1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Kapitel 10 - Shoe Laces!

Av Hanna och Emma - 25 mars 2012 20:16

Sedan gjorde han något oväntat... Han kramade mig och viskade tyst:
''And if he hadn't forgotten any of the other beautiful girls, he'll never forget you.''
___________________________________________________________________________

Rebeccas perspektiv-
Oh my god! Sa han nyss att han tycker att jag är vacker? Vacker som i snygg, vacker som i jag gillar dig? Jag gillar dig som i jag älskar dig och vill ha dig nu?!
Nej, jag kanske inte borde bygga upp förhoppningar. Han kanske bara tycker att jag ser allmänt snygg ut. Jag borde kanske fråga...
Vi släppte varandra och jag såg djupt in i hans ögon. Han log osäkert mot mig, han väntade nog på min reaktion. Men problemet var att jag inte visste hur jag skulle reagera. Jag skulle ju kunna fråga ut honom, men antagligen så tyckte han nog bara att jag var söt. Jag skulle kunna skita i det och bara tacka för komplimangen. Jag tog det andra förslaget.
''Thank you.'' sa jag och log mot honom. Han rodnade lite och tittade ned i marken.
''You're so sweet.'' la jag sedan till, och han tittade upp på mig. Han log stort och jag gav honom ett leende tillbaka. Jag tittade sedan åt killarnas håll och dom hade kommit väldigt långt. Vi borde nog gå. Lika så gjorde Niall och det var som att han läste mina tankar igen.
''We should probably go...'' sa han och jag nickade sakta.
Vi gick sedan mot killarnas lägenhet. Vi var rätt så tysta, men jag tyckte konstigt nog inte att det var en pinsam tystnad.
''So, do you have wordfeud?'' frågade han mig och jag skrattade till. Jag nickade sen och gav honom mitt wordfeud namn. Han addade mig och log belåtet. Han sa sedan mycket allvarligt:
''You will lose.''
Jag skrattade åt honom och han stämde in.

När vi kom fram till lägenheterna i området där dom bodde i(Dom hade berättat det tidigare) så stod resten av killarna lutade mot en husvägg och kollade på oss när vi kom.
''Where have you two been?'' frågade Louis skeptiskt, men väldigt ironiskt. Jag såg hur Harry och Niall bytte blickar med varandra. Men blickarna var omöjliga att läsa. Jag var tvungen att rycka in och säga något smart nu. Annars kanske dom blir skeptiska på riktigt. Jag kunde ju inte säga att vi blev rånade, för vi såg ju inte direkt så rånade ut. Jag kunde ju inte säga att han sa att jag var ''beautiful'' heller, för det skulle ju låta lite konstigt...
''He tied his shoe laces.'' sa jag lugnt och tittade ner på Nialls skor. Det blev ju rejält pinsamt när jag såg att han hade ett par skor som man inte knyter så himla mycket på. Jag sa då snabbt:
''I mean, I tied my shoe laces.'' killarna tittade undrande på mig och jag tittade på Niall. Han nickade åt mig och de andra killarna, och dom verkade gå på det. Jag tittade på klockan och såg att den hade blivit kvart i nio. Kanske inte så mycket men jag kände att jag behövde gå hem.
''I gotta go now guys.''
De nickade och jag fick en kram av alla. När jag kramade Harry så kramade han om mig hårt och viskade :
''I text you.''
Jag nickade och vi släppte varandra. Jag mötte hans blick och han log mot mig. Jag tyckte att jag såg ett spår av oro i hans ögon. Men jag vet inte...
Jag gick sedan fram till Niall som log snett mot mig. Riktigt gulligt. Vi kramade om varandra och han viskade tyst:
''I wordfeud you.''
Jag fnissade till, och släppte honom motvilligt. Han log sött mot mig.
''Thanks for tonight! See ya!'' Jag vinkade sedan mot alla killarna och gick hemåt.

När jag gick hemåt önskade jag att killarna- eller önskade jag egentligen att bara Niall? - skulle ha gått med mig. Det hade blivit mörkt nu och jag var lite smått rädd, inte 'rädd' som i "OMG, JAG KISSAR PÅ MIG!" men mer 'rädd' som i "Jag hade hellre åkt taxi."...

