1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Kapitel 36

Av Hanna och Emma - 14 april 2013 18:44

Dom spelade i ytterligare nån timme och sedan så föreslog Liam att vi skulle kolla på film.

"A scary one!" Sa Harry och log entusiastiskt.
"Or a cute one!" Sa Louis och tittade på mig och Niall med ett stort flin på läpparna. 
"Or just a funny one!" Ropade Niall.
___________________________________________________________________________________
 
Efter mycket tjat fick Harry sin vilja igenom och killarna började leta fram en skräckfilm. 
Jag hade inget större problem för skräckfilmer, visst var det läskigt men jag menar hallå, hur verkligt är det att en sönderbränd man kommer upp ur toaletten? Ja du, fråga inte ens... Paranormal activity däremot skrämmer livet ur mig. Eller jag brukar blunda den mesta av tiden. Usch. 
Såklart skulle Zayn då nämna att den senaste filmen hade kommit ut. Dumma Zayn, jag som trodde att man kunde lite på dig...
"Let's watch that one then!" Sa Harry glatt och hoppade ner i soffan mellan Louis och Liam.
Genom någon slags hyrfilmsfunktion på Nialls tv tog de fram Paranormal Activity 4 och startade den. Helt plötsligt kändes det som att soffan blev större, eftersom att alla trängde ihop sig. Filtar utdelades till oss alla och snart satt vi alla där ihop kurade tätt intill varandra. Zayn höll sig lite på avstånd, kan vara för att vi bara hade träffats ett par gånger förut. Och kanske lite för att jag dejtar Niall? 
Nialls arm runt mig stelnade till och jag märkte då att det började hända saker på filmen. 
Vi satt helt stilla och tysta när Louis helt plötsligt skrek till helt random. Alla hoppade till och skrek och han började garva såklart.
"ARE YOU TRYING TO KILL US LOU?!" Skrek Harry och slog honom. 
Niall som alldeles nyss hade blivit lika skrämd som vi andra började skratta åt Harry och Louis. 
"Go for it Styles!" 
 
Så småningom lugnade alla ner sig igen och vi fortsatte titta på filmen. 
Niall hade sin arm runt mig hela filmen och det kändes väldigt bra eftersom att det hela tiden kunde hända någonting. På filmen alltså. Fast i och för sig, vi hade ju Louis här, så vem vet...
 
Filmen tog slut och alla hade blivit trötta och sega. Jag insåg då att klockan säkert hade närmat sig tolv och att jag borde ha gått för längesen... 
Jag tog mig ur Nialls grepp och ställde mig upp, han såg frågande på mig. 
"I have to go home now..." Sa jag och Louis drog efter andan. 
"You can't go home alone after this movie! Everything can happen!" Liam slog till honom löst.
"Shut up Louis!" Sa han och jag skrattade till åt dem. 
"I think I can handle it." Sa jag och gick förbi Zayn för att sedan styra stegen mot hallen.
"It was nice to see you again boys." Sa jag och de hälsade saker som You too! och liknande saker.
Niall hade ställt sig upp och följde med mig ut till hallen där han drog mig intill sig och kysste mig mjukt på munnen. Jag log och lika så gjorde han. 
När han släppte mig sa han flirtigt:
"I can walk you home if you want to..." Jag log.
"Of course I want to, but only if you want, and have time."  
"Oh right, I'm sorry but I have a dentist appointment in ten minutes..." Sa han sarkastiskt och jag himlade med ögonen. Han skrattade och satte på sig sina skor. Han gick in till vardagsrummet och meddelade till de andra att han skulle följa med mig. Det började busvisslas och "ooas", jag skrattade åt dem och sedan åt Nialls irriterade ansiktsuttryck. Han kom sedan fram till mig och tog min hand innan vi gick ut ur lägenheten.  Det sista vi hörde innan dörren stängdes var: 
"GET SOME HORAN!" Han suckade tungt medan jag bara skrattade. Egentligen blev jag lite orolig, för tänk om han förväntade sig att han skulle "get some" liksom. Men vi är ju inte precis helt och hållet tillsammans heller så... Jag hoppas att det inte lät som värsta overkliga skrattet...
 
Vi tog hissen ner och småpratade om händelser under kvällen. När vi kom ut till gatan så sa Niall:
"We're gonna fly to New York tomorrow. Our manager called this morning..." Jag kollade förvånat på honom.
"Tomorrow?!" Han log åt min chockade min och fattade min högra hand.
"Well, I guess that's the kind of things you got to deal with if you're a famous boyband singer..." När jag avslutat meningen så tittade jag upp mot Niall och log lite snett. Han skrattade och stannade till. Jag fattade vinken och ställde mig väldigt nära honom. Det fanns inga andra personer som gick på vägen och de enda bilarna som fanns var de som stod parkerade längst med kanten av gatan och de som man kunde höra från huvudledsgatan. Jag kunde höra mina egna andetag och Nialls, och jag betraktade hans blåa ögon. Man kunde dö för dom där ögonen. 
"Haha. Yeah, true, it's that kind of stuff we gotta do... But I'm coming home after a few days." Han böjde sig fram och tittade ler på mina läppar och sedan på mina ögon. Jag böjde mig fram och vi kysstes en bra stund innan vi började gå igen. 
 
Niall lämnade av mig vid min ytterdörr och vi sa hejdå med en avskedskyss. 
"So we don't see each other until next week?" Jag drog huvudet långt nog för att jag skulle kunna se in i hans ögon.
"No... But I promise to text and call."
"Okey... Bye Niall."
"Bye Becca." En sista kyss och sedan så stängde jag och låste dörren efter honom.
Vi hade stannat ungefär var tionde meter och hånglat loss lite så när jag vände upp blicken mot den svarta klockan med vita visare som jag hade ovanför dörrkarmen till vardagsrummet så var klockan närmare ett, så jag bestämde mig för att göra mig i ordning för att gå och lägga mig. 
Jag han knappt lägga mig i sängen före jag hade somnat.

______________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni? :)


Kram! //Hanna & Emma

 
 
Louise

Louise

14 april 2013 19:10

Åh, det är typ "verkligt" när ni skriver. Man lever sig in i novellen. När skulle Becca's vänner komma?

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

14 april 2013 19:11

Haha, vad bra att du tycker det ^^ :) Tack så mycket!

De skulle komma på fredagen, och det kommer i nästa kapitel :)

 
Ingen bild

Mathilda

14 april 2013 19:38

Ni är så duktiga på att skriva, och när tror ni nästa kapitel kommer? Och en sak till, kan ni försöka lägga upp det inom två veckor?

Hanna och Emma

28 april 2013 15:24

Tack så mycket!
Tror att vi redan har gått över den gränsen, men vi ska försöka skynda på det lite ;)

 
Ingen bild

Firre

14 april 2013 20:09

Super!! Älskar den! Ni är bäst!! :)

Hanna och Emma

28 april 2013 15:25

Tack så mycket xD
Vad glada vi blir ^^

 
Ingen bild

Elin

15 april 2013 22:03

alltid lika bra! taggar nästa :D

Hanna och Emma

28 april 2013 15:25

Thank you!
Det gör vi med ;)

 
Ingen bild

janna

15 april 2013 23:29

lööve it! :)

Hanna och Emma

28 april 2013 15:25

Haha xD
Tackar ;)

 
Ingen bild

Matte säga

2 maj 2013 06:47

Snälla nästa kapitel nu kan inte vänta mera. När tror ni det kommer upp?

Hanna och Emma

9 maj 2013 23:39

Nu xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards