre kapitel på 4 dagar! Det är rekord för oss iaf! ;D

Hehe, hoppas att ni gillar det! Kommentera kommentera! Så får vi hoppas på kapitel 13 inom kort!

Kramis! // Emma och Hanna!

Av Hanna och Emma - 26 mars 2012 21:30

Jag tog upp mobilen i hopp om att något hänt och jag inte hört när jag var i duschen, men hoppet släcktes när jag såg att inget hänt. Så jag började spela 'Temple Run' istället.

__________________________________________________________________________________

Rebeccas perspektiv-

När jag kommit in ordentligt i spelet och slagit nytt rekord två gånger så durrade det till i iPhonen och det kom upp en grejs där uppe -som det kommer när det hänt något- och Det var Niall som skrivit ett meddelande på wordfeud. Tre sekunder senare hade han lagt ett ord också. Jag struntade helt i spelet och klickade direkt på händelsen. Niall hade lagt ordet "wanton" och jag hade ingen aning om vad det var. Så jag slog upp det på Google Translate.

                         Godtyckliga, yster, lättfärdig kvinna, hänsynslös, meningslös, leka eller lättsinnig.

Det var inte mycket till svar men jag visste ju lite vad det betydde i alla fall. Fast vad det betydde spelade ju ingen roll, det hade hur som helst varit värt 26 poäng. Inte dåligt... Jag gick in på chatten och kollade upp vad han hade skrivit:

 Did you get home ok?

Aww, så gulligt! Han undrade hur promenaden hem hade gått!
Egentligen hade jag ju fått lite hjärtattack där med Mason... Men jag ville inte överösa honom med såna saker.

 Yes it went well ;-) Svarade jag honom och tryckte tillbaka mig till wordfeudspelet för att lista ut ett bra ord. Men jag hann inte fundera så länge innan han hade svarat.

 Great! XD Hade han skickat. Men strax där efter fortsatte han.

So, vas happenin?! :D

Jag skrattade lite för mig själv. Så wanna be Zayn! Haha, nej, skoja bara...

 I'm trying to find a good word, Mr. Wanton!

Hoppas att han inte tog det där seriöst.

HaHa. God, what fun ^^

Antar att han förstod ironin...

 Yeah I know!

So, what are U doin? frågade jag honom sen.

Nah, waiting for you to add a word...

 Aha, I see... You don't want to chat with me :(

 Yes I do! Wait! Don't put a word!

No, I can go and do something else. Chat with other hot boys for example...

 Nooo! Stay with me! Please :)

 Haha, I was just kidding Niall! ;)

 Wait. Do you think I'm hot?

OJDÅ! Shit... Vad skulle jag svara på det.. Skämta bort det? Skriva sanningen att han var en av de snyggaste personerna jag träffat? Ehm... Jag bestämde mig för något mitt emellan.

Have you ever met a girl who doesn’t do that?

Japp. Det svaret var jag riktigt nöjd med! Nu kände jag mig klyftig!

Hans svar kom snabbt:

OK. So do you think I'm hot?

Well... Yes.

Vi körde lite ord och sedan började vi skriva till varandra igen. Han började:

Yeah.. Alright.. You too! ;)

VA!?!? Menade han att han... Va? Eller var det lika som tidigare när han nämnde att han tyckte att jag var vacker? Var det bara en komplimang? Eller betydde det mer? Vi fortsatte att skriva med varandra:

Do YOU think I am hot????
What guy don't do that?
Haha! Nu hade det blivit precis som nyss när vi pratade om honom!
Haha! I don't know! Many?
Wrong! Everyone thinks you're really hot! ;)
Aww! You are really nice! :) And Hot of course!
Thanks, thanks! What are you doing the rest of the night?
Hmm... I don't know. I'm not tired at all. Perhaps take a walk. Ha! And you?
I don't know. Do you want to go on a walk?
Jag trodde att han skojade men sen så la han till: With me?
Jag förstod att han menade allvar och visste inte alls var jag skulle svara. Men jag kände efter lite innan jag skrev nåt. Vill jag gå på en promenad mitt i natten? NEJ! Med Niall? Joo! Det ville jag faktiskt väldigt gärna göra!
Jag skrev en snabb fråga för att veta att han verkligen var seriös.
Seriously?
Yeah. But if you don't want to it'sOK.
Okej. Mitt beslut var ju redan fattat. (Lät som värsta stora händelsen! Haha)
OK. But, Yes , I really want to go on a walk ... With you! :)
GOOD!
I know that you live pretty close to our house but you haven't told where. Can I get a clue? ;))
Både deras och min lägenhet låg nära den centralaste delen av London. Jag undrade om han visste vart gatan jag bodde på låg...
Haha! Do you know where The Supermarket on Queen st.? Can we meet there?
Are you sure? I can come to you're house.
No, no. But don't go now. 5 minutes. I just have to do one thing.
Okey! NICE! See you there!
Jag blev nervös och la genast ner telefonen och drog på mig ett par svarta mjukisbyxor och ett ganska snyggt linne. Över linnet drog jag på mig en huv-tröja och satte sedan upp håret i en knut mitt uppe på huvudet istället för i en hästsvans. Jag var ju osminkad och hade inte piffat upp mig nå särskilt men jag brydde mig faktiskt inte ett dugg om det. Min huv-tröja var rosa och det stod "I AM A GANGSTER!" på den. Jag gillade den och tyckte själv att texten på den var riktigt kul.
Jag gick ut genom dörren och skyndade ner för trapphuset. Mataffären låg närmare från mitt håll än från Nialls så jag kom dit först. Jag satte mig på en bänk utanför och fick äntligen tid att verkligen tänka igenom saker och ting... Tänk om Niall hade varit tillsammans med resten av gänget när vi skrev med varandra och tänk om han gick ut helt plötsligt och dom följde efter. Eller stackars Harry om Niall berättade att han skulle träffa mig, det var ju ingen dejt eller så, men jag hade fått en liten känsla av att Harry gillade mig. Och kanske Niall också.. Eller så var jag bara ett fan som dom gjort glada ifrån deras synvinkel... Jag visste inte säkert, och själv så visste jag inte riktigt vad jag hade för känslor för dom, eller jo, just nu gillade jag båda lite grann, men jag var inte säker på att det berodde på att dom var kändisar och så. Men jag skulle nog ha fallit för dom ändå...
Jag avbröt mina tankar när jag hörde fotsteg. Jag tittade upp och såg Niall komma mot mig. Han log så där snett och gulligt mot mig, som han hade gjort tidigare idag. Jag ställde mig upp och log tillbaka. När han bara var några meter ifrån mig så tog jag dom sista stegen och vi möttes i en varm kram.
''Hi gorgeous.'' viskade han i mitt öra.
________________________________________________________________________________________________
Kapitel 11 people!  :D Hoppas att ni gillar det! Lite kort kanske menmen...
Glöm inte att vi har en länkbytesgrej också! ;D Titta inlägget före kapitel 10 :)
//Emma och Hanna :-)
Av Hanna och Emma - 25 mars 2012 20:16

Sedan gjorde han något oväntat... Han kramade mig och viskade tyst:
''And if he hadn't forgotten any of the other beautiful girls, he'll never forget you.''
___________________________________________________________________________

Rebeccas perspektiv-
Oh my god! Sa han nyss att han tycker att jag är vacker? Vacker som i snygg, vacker som i jag gillar dig? Jag gillar dig som i jag älskar dig och vill ha dig nu?!
Nej, jag kanske inte borde bygga upp förhoppningar. Han kanske bara tycker att jag ser allmänt snygg ut. Jag borde kanske fråga...
Vi släppte varandra och jag såg djupt in i hans ögon. Han log osäkert mot mig, han väntade nog på min reaktion. Men problemet var att jag inte visste hur jag skulle reagera. Jag skulle ju kunna fråga ut honom, men antagligen så tyckte han nog bara att jag var söt. Jag skulle kunna skita i det och bara tacka för komplimangen. Jag tog det andra förslaget.
''Thank you.'' sa jag och log mot honom. Han rodnade lite och tittade ned i marken.
''You're so sweet.'' la jag sedan till, och han tittade upp på mig. Han log stort och jag gav honom ett leende tillbaka. Jag tittade sedan åt killarnas håll och dom hade kommit väldigt långt. Vi borde nog gå. Lika så gjorde Niall och det var som att han läste mina tankar igen.
''We should probably go...'' sa han och jag nickade sakta.
Vi gick sedan mot killarnas lägenhet. Vi var rätt så tysta, men jag tyckte konstigt nog inte att det var en pinsam tystnad.
''So, do you have wordfeud?'' frågade han mig och jag skrattade till. Jag nickade sen och gav honom mitt wordfeud namn. Han addade mig och log belåtet. Han sa sedan mycket allvarligt:
''You will lose.''
Jag skrattade åt honom och han stämde in.