Det var inte alls långt att gå, och det var skönt att kunna tänka igenom allt som hänt, nypa mig i armen och undra om det verkligen var sant att jag blivit "vän" med dom skitsnygga killarna i one direction... Okej, lite överdrivet att nypa mig i armen men allt det här kändes som en underbar, otrolig dröm. Fast jag var ju inte 'Förälskad' i dom som min kompis var. Min syster var också ett fan av dom och jag hade ju alltid gillad dom. Dom sjöng ju otroligt bra. OCH dom är otroligt snygga! Och det som hänt mellan mig och Niall, ja jag vet faktiskt inte riktigt vad som hände. Och sen är ju Harry helt underbar. Han hade varit go hela kvällen, mysig. Det var Niall helt klart också... Harry hade sagt att han skulle messa mig sen. Och Niall skulle wordfeuda mig. Ha! Längtade! Och dom var så snälla, inte Bitchiga och snobbiga som man kanske ibland kan föreställa sig att vissa rika kändisar är. Dom hade ju otrolig humor också. Det hade jag förstått redan från början när Liam hade...
"HEY! You, girl! What a hottie like you out here now? On the way to the club? Want some company? I've seen you here before. Do you live nearby?" Den klara manliga rösten ryckte ut mig från mina djupa funderingar. Jag tittade förvirrat upp och kollade runt efter den som tilltalat mig... Där. Cirka 20 meter höger om mig stod en kille som såg ut att vara 17-18 år. Det var killen jag sett ute och springa första dagen jag varit här. Jag granskade honom noga och letade tecken på att han var full eller så. Han såg helt nykter ut men man vet ju aldrig. Att kalla någon 'hottie' om man inte känner den så var det, enligt mig, troligt att han var full. Men det kan ju ha varit en komplimang också... Efter att jag tänkt över hur jag skulle svara sa jag:
"Hi. I'm on my way home from a few friends. And..." Jag försökte låta så självsäker och modig som möjligt, men det var ganska svårt. "I do not need companionship. Sorry."
Han log snett och tog ett steg fram och sträckte ut handen. "Okey! I'm Mason! Nice to meat you.'' Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt. Min hund heter ju det... Och ja, lite konstigt att en person som ser helt okej ut, har samma namn som en dreglande hund. Som tur var, så märkte han inte att jag nästan börjat skratta.
''I live in this house here." Han pekade på huset närmast.
"Sorry if I made a bad impression." Jag skakade hans hand och gillade honom mer nu. När han inte var läskig...
"Ehm.. I'm Becca. Rebecca." Jag tittade på honom och log lite.
"Yeah! Hope I will see you again soon. If you have not changed youre mind?" Jag förstod först inte vad han menade men fattade snart att han menade om jag inte ville ha sällskap.
"No thanks! I'm sure!"
"Alright. Bye!" Han vände sig om och gick in i byggnaden. Det var... Konstigt? Jag hade nästan varit säker på att han skulle våldta mig eller något annat hemskt. Jag fortsatte att gå och när jag kom hem fick jag annat att tänka på.
Till exempel att jag hade fått ett sms från Harry, och en spelförfrågan på wordfeud. Mitt hjärta dunkade snabbare, och jag skyndade mig av med skorna och jackan för att sedan slänga mig i sängen och se vad Harry hade skrivit.
Jag accepterade Niall spelförfrågan först, och kollade smset sen.
 
''Hi Becca! Had fun tonight! But ofc, it had been more fun if we were alone. We'll catch up another time. Are you free Wednesday night?  xx Harry''
 
Hjälp! Bjöd han ut mig? Shiiiiiiiit! Vad skulle jag svara? Jag ville väl gå på dejt med honom? Ja självklart! Vad tänker jag med?! En typ helt perfekt kille bjuder ut en, då kan man ju inte säga nej direkt...
Det plingade till i mobilen. Det var från wordfeud. Jag trycke mig dit och jag såg att Niall hade spelat och skickat ett meddelande.
Han hade spelat något för 10 poäng, och jag fick till ett ord för 14.
Jag kollade sedan in chatten där han hade skrivit:
Heey! ;)
Hi! xD svarade jag honom.
 
Jag tryckte mig sedan tillbaka till Harrys meddelande och bestämde mig för att svara:
 
''Hey ;) I had a really nice time! Yes, I am! Are u free Wednesday night?'' 

Jag väntade i ungefär 2 minuter men när jag inte fick något direkt svar så satte jag på mobilen på högsta volym (så att jag skulle höra om jag fick ett sms) och slängde den sedan på sängen.
Jag gick och duschade och tog bort sminket, gjorde mig redo inför kvällen och borstade och torkade håret, borstade tänderna och tog på en fukt-kräm i ansiktet. Jag brukade inte göra det, ta på fukt-kräm alltså, men jag var inte trött alls och kände mig lite rastlös. När jag gjort allt jag kunde tänka mig tog jag på mig kläderna jag brukade sova i, en stor vit t-shirt och ett par kortkortkorta mjukis shorts. Jag satte upp håret i en hästsvans och la mig i sängen. Jag tog upp mobilen i hopp om att något hänt och jag inte hört när jag var i duschen, men hoppet släcktes när jag såg att inget hänt. Så jag började spela 'Temple Run' istället.

 
_____________________________________________________________________________________________________
Kapitel 10!!! :D
Kommentera mycket nu!
//Hanna och Emma :*
 
 
Ingen bild

Ella

26 mars 2012 20:46

superduper bra ! skriv mer idag!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards