1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Kapitel 38

Av Hanna och Emma - 13 maj 2013 21:57

"Titta! Big Ben!" Sa hon exalterat och pekade på den stora byggnaden en bit bort från oss.
"Fett coolt! Ska vi gå av?" Sa Elin och ställde sig upp. Verkade inte som att vi fick svara på frågan för hon var redan på väg ner till undervåningen. Vi var snabbt på benen och skyndade oss efter henne, och vid nästa stopp var vi nere på trottoaren. 
__________________________________________________________________________________________________
 
Rebeccas perspektiv-
 
Det var helt otroligt vad helgen gick fort. Vi hade hunnit göra så mycket men ändå så lite! 
När jag vaknade så kollade jag först på klockan som visade 08:37 och sedan på andra sidan sängen där jag såg mina två, sovande, lite halvt snarkande, kompisar ligga med slutna ögon och halvöppna munnar.
 Det var måndag morgon och jag kunde inte oroa mig mer över hur dagen skulle gå. Planen var att berätta för Louise och Elin om vem jag kärat ner mig helt i under mina veckor här i London, hur det hade gått till och varför jag inte sagt något tidigare. Men jag var orolig över hur dom skulle reagera. Det var ju 50/50 om dom skulle tycka att det var okej eller inte okej. Men det lät ju inte så bra om jag skulle berätta att de bilder som Elin pratat om tidigare för ungefär en vecka sen, på Harry med nån tjej, och Niall med samma tjej... Att det hade varit jag. Jag tänkte låta bli att säga något om det, men var ganska säker på att frågan skulle komma. 
Jag låg ytterst i sängen, så jag kunde lätt ta mig upp utan att väcka någon. Jag drog ut min iPhone ur laddaren samtidigt som jag tassade in i vardagsrummet och sedan vidare ut i köket. Jag var den mest morgonpigga av oss tre och det var lika bra att jag inte väckte dom andra före tio. Vi hade lagt oss vid tolv igår kväll, vilket var väldigt sent med tanke på att vi var helt slut vid nio-tiden, då vi kom hem från en lång dag full med olika aktiviteter. 
Idag så skulle jag ha börjat jobba vid halv nio men jag hade pratat med Lucy och hon hade sagt att hon kunde ta hand om caféet själv till klockan elva. Sandra skulle också jobba den här morgonen men hon skulle festa under lördagen vilket både jag och Lucy visste innebar att hon skulle sova ikapp under söndagen och halva måndagen. Men under tiden jag jobbat så hade jag insett att Sandra i alla fall jobbade ikapp den tiden som hon inte var där. Hon jobbade ofta sent, och när jag också jobbade så stannade hon ända tills mitt pass slutade. 
 
Jag satte på min dator som stod placerad på köksbordet och väntade på att den skulle starta så att jag kunde sätta på någon slags musik. Medan jag väntade dukade jag fram frukost till oss, och rätt som det var vibrerade det i min telefon. Det var Niall.
Vi hade haft lite kontakt under dagarna han varit borta, men eftersom att det blir en sådan telefonräkning tog vi det lite lugnt på den fronten. 
 
Good morning babe! We're back in London! Can we meet later? I want to see you! And your friends ;) Call me when you've seen this! xx
 
Jag log åt hans gulliga meddelande, och ännu större när jag tänkte på att han ville träffa mig. Jag ringde honom och han svarade direkt. 
 
"Hello!" Jag kunde nästan höra att han log på andra sidan luren.
"Hi!" Sa jag glatt, men ändå tyst så att jag inte skulle väcka de andra. 
"Did I wake you up?" Frågade han.
"No, I was already awake."
"Are your friends up?"
"No..."
"Do you wanna..." Nu lät han väldigt entusiastisk och jag kunde inte låta bli att le när han snabbt fortsatte."You know, meet me? Like... Right now? I have been missing you really much, you know!" Det sista sa han med en sån irländsk accent att jag kände hur det kittlade till i magen och mina kinder hettade till.
"I would love to! But, I don't konw if I can just leave them here..."
"Haha! Okey..." Han lät lite dystrare men fortfarande så hade han den varma, pigga röst som han haft under hela samtalet. 
"But maybe I can leave a note? Yes, I will leave a note! Where can I meet you?" När jag väl kommit på tanken att få träffa Niall så kunde jag inte släppa den. Jag kände mig beroende. 
"If you start walking to my flat, I can meet you halfway." 
"Sounds great! See you soon!" Sa jag glatt och han skrattade till. 
"Yes we do! Can't wait!" Efter det lade vi på och jag småsprang ljudlöst bort till sovrummet för att byta mina sovkläder till något lite mer, snyggare.
Jag smög in i rummet och fann Louise och Elin i sängen, lika djupt sovande som förut. Jag log åt deras högljudda snusningar och plockade snabbt fram något ur garderoben. Sedan begav jag mig ut ur bäddrummet och bort till badrummet där jag bytte om och borstade tänderna. Jag försökte att inte lägga allt för mycket tid på sminkning och så vidare, men du vet hur man blir när man ska träffa sin... Eh. Niall.
När jag var klar gick jag till köket och skrev en liten lapp till Elin och Louise som löd:
 