När vi kom fram till lägenheterna i området där dom bodde i(Dom hade berättat det tidigare) så stod resten av killarna lutade mot en husvägg och kollade på oss när vi kom.
''Where have you two been?'' frågade Louis skeptiskt, men väldigt ironiskt. Jag såg hur Harry och Niall bytte blickar med varandra. Men blickarna var omöjliga att läsa. Jag var tvungen att rycka in och säga något smart nu. Annars kanske dom blir skeptiska på riktigt. Jag kunde ju inte säga att vi blev rånade, för vi såg ju inte direkt så rånade ut. Jag kunde ju inte säga att han sa att jag var ''beautiful'' heller, för det skulle ju låta lite konstigt...
''He tied his shoe laces.'' sa jag lugnt och tittade ner på Nialls skor. Det blev ju rejält pinsamt när jag såg att han hade ett par skor som man inte knyter så himla mycket på. Jag sa då snabbt:
''I mean, I tied my shoe laces.'' killarna tittade undrande på mig och jag tittade på Niall. Han nickade åt mig och de andra killarna, och dom verkade gå på det. Jag tittade på klockan och såg att den hade blivit kvart i nio. Kanske inte så mycket men jag kände att jag behövde gå hem.
''I gotta go now guys.''
De nickade och jag fick en kram av alla. När jag kramade Harry så kramade han om mig hårt och viskade :
''I text you.''
Jag nickade och vi släppte varandra. Jag mötte hans blick och han log mot mig. Jag tyckte att jag såg ett spår av oro i hans ögon. Men jag vet inte...
Jag gick sedan fram till Niall som log snett mot mig. Riktigt gulligt. Vi kramade om varandra och han viskade tyst:
''I wordfeud you.''
Jag fnissade till, och släppte honom motvilligt. Han log sött mot mig.
''Thanks for tonight! See ya!'' Jag vinkade sedan mot alla killarna och gick hemåt.

När jag gick hemåt önskade jag att killarna- eller önskade jag egentligen att bara Niall? - skulle ha gått med mig. Det hade blivit mörkt nu och jag var lite smått rädd, inte 'rädd' som i "OMG, JAG KISSAR PÅ MIG!" men mer 'rädd' som i "Jag hade hellre åkt taxi."...

Det var inte alls långt att gå, och det var skönt att kunna tänka igenom allt som hänt, nypa mig i armen och undra om det verkligen var sant att jag blivit "vän" med dom skitsnygga killarna i one direction... Okej, lite överdrivet att nypa mig i armen men allt det här kändes som en underbar, otrolig dröm. Fast jag var ju inte 'Förälskad' i dom som min kompis var. Min syster var också ett fan av dom och jag hade ju alltid gillad dom. Dom sjöng ju otroligt bra. OCH dom är otroligt snygga! Och det som hänt mellan mig och Niall, ja jag vet faktiskt inte riktigt vad som hände. Och sen är ju Harry helt underbar. Han hade varit go hela kvällen, mysig. Det var Niall helt klart också... Harry hade sagt att han skulle messa mig sen. Och Niall skulle wordfeuda mig. Ha! Längtade! Och dom var så snälla, inte Bitchiga och snobbiga som man kanske ibland kan föreställa sig att vissa rika kändisar är. Dom hade ju otrolig humor också. Det hade jag förstått redan från början när Liam hade...
"HEY! You, girl! What a hottie like you out here now? On the way to the club? Want some company? I've seen you here before. Do you live nearby?" Den klara manliga rösten ryckte ut mig från mina djupa funderingar. Jag tittade förvirrat upp och kollade runt efter den som tilltalat mig... Där. Cirka 20 meter höger om mig stod en kille som såg ut att vara 17-18 år. Det var killen jag sett ute och springa första dagen jag varit här. Jag granskade honom noga och letade tecken på att han var full eller så. Han såg helt nykter ut men man vet ju aldrig. Att kalla någon 'hottie' om man inte känner den så var det, enligt mig, troligt att han var full. Men det kan ju ha varit en komplimang också... Efter att jag tänkt över hur jag skulle svara sa jag:
"Hi. I'm on my way home from a few friends. And..." Jag försökte låta så självsäker och modig som möjligt, men det var ganska svårt. "I do not need companionship. Sorry."
Han log snett och tog ett steg fram och sträckte ut handen. "Okey! I'm Mason! Nice to meat you.'' Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt. Min hund heter ju det... Och ja, lite konstigt att en person som ser helt okej ut, har samma namn som en dreglande hund. Som tur var, så märkte han inte att jag nästan börjat skratta.
''I live in this house here." Han pekade på huset närmast.
"Sorry if I made a bad impression." Jag skakade hans hand och gillade honom mer nu. När han inte var läskig...
"Ehm.. I'm Becca. Rebecca." Jag tittade på honom och log lite.
"Yeah! Hope I will see you again soon. If you have not changed youre mind?" Jag förstod först inte vad han menade men fattade snart att han menade om jag inte ville ha sällskap.
"No thanks! I'm sure!"
"Alright. Bye!" Han vände sig om och gick in i byggnaden. Det var... Konstigt? Jag hade nästan varit säker på att han skulle våldta mig eller något annat hemskt. Jag fortsatte att gå och när jag kom hem fick jag annat att tänka på.
Till exempel att jag hade fått ett sms från Harry, och en spelförfrågan på wordfeud. Mitt hjärta dunkade snabbare, och jag skyndade mig av med skorna och jackan för att sedan slänga mig i sängen och se vad Harry hade skrivit.
Jag accepterade Niall spelförfrågan först, och kollade smset sen.
 
''Hi Becca! Had fun tonight! But ofc, it had been more fun if we were alone. We'll catch up another time. Are you free Wednesday night?  xx Harry''
 
Hjälp! Bjöd han ut mig? Shiiiiiiiit! Vad skulle jag svara? Jag ville väl gå på dejt med honom? Ja självklart! Vad tänker jag med?! En typ helt perfekt kille bjuder ut en, då kan man ju inte säga nej direkt...
Det plingade till i mobilen. Det var från wordfeud. Jag trycke mig dit och jag såg att Niall hade spelat och skickat ett meddelande.
Han hade spelat något för 10 poäng, och jag fick till ett ord för 14.
Jag kollade sedan in chatten där han hade skrivit:
Heey! ;)
Hi! xD svarade jag honom.
 
Jag tryckte mig sedan tillbaka till Harrys meddelande och bestämde mig för att svara:
 
''Hey ;) I had a really nice time! Yes, I am! Are u free Wednesday night?'' 

Jag väntade i ungefär 2 minuter men när jag inte fick något direkt svar så satte jag på mobilen på högsta volym (så att jag skulle höra om jag fick ett sms) och slängde den sedan på sängen.
Jag gick och duschade och tog bort sminket, gjorde mig redo inför kvällen och borstade och torkade håret, borstade tänderna och tog på en fukt-kräm i ansiktet. Jag brukade inte göra det, ta på fukt-kräm alltså, men jag var inte trött alls och kände mig lite rastlös. När jag gjort allt jag kunde tänka mig tog jag på mig kläderna jag brukade sova i, en stor vit t-shirt och ett par kortkortkorta mjukis shorts. Jag satte upp håret i en hästsvans och la mig i sängen. Jag tog upp mobilen i hopp om att något hänt och jag inte hört när jag var i duschen, men hoppet släcktes när jag såg att inget hänt. Så jag började spela 'Temple Run' istället.

 
_____________________________________________________________________________________________________
Kapitel 10!!! :D
Kommentera mycket nu!
//Hanna och Emma :*
Av Hanna och Emma - 25 mars 2012 19:58

hejhej! ;D  Vi har fått några som vill att vi ska länka in dom på våran blogg! Och det gör vi mer än gärna :)

Därför tänkte vi att vi kunde göra lite länkbyten för er som är intresserade! Vi lägger till eran länk på våran blogg och ni lägger till våran! :D

Tyvärr så vet vi inte hur man gör såna här ''tryck på bilden så kommer du till bloggen''.

Men det får väl gå ändå.

Vi gör då bara länkbyten med novellbloggar.

För att det inte ska strömma in massor av länkar så kan man endast skicka in sin länk tills på fredag den här veckan.

Alltså fredag den 30:onde.

Så, om ni vill göra ett litet länkbyte, kommentera detta inlägg!

 

Kapitel 10 kommer ikväll! //Emma och Hanna ;)

Av Hanna och Emma - 25 mars 2012 14:02

Hej allihopa! Ikväll kommer nästa kapitel! Hoppas att ni inte har slutat läsa! :) Jaja, ni får stå ut några timmar till! Sen får ni ju gärna säga till om det är något som ni tycker är dåligt, eller kanske något som ni vill att vi ska få med. We fix liksom! Haha :)Jaja, kapitel 10 ikväll! :) kramis! / Blondinen Hanna och Brunetten Emma :)

Av Hanna och Emma - 20 mars 2012 18:47

"Perhaps, you want to join us eating dinner?!" utbrast Niall, hon vände huvudet bort mot Niall, och jag mimade ett ''Thank You'' till honom. Han nickade svagt åt mig och tittade frågande på Rebecca. Jag tittade på dom andra killarna som verkade gilla idén. Louis nickade ivrigt och Liam gjorde tummen upp åt henne. Hon såg lite osäker ut. Hon tittade på mig och jag log stort mot henne. Hon svarade sedan på Niall's fråga.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nialls perspektiv-

Harry mimade Tack till mig och jag nickade till honom. Jag hade inte bara frågat Rebecca om hon ville äta mat med oss för Harrys skull, utan egentligen mest för min egen skull... Själviskt. Men jag kunde inte tänka på det nu, jag ville så gärna veta om hon skulle bli med på middag med oss. Men det var synd om henne ändå tycker jag. Att vara på "date" med hela One Direction bandet. Och ha två stycken killar från bandet som hänger efter en hela tiden...
Rebecca såg lite osäker ut innan hon svarade
:
"Oh... Yeah, It would be fun!" Hon tittade på mig och log ett brett leende som fick mig att le lika stort tillbaka.
"Nice!" sa Liam och la armarna runt mig och Harry, som stod på var sin sida av honom. "Where shall we eat?"
"And what shall we eat?" Sa jag och tonade ut ordet "eat" lite. Alla visste att jag Älskade mat,haha!
"Why don't we ask Becca?'' frågade Louis och tittade undrande på Rebecca.
''Ehm, I don't know...'' började hon.
Hon såg sig sedan omkring och fastnade med blicken på en liten restaurang längre upp på gatan.
''How about over there?'' frågade hon oss och pekade mot restaurangen. Killarna nickade.
''Yeah sure! They have amazing pizzas there!'' sa jag och alla blickar vändes mot mig.
''Have you been there? When?'' frågade Liam mig.
''Yes I have! I went there when I was hungry. Dah!''
''So you go there like all the time?'' frågade Zayn och skrattade till.
''Nooo!" Sa jag och la till lite extra basröst.
"So when?" Frågade Liam igen.
"For about a week ago." Svarade jag och log. "When I looked for new clothes to us. It was a so hard job at I almost died!" Jag drog mig ur Liams grepp och vi alla började gå mot restaurangen.
Rebecca gick inte längre bredvid Harry utan hade kommit längst ut bredvid Zayn. Emellan Zayn och mig gick Harry.
Vi gick in i den lilla restaurangen, det var som tur var inte så mycket folk där, så det fanns gott om plats. Vi satte oss i ett ''bås''. Och alla fick konstigt nog plats.
 
Jag såg mig omkring och kände igen mig från förra gången. Restaurangen var mysigt pyntad med växter och tända ljus.           

Jag satt emellan Harry och Zayn på ena sidan och mitt emot Zayn satt Rebecca och mellan Rebecca och Louis satt Liam.

Det kom en ung servitris fram till vårat bord (tjugo år eller nått sånt). Hon gav oss små menyer som var prydda med små krullidutter och blommor på framsidan. Jag kollade på servitrisen när hon gick till nästa bord, hon var blond och hade håret uppsatt i en hög tofs. Jag tror att hon hade sina aningar om att det var vi i One direction där för hon sneglade på oss hela tiden, eller så tyckte hon väl bara att det var lite konstigt, jag menar, fem killar och en snygg tjej. Hon kanske hade sina fantasier...
"So, what do you want to eat boys?'' frågade Liam oss andra. Rebecca vände på huvudet och tittade på honom. Hon harklade sig. Liam märkte det och var då snabb att ändra sin mening.
''And girl!''
Hon log belåtet.
''Thank you.'' sa hon och vände blicken tillbaka till sin meny.
Jag log för mig själv, lite humor hade hon ju säkert i sig. Inte för att jag vet om hon gjorde så för att vara rolig eller om det var på riktigt. Men jag tyckte faktiskt att det var lite komiskt.
 
Efter ett tag med bland annat Louis beslutsångest, så hade alla bestämt sig, det var allt från pizza till sallad, och kyckling till köttfärs. Servitrisen hade då kommit och tagit våra beställningar.
Vi satt nu och pratade, och hade det riktigt trevligt. Vi hade nyss haft ett väldigt djupt samtal om vem som hade mest städat i sin lägenhet. Och vi hade då kommit fram till att det var Louis och Harry som hade det. Men då sa Becca att det säkert bara var för att dom var två stycken. Och då höll jag,Liam och Zayn med henne.
Nu satt vi istället och pratade om våra fans. Vi berättade om dom som var helt crazy, som skriker i våra ansikten, och såna som svimmar. Det är väl dom man kommer ihåg mest.
''I think Harry remembers those who where a little more hot, too.'' sa Louis och flinade. Harry blev alldeles röd i ansiktet och gav Louis en mördande blick.
''Yes, and I think he'll remember how their lips tastes as well.'' la Zayn till och skrattade.
Jag tittade på Becca som tittade ner i bordet. Hon log fortfarande, men nu var det ett ansträngt leende... Jag tyckte lite synd om henne, men jag förstod inte riktigt vad som var fel... kanske var det därför att Harry hade haft "många" tjejer, eller i alla fall flörtat med många!

Efter att vi hade ätit klart så satt vi och pratade ett bra tag, just nu kändes det som om jag hade känt Rebecca hur länge som helst! Hon hade blivit utfrågad av oss och jag kände att jag visste ganska mycket om henne. Jag visste till exempel att hon bor i Sverige och är här hela sommaren (MINST, HOPPAS JAG!) , att hon har en hund hemma i Sverige som heter Mason. Och att hon hade två äldre systrar varav en ÄLSKADE oss i One Direction! Blev lite stolt och hoppades att Rebecca också var ett stort fan! Men jag frågade henne inte. Jag gillade henne allt mer för varje minut jag var med henne och insåg snabbt att hon hade ENORMT mycket humor (ännu ett plus!). Men klockan hade nu blivit mycket och vi var tvungna att dra oss hemåt. Rebecca bodde åt samma håll som oss så vi skulle ta sällskap en bit.

 
Rebeccas perspektiv-
På vägen hem tog vi sällskap. Jag gick med Niall lite vid sidan, han var riktigt trevlig faktiskt. Jättesöt också! Och snygg, såklart! Vi hade på något sätt connectat under kvällen. Men hallå, vad tänker jag med egentligen? Det var ju Harry som hade bjudit ut mig, inte Niall. Och då kan jag ju inte börja klicka med honom. Och föresten så kanske han inte ens gillar mig på det sättet. Niall alltså. Nej, nu får jag skärpa till mig. Men jag var lite fundersam över det där med Harry och alla tjejer. Det sades ju att han var den flörtiga av dom. Men jag trodde inte att han var en player. Jag menar, om han hade kyssts med massa fans så vet man ju aldrig hur många det kunde ha varit. Dom har ju rätt så många liksom. Niall stannade upp och likaså gjorde jag. Han såg mig i ögonen och som om han hade läst mina tankar sa han:
''Don't think about this with Harry and the girls.'' Jag hade tänkt att säga att jag inte gör det, men jag tänker ju faktiskt på det. Så istället så svarade jag:
''I know I shouldn't. But I mean, I don't wanna be a girl that he just wants to get into bed with. And then forgets.'' Han tittade förstående på mig. Jag tittade ner i marken och tänkte att Niall säkert tyckte att jag var helt dum i huvudet.
''Hey.'' han la handen på min axel och jag tittade upp. Dom andra hade gått ganska långt i förväg nu, dom hade väll inte märkt att vi stannat. Men jag brydde mig inte så mycket i det. Jag tittade istället rakt på Niall.
''I don't think Harry would do something like that.'' sa han tröstande. Jag såg in i hans ljusblåa ögon, dom var verkligen vackra. Sedan gjorde han något oväntat... Han kramade mig och viskade tyst:
"And if he hadn't forgotten any of the other beautiful girls, he'll never forget you."
_____________________________________________________________________________________________________
Förlåt för den hemska uppdateringen! Men här kommer kapitel 9 i alla fall! :D Hoppas att ni gillar det!
Lämna en kommentar är ni snälla! Blir så glad så fort man ser att man har fått en ny ;)
Vill inte lova någonting nu, men jag tror att kapitel 10 kommer upp någon gång i veckan! Vi hoppas på det!
Tack för att ni läser och kommenterar! // Blondinen och Brunetten :-)
Ovido - Quiz & Flashcards