1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Kapitel 41

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende. 

Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bamsetugga utav den stora vaniljmunken som jag köpt när Elin gav ifrån sig ett ljust skrik.
"ÅMENHERREMINGUD!" Hon sänkte rösten lite (så att bara de närmaste kvarteren kunde höra). " DET ÄR NIALL OCH ZAYYYN!!"
____________________________________________________________________________
 
Beccas perspektiv-
 
Mitt hjärta hoppade till. Hur skulle detta sluta?
Jag såg på mina två vänner med ett stelt uttryck i mitt ansikte.
Louise stirrade åt det håll som Elin pekade med lätt öppen mun. Elin själv hade sin nästan skakande vänsterhand över munnen och tittade på dem med uppspärrade ögon.
Jag vände mig mot hållet där de två killarna skulle befinna sig. 
Och där gick de, Zayn och Niall, och sökte med blicken över torget för att se vem det var som hade utropat deras namn. (Hosthost- Elin).
Jag såg på Niall som hade satt på sig en snapback och sina svarta raybans. Jag hann inte vila ögonen på honom så länge för snart mötte hans ögon mina. Han log när han fick syn på mig och vinkade. 
"OH SHIT! NIALL VINKADE TILL MIG! OH MY GOD!" Sa Elin med en ljus stämma och viftade med handen framför sitt ansikte.
Jag bet mig lätt i läppen när jag tänkte på vilken situation jag hade satt mig i. Jag dejtar min kompis största idol. Och jag har inte berättat det för henne... 
Jag såg återigen in i Nialls ögon, och han gav mig en förvirrad blick, men även lite undrande. Som att han undrade hur vi skulle göra. Jag ryckte på axlarna och såg sedan på Zayn. Han knuffade lätt till Niall och pekade sedan på mig. 
"De pekar på oss!" Pep Louise till oss, och Elin gav ifrån sig ett ljud som lät som ett sälunge-skrik eller något liknande. 
Zayn och Niall började gå mot oss samtidigt som dom diskuterade något. Troligtvis vad dom skulle göra här näst. Under tiden som dom kom närmare så hördes det "omigod,omigod,omigod" från Elin och hyperventilation från Louise. Jag undrade om jag också skulle spela förvånad, men tänkte sen att det kanske ändå var bäst om jag bara berättade sanningen för dom direkt. 
Killarna var snart innanför de låga trästaketet som sträckte sig runt uteserveringens område, och jag fick ännu en gång ögonkontakt med Nialls blåa, lysande ögon som gjorde att det pirrade till i magen på mig. Jag log mot honom och han besvarade leendet med ett ännu större. 
"Shitshitshit! Såg ni?! Niall log mot mig!" Väste Elin så exalterat att jag trodde att hon när son helst skulle svimma. Hon hade trott att Niall log åt henne, vilket inte var så konstigt eftersom att både hon och Louise satt väldigt nära mig, och det var ungefär 20 meters avstånd mellan oss och Niall och Zayn.
Efter bara några sekunder så hade killarna nått fram till oss.
"Well, hello Becca!" Sa Zayn med ett stort flin på läpparna. You bastard...
Louise och Elin borrade in sina blickar i mig.
"Eh- Hi." Hälsade jag tillbaka med ett osäkert leende. 
En pinsam tystnad uppstod.
Jag vågade inte se på varken Elin, Louise,Zayn eller Niall... Men jag var tvungen när Elin körde in sin armbåge hårt i min bröstkorg. Jag hoppade till, och gned mig på stället där hon träffat. Jag gav henne en sur blick med ångrade mig då jag såg det arga men ändå sårade och förvånade uttrycket som fanns i hennes ansikte.
"Förklara." Sa hon skarpt. 
"Ehm. Okey..." Jag visste inte riktigt vart jag skulle börja. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga över huvud taget.
Alla stirrade på mig och jag kände hur nervös jag blev. Jag kunde inte göra annat än att kolla på Niall, som förvirrat mötte min blick.
"Are you guys going anywhere or?" Frågade jag Zayn och Niall. 
"No." Sa Niall snabbt.
"Not really." Instämde Zayn fort därefter, och jag signalerade åt dem att komma hit och sätta sig. De gick förbi borden som var innan vårat och innan dom hunnit komma fram till oss så var det äkta gossip-war vid det lilla bordet.
"Vad fan du än har gjort så är det freaking amazing!" Sa Elin. (Humörsvängningar)
"Det är Niall och Zayn!" Sa Louise glatt och gjorde en exalterad min där hon spände käkmusklerna så att hennes huvud såg fyrkantigt ut. Hon hade en helt fantastiskt fin tandrad, sen hon haft tandställning när vi gått i högstadiet.
De hann inte säga så mycket mer, för just då drog Niall och Zayn varsin stol från ett närliggande bord och slog sig ner vid vårt bord. Niall på min vänstra sida, och Zayn mellan Niall och Louise. När de satte sig kände jag även deras perfekt doftande parfymer. Om jag fick, så skulle jag sitta och lukta på dem hela tiden. Men, det skulle nog vara en aning underligt...
"Eh- Niall, Zayn. This is Elin and Louise. Elin, Louise this is Niall and Zayn." Sa jag lite halvt awkward och de hälsade försiktigt på varandra. 
Jag slängde en snabb blick åt Elins håll och jag såg att hon var en aning avundsjuk för att hon inte fick sitta bredvid någon utav dem. Jag såg även att hon total freakade inombords. Men till min förvåning så höll hon sig lugn. 
Sedan tittade jag på Niall, som tittade på min vaniljmunk. Såklart. 
"Do you want it?" Frågade jag honom tyst och han såg upp på mig. Hans kinder blev en aning röda, men han log stort.
"Just a small piece." Sa han och visade med tummen och pekfingret. Jag skrattade och sköt den lilla tallriken närmare honom. 
"Thanks." Sa han och tog en liten bit av munken. 
Det var nu jag märkte att alla vid bordet hade varit fullt uppmärksamma om vad vi gjorde, och de studerade allting vi gjorde väldigt noga. Eller ja... Alla utom Zayn, som flinade och lutade sig tillbaka i stolen och studerade tjejerna som bara stirrade med tefats-stora ögon. Efter en stunds tystnad tog Elin mod till sig och sa:
"Boys. I love you, with all my heart, just so you know. I would love to talk to you... BUT, right now, Becca has some explaining to do!" 
Jag vred mig obekvämt i stolen och tog ett djupt andetag. 
"Okej, så här är det..." 
"Can you tell it in English please?" 
"Niall, you already know the story." Sa jag åt honom.
"Yeah I know, but-" 
"Okay then. Here's the thing..." Jag vände mig mot Elin och Louise som hade blandade uttryck i sina ansikten. De undrade nog verkligen vad jag hade att berätta.
"Are you going to tell the whole story or just the thing?" Frågade Niall. Jag suckade, att man aldrig fick börja berätta. 
"I don't know. What do you mean with 'the thing'? Or... Aha..." Jag var ganska så säker på att han menade att vi var typ flickvän-pojkvän. Juste... Han och jag hade ju inte riktigt pratat om det än... "What do you think?" 
"I don't know... What do you think?" Frågade han Elin och Louise. De blev alldeles till sig för det var ju typ första gången han hade pratat direkt till dem.
"We would like to know what it's about..." Sa Louise och växlade blickar med Elin som nickade ivrigt. 
 
Nialls perspektiv- 
"Well... Me, and Niall, are... erm... we're..." Elin och Louise såg undrande på oss. Jag tittade frågande på Becca. Jag förstår att det är svårt att berätta, men det är ju hennes kompisar. Så jobbigt kan det väl inte vara? Fast egentligen, hon kanske inte vet vad vi är riktigt... Det vet inte jag heller. Vi har ju inte pratat om oss. Jag gjorde en anteckning i huvudet om att jag borde ta upp det sen. 
Hennes kompisar var båda ganska så söta, men långt ifrån så perfekt underbara som Becca (enligt mig). Hon med mörkbrunt hår och ganska så långa ögonfransar var Louise, och hon med en lite rödare nyans i håret och blögröna ögon var Elin. Det skulle jag nog kunna komma ihåg. 
Jag såg över till Becca igen och såg att hon var nervös. Jag tänkte om jag kanske skulle göra något för att få henne att känna sig bättre till mods och smög upp min ena hand på hennes lår. 
Hon slappnade av lite grann, men hon sa fortfarande ingenting.
"Oh for god sakes guys!" Sa Zayn irriterat, men även lite roat för han hade ett litet smile på sina läppar. Han njöt nog av vår awkwardness... Elin och Louise såg på Zayn och han fuktade snabbt läpparna innan han sa:
"Niall and Becca, are dating." Tjejernas ögon gick från normal stora till uggle-stora på två sekunder och jag vände blicken mot Becca som bet sig oroat i läppen. Väldigt sexigt, om jag ska få tycka till. 
Elin och Louise satt fortfarande och försökte få ihop allting. De såg på mig, Becca, varandra, och sedan på Zayn ibland också. 
"If this is a joke, it's not funny." Sa Louise och jag skrattade till.
"It's 100 percent true." Bekräftade jag och de såg på varandra ännu en gång. 
"OH MY GOD BECCA! Why haven't you told us?" Frågade Elin Becca.
"I don't know. I guess I was afraid of your reactions." 
"Yeah but I mean, hello! It's One Direction... It's a little bit weird though... And I've always thought you liked-" Innan hon hann avsluta meningen hade både Becca och Louise hoppat på henne och täckt hennes mun med deras händer så att hon inte kunde säga något mer. Jag var en aning förvirrad, vad var det som hon inte fick säga. I've always thought you liked-
Kan det ha något med bandet att göra? Att hon har gillat något annan i bandet? Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera på det. Ska jag vara glad för att jag lyckades få henne på fall, fast hon gillade en av mina bästa vänner? Eller ska jag vara ledsen för att hon tog den hon kunde få? Men då har jag ju lite fel, eftersom att hon kunde ha fått Harry, men hon valde mig. 
Jag ska inte tänka för mycket på det här nu, jag vet ju faktiskt inte vad det handlade om. Det kan ju ha varit vad som helst. Yngre killar? Bad boys? Justin Bieber? Jag var ju varken någon av de sakerna.  Tänk om hon gillade nån annan? Men hon har ju sagt att hon gillade mig... Men jag kanske inte är bra nog? 
Sen så var det ju det där snacket om vad vi var också... Zayn hade fått det klart att vi dejtade, men man behöver väl inte vara pojkvän-flickvän för det, eller? 
Jag tittade mot Becca som hade en rödare ton om kinderna och log lite generat mot mig. Jag log tillbaka och kände hur hon försiktigt smög in sin hand i min, som fortfarande låg på hennes ben.
 
Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi inte är så aktiva så behöver vi inte lika mycket "barnvakt" som annars. Men eftersom vi har en konsert nu på Fredag så har han kommit för att "ta hand om" oss innan. Så vi valde att gå hemåt och låta Becca ta hand om sina kompisar.
_________________________________________________________________________________________________
 
Hello alla härliga läsare! 
Hur har ni det i sommarens härliga dagar? Just nu är det inte så jättefint väder här, men det bättrar väl på sig! 
 
Tänk att vi har kommit upp i 41 kapitel! Det känns helt sjukt. Egentligen så är det ju rätt så lite, med tanke på att det var cirka 1 och ett halvt år sedan vi startade novellen... Men ändå ;D 
Sedan tänkte jag på hur vi har utvecklats i vårt skrivande. Hanna sa det till mig att det är nästan skrattretande att läsa de första kapitlena och sedan läsa det senaste. Haha, det håller jag med om lite faktiskt x)
Jaja, det är ju kul att se i alla fall :) 
 
Kommentera vad ni tycker! KRAM // Emma & Hanna
 
 
 
Ingen bild

Mathilda

23 juni 2013 19:28

Grymt bra! Men när tror ni att nästa kapitel kommer upp då?

Hanna och Emma

29 juni 2013 17:47

Tackar! :D
Hmm, svårt att säga, men snart ;)

 
Ingen bild

Elin

24 juni 2013 14:50

älskar det! vill läsa nästa nu :D

Hanna och Emma

29 juni 2013 17:48

Bra att du tycker om det!
Nästa kommer snart ;)

 
Mayra

Mayra

24 juni 2013 23:55

Gosh, ni är så sjukt bra! Skriv mera när ni hinner och kan! ^^

http://mayranarvaez.blogg.se

Hanna och Emma

29 juni 2013 17:48

Tack så jättemycket! Det ska vi göra ^^

 
Louise

Louise

29 juni 2013 15:02

Åh, så jäkla bra! Känns faktiskt lite konstigt att läsa om sig själv, hihi.

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

29 juni 2013 17:49

Tack så jättemycket!
Ja, haha xD Hoppas att det vi skriver stämmer in någorlunda bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Av Hanna och Emma - 25 maj 2013 21:20

"Where you jealous?" "No, I just didn't like that- Okay, maybe I was a little bit jealous..." Jag pussade honom lätt på kinden och log.  "You know what? I think I should make you jealous more often..." ___________...

Ovido - Quiz & Flashcards