Har tagit en sväng till affären, saknades lite grejor till frukosten! Kommer om en stund // Beckis :D<3
 
Sedan var jag ute ur lägenheten på ett tjillevipp!
 
Jag hann inte gå långt innan jag såg en bekant gestalt. 
"Hey Becca!" Den muskulöse killen log stort och stannade upp framför mig. 
"Mason, hi!" Sa jag glatt. Det var ett tag sedan jag såg honom... Han tog ur sina hörlurar som var placerade i öronen, och drog snabbt en hand över sin svettiga panna. Han var nog ute på springtur.
"What are you doing out so early?" Frågade han.
"I'm going to meet a friend." Han såg förvånad ut.
"At 9 o'clock in the morning? What are you going to do?" 
"I don't know. Hang out?" Varför hänger han upp sig på att det är morgon? Sommarmornar är det härligaste som finns ju! Ser jag inte ut som en morgonmänniska eller vad? 
"Okay, what ever." Han skrattade och fortsatte:
"Well, I was going to ask you if we could catch up some day?"
 
Nialls perspektiv-
 
Nästan direkt efter vårt samtal började jag gå mot Beccas lägenhet. Ju längre tid jag fick med henne desto bättre! 
Gatan var halvfull med folk som hade lite bråttom till jobbet och pensionärer som var ute på deras morgonpromenader. Och sedan mitt i allt kom jag, strosande med mina svarta raybans på. 
När jag kommit till området där Becca bor såg jag mig omkring. Jag borde ju ha stött på henne. Fast i och för sig, jag gick ju lite tidigt. 
Min blick fastnade på två personer som såg bekanta ut. Den ena lite mer bekant än den andra. 
Jag gick sakta närmre och såg att det var Becca. Jag log smått åt henne. Vad jag hade saknat henne. Fast det bara var några dagar jag senast hade träffat henne.
Sedan tittade jag på den andra. En stor muskelbyggd kille med en solbränna som alla tjejer faller för. I sitt gråa linne framhävdes hans stora biceps och under hade han säkert ett 8-pack som ingen kunde slå. Jag smög ännu en bit till och ställde mig på ett ställe där de inte kunde se mig, men där jag kunde se dem. 
 
"What are you doing out so early?" Frågade han henne. 
"I'm going to meet a friend." Friend? Varför sa hon inte att hon skulle träffa mig? Hennes dejt? För jag var ju faktiskt hennes dejt. Det klickade till i mitt huvud. Tänk om hon dejtar muskelknutten också? Vi har ju faktiskt inte pratat ut riktigt om våra riktiga känslor för varandra, och om vi tycker att det borde bli något oss. Så vi kan ju faktiskt gå och dejta andra personer om vi vill. 
Men det vill inte jag... Jag vill ha Becca. Bara Becca. Ingen annan. Och jag vill inte att hon ska vilja ha någon annan än mig heller. 
"At nine o'clock in the morning? What are you going to do?" Varför ska han bry sig om det? Fortsätt med din lilla maratonlöpning du, så att jag kan få krama om min "framtida flickvän". 
"I don't know. Hang out?" 
"Okay, what ever." Ja du, bäst för dig att inte lägga dig i vad vi ska göra. 
Varför blir jag såhär? Svartsjuk och irriterad? Becca skulle väl aldrig gå bakom min rygg? 
Jag tittade på dem och väntade på att den mörkhårige, solbrända killen skulle springa iväg, men det gjorde han inte. 
"Well, I was going to ask you if we could catch up some day?" Nu högg det till i magen, och jag kände att jag behövde göra någonting, snabbt. 
Jag gick snabbt fram till dem och harklade mig. Beccas blick vändes mot mig och hon lös upp. 
"Niall!" Hon kramade om mig, och jag kramade hårt tillbaka medan jag gömde ansiktet i hennes hår och andades in hennes doft. Allt för att visa "twilight-varulvs-klonen" vart skåpet ska stå. 
 
