1Dnoveller

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Hanna och Emma - 11 mars 2012 16:26

Harry började gäspa lite och la armen om Rebecca. Nej! Det där var fult! Han körde gäspa/lägg-armen-om tricket! Men jag kunde inte anklaga honom för att flörta. Och Harry är ju en snäll kompis – eller ja, som en bror för mig– och jag kunde inte vara arg på honom. Men avundsjuk, det var jag.

_____________________________________________________________________________________________________

Rebeccas perspektiv-


Vi hade kommit rätt så långt in i filmen, och vi alla hade fått våra skratt. Harry gäspade lite ch sträckte på sig. Jag tänkte inte mycket mer på det utan vände blicken mot filmduken. Men plötsligt så kände jag en arm läggas runt mig. Åh hjälp mig mama! Harry la armen runt mig! Jag kollade lite misstänksamt på honom. Sedan bestämde jag mig för att det var väll ”Okej”… Bortsätt från att jag hela tiden föreställde mig att det var Nialls arm… Jag återvände till vekligheten och fokuserade mig på filmen. Jag tänkte på att Harry gick lite ”fort” fram, vi hade ju bara träffats en gång tidigare och så. Jag kände dom knappt! Men jag gillade ju redan alla. Särskilt Harry. Och Niall. Och resten av dom också för den delen.
Jag hade ju läst om att Harry var den flörtiga av dom, men aldrig trott att det var helt sant. Men det var det verkligen! Sant asså, han var verkligen flörtigast av dom. Och vem föll inte för hans underbara hår, fantastiska leende och de fina ögonen? Det var ju helt otroligt vilken dragningskraft han hade! På något sätt så drogs man liksom till honom.

Jag sneglade mot Niall som satt och fnissade. Jag tittade då på alla andra som också satt och höll sig för skratt. Jag skulle just fråga vad som var så kul, men jag vände istället huvudet mot filmen och såg att en kille i filmen satt och försökte få liv i ett får. Han utbrast något som knappt gick att höra och alla satt då och skrattade. Jag satt bara och fnissade eftersom att jag inte riktig hade koncentrerat mig på scenen. Utan, ja, tänkt på killar. Niall började helt plötsligt ge ifrån sig ett ljud som lät som att han skulle kvävas och jag tittade på honom. Han öppnade munnen och började gapskratta!, Jättehögt! Han blev röd i ansiktet när han själv märkte att han skrattat så högt och försökte åter igen att kväva ett skrattanfall. Hans skratt var urgulligt. Det var helt underbart att höra honom skratta och man blev lycklig i hela kroppen!

''Niall, it was not that fun.'' Sa Liam och flinade.

Louis hade nu också börjat skratta väldigt mycket, och strax där efter var vi andra på.

''Oh, that was fun.'' Sa Niall när han hade lugnat ned sig.

''No Niall, it wasn’t.'' Sa Louis ironiskt där efter.

''Okay guys, can we please watch the movie?'' sa Zayn och flinade. Just det, filmen var det ja.


Vi klarade oss igenom filmen utan några fler skrattanfall, såklart vi skrattade men inga fler asgarv om man kan säga så. Louis hade också tydligen lite svårt att sitta tyst, så han kommenterade resten av filmen. Och det var inte på smått vis. Vi andra fick höra kommentarer som : ''Oh no, that was embarrassing.'' , ''If I were him, I wouldn't do like that.'', ''Oh My GOD! How can you watch this?'', ''Look at that chick!'', ''Aww, that was sooo sweet!'' och ''Can we go to Hawaii?''

De andra killarna tyckte att det var ganska drygt, men jag tyckte att det var rätt så roligt.


Harrys perspektiv-

Filmen var slut och vi började sakta gå mot utgången. Rebecca var riktigt trevlig och så, i början hade jag bara bjudit med henne för att hon verkade vara en glad tjej. Och såklart för att hon var döhet.

''So, what did you think about the movie?'' frågade jag henne. Och tittade upp mot mig och log.

''I think it was really funny!'' sa hon glatt och jag log mot henne. Vi gick lite framför killarna, men tydligen så hade Louis hört vad vi hade sagt.

''Hey, why don't you ask us back here?'' sa han och det var uppenbart att han ville vara dryg och förstöra mitt fina samtal med Becca. Jag stannade upp och väntade in killarna. Likaså gjorde Becca.

''Okay... What did you think about the movie?''

''I think it was soooo cute!'' sa Liam och kramade om sig själv.

''And really funny too!'' sa Zayn och tittade på Niall.

Niall nickade och skrattade till lite.

''Yeah, but it would have been better if I had been in it!'' la Louis till och gestikulerade med händerna mot sig själv.

''Haha, you wish!'' sa Niall och skrattade.
Jag kollade ut över gatan, det var kväll och jag skulle gissa att kolckan var ungefär åtta. Det var sommar och solen hade inte gått ner än, så att det var ljust fortfarande men det var ändå bara några få människor som var ute.

"So Becca, where are you going now?'' frågade Zayn. Ja juste, skulle hon gå hem? Eller vart ska hon ta vägen?

''I think, I'm going home...'' svarade hon. Åh nej, jag ville vara med henne mer.

''Oh no, that's so sad.'' sa Louis och gjorde en ledsen min.

''Perhaps, you want to join us eating dinner?!'' utbrast Niall, hon vände huvudet bort mot Niall, och jag mimade ett ''Thank you'' till honom. Han nickade svagt åt mig och tittade frågande på Rebecca. Jag tittade på dom andra killarna som verkade gilla idén.

Louis nickade ivrigt och Liam gjorde tummen upp åt henne. Hon såg lite osäker ut. Hon tittade på mig och jag log stort mot henne. Hon svarade sedan på Niall's fråga.

 

 _____________________________________________________________________________________________________

Kapitel 8 var det här! :D Tack för att ni läser och kommenterar! Fortsätt så ;)

Kramis // Blondi och Brunetten! :)

Ovido - Quiz & Flashcards