Rebeccas perspektiv-
 
"I have been missing you." viskade Niall med en sjukt sexig röst in i mitt öra och jag kände hur benen vek sig under mig. Jag hade helt glömt bort Mason under de sekunder från att Niall kommit, och när jag kikade fram bakom Nialls axel så stod Mason där med en självsäker min och betraktade oss, utan att ens tycka att det var ett dugg pinsamt att bara stirra på oss. Jag blev lite smått generad, och om det inte hade varit för att jag insåg att han troligtvis väntade på mitt svar så skulle jag ha blivit sur på honom för att han stod och betraktade oss helt oberörd och utan en tanke på att titta bort.
Jag tittade på Mason med en ursäktande blick för att han fick vänta så på svaret. Han skrattade lågt för sig själv. 
"I think I'll leave you two alone. See ya later Rebecca." Jag nickade och han blinkade med ett öga åt mig. 
"Yeah, bye." 
Mason lyfte armen och vinkade samtidigt som han började jogga iväg. När Mason just börjat springa så lossade Niall sitt grepp om mig så att vi stod face-to-face mot varandra och jag sögs genast in i hans blåa ögon. Jag böjde mig lite framåt för att placera en kyss på hans mjuka, frestande läppar. När våra läppar möttes så vart det lite mer än vad jag förväntat mig. Nialls hand åkte upp till min nacke och höll fast mitt ansikte mot hans. (Inte för jag hade släppt hans läppar för allt i världen, men det var fortfarande underbart sexigt)
Jag märkte inte att vi hade rört på oss förrän jag slog i rumpan i en tegelvägg. Niall flinade mot mina läppar och höll fortfarande ett stadigt grepp om mig. Han tryckte mig mot väggen och stod tätt intill mig så att varje centimeter av våra kroppar rörde vid varandra. Han började sedan placera mjuka kyssar längs min käklinje och sedan ner på min hals medan han smekte min midja. Hur mycket jag än njöt av vårt heta "moment" var jag tvungen att avbryta. 
"Niall." Sa jag lågt och hans ljust blåa ögon såg in i mina. Jag tog tag i hans handled och drog in honom på en skuggig gränd. 
"What was all that for?" Frågade jag honom. 
"I've missed you." Förklarade han och tog ett steg framåt så att han stod närmre mig. Jag log.
"Ok, so it had nothing to do with Mason?" Niall tittade bort på platsen där jag och Mason hade stått och pratat för bara några minuter sedan. 
"Maybe a little bit." Erkände han och jag skrattade. Han tog min hand och började sakta gå längre in på den lilla gatan vi befann oss på. 
"You don't have to worry about him." Sa jag till honom och han tittade med lysande ögon på mig. 
"So, you don't have a crush on him or something like that?" Han tittade ner i marken.
"No Niall. I don't." Trots att Mason var dödligt het så var jag inte så attraherad av honom. Det var ju Niall som jag hade fallit för och ingen Mason i världen kunde ändra på det.
Niall log stort och tryckte till min hand som var inflätad i hans. 
"Where you jealous?"
"No, I just didn't like - Okay, maybe I was a little bit jealous..." Jag pussade honom lätt på kinden och log. 
"You know what? I think I should make you jealous more often..."
 
__________________________________________________________________________________________________
Whoopeli whoop! Vad tycker ni? xD
Vi här borta (jag & Hanna) har massor av roliga planer för framtiden inom novellen, så vi hoppas att ni inte tröttnar på Becca och Niall på ett tag... Det skulle ju vara tråkigt...
Men jaja, i alla fall! Tack till er kära läsare som fortfarande är kvar och läser! 
Kram på er tills nästa gång! // Emma & Hanna

 
 
Ingen bild

Marie

17 maj 2013 01:33

Underbart bra!

Hanna och Emma

19 maj 2013 15:41

ååh tack :D

 
Louise

Louise

19 maj 2013 15:25

Åh, jag fick gåshud av att läsa det. Och jag vill så veta Elin och Louise's reaktioner!

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

19 maj 2013 15:42

Ååh, tack så mycket! :D
Jaa haha xD

 
Ingen bild

Mathilda

19 maj 2013 17:18

När kommer nästa kapitel?, och lika bra skrivet som alltid.

Hanna och Emma

24 maj 2013 23:52

Tack så mycket!
Kan lägga upp nästa imorgon om ni vill ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards