1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Kapitel 13- I don't know...

Av Hanna och Emma - 31 mars 2012 21:39

''I really like you too Becca...'' sa jag och skulle just säga 'but more than a friend' när min mobil plingade till. Rebecca tog bort handen och jag tittade ursäktande på henne. Jag vet inte vad som flög i mig, men jag kollade smset. Det var från Harry:
''Woohoo! I have a date with Becca on Wednesday! Wish me good luck! XD''
Och då förstod jag att när Becca hade sagt att hon gillade mig, så hade hon bara menat vänskapligt.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Rebeccas perspektiv-

Han tittade ner på sin mobil, och det var som att hela han släcktes på något sätt. Alldeles nyss så hade hans ögon lyst av lycka, och nu var det som att allt det försvann. Det var som när man gick i mellanstadiet och killen man gillade dansade med någon annan. En sån besvikelse fann sig nu i hans ögon. Vad stod det i smset? Jag skulle precis fråga honom, men han sade snabbt:
''I'm sorry, I have to go.''
Jag tittade undrande på honom. Han såg nästan lite sårad ut. Jag tyckte nästan lite synd om honom, vad det än var som hade hänt så hade det väl inte varit så bra... Undrar om nån hade dött?
''Okay...'' sa jag tyst. Jag tyckte att det var lite synd att han behövde gå, vi hade inte gått så långt än. Och vi hade haft det väldigt trevligt, speciellt där när han sa att han gillade mig med. När jag sa det till honom, så menade jag ju att jag gillade honom. Riktigt mycket. Jag vet inte om det bara är vänskapligt... Okej, det är mer än vänskapligt. Men ändå! Jag menar, jag ska ju på dejt med Harry på onsdag. Jag kanske inte ska gå och kära ner mig i hela bandet. Men tänk om jag gillar Niall mer än Harry då? Det känns som om Niall är mer min typ. Eller ja, idag hade vi ju verkligen klickat. Det hade väl jag och Harry med, men ändå. Jag gillade Harry, men Niall, där klickar det ju liksom. Båda är så himla olika varandra. Dom är ju två helt olika personer. Men lika underbara.
Oh my god! Hur ska jag klara av det här? Gillar två stycken killar, båda är lika perfekta, och dom är med i samma band. Eller gillade jag dom bara för att dom var kända? Jag tänkte lite på saken, men bestämde mig att det inte var så. Jag tror inte jag är sån... Jag kanske borde prata med nån. En vän. Sandra. Jag måste verkligen prata med Sandra imorgon!


''Yeah... Bye. Seen sometime!'' fick Niall ur sig efter en stunds tystnad och jag nickade sakta. Det var en "glad" hälsning, men han lärt inte glad. Var det smset?  Jag fick sedan en hastig kram av honom innan han gick tillbaka mot hållet vi hade kommit från. Kramen var hastig men jag fick ändå ett litet lyckorus när han kramade mig. Men när han var utom synhåll blev jag lite nere igen...

Jag suckade, la händerna i fickorna och började sedan att gå hemåt.


Nialls perspektiv-
Jag skulle inte ha byggt upp såna förhoppningar. Jag skulle inte ha trott att hon gillade mig. Det klart att hon inte gjorde, och det klart att Harry hade bjudit ut henne.
Egentligen får jag väl skylla mig själv lite, att jag inte bjöd ut henne första gången på klubben där. Men Harry hade ju liksom paxat henne. Och nu skulle det ju i och för sig bara vara konstigt om jag bjöd ut henne. Jag menar hon är ju Harrys dejt.


När jag kom in i min lägenhet tog jag min kvällsmacka, och gjorde sen i ordning mig för natten.
Jag kröp ner i min säng och tänkte på massor av saker. På Rebecca, såklart, hur vacker och söt hon är. Hon är så trevlig, och lätt att vara med. Men jag avbröt mig själv med att tänka på att hon och Harry skulle på dejt, och enligt många så brukar han göra ett väldigt bra intryck på sina dejter...


Morgonen därpå.
Jag vaknade av solen som sken in genom fönstret. Fan också! Jag hade glömt att dra ner persiennerna... Jag kollade på klockan, den visade 08:35. Suck.
Att man aldrig kan få sova ut. Jag tog mig upp ur sängen, eftersom att det var lönlöst att försöka somna om. Jag tog sedan på mig lite kläder och gick vidare till köket. Det var mycket ljust där inne. Jag tog en titt i kylskåpet, men när jag såg att det inte fanns så mycket där inne så stängde jag igen det.
''Liam here I come!'' sa jag för mig själv och skyndade mig ut till hallen. Kom då på att jag hade mobilen i jackfickan, så jag tog upp den och kollade.
Rebecca hade spelat på wordfeud. Hon hade skickat ett meddelande likaså. Jag tog en snabb titt, och fastnade för hennes meddelande.


Hi Niall! What happened yesterday? I'm very worried! :'(


Va? Var hon orolig? För mig? Aww, kunde inte motstå att gilla henne lite mer...


Hey! Sorry 4 yesterday... Don't worry! Be happy :D

När jag hade skickat iväg messet så gick jag ut genom dörren och låste. Sen sprang jag upp för trappen, till Liams lägenhet. När jag kom upp till hans våning så gick jag fram till hans dörr och knackade på. Han öppnade snabbt, och det såg ut som att han nyss hade tagit en dusch.
''Heey bro!'' sa han glatt och gjorde en gest åt mig som troligen betydde att jag fick komma in.
''Yoooh man!'' hälsade jag lika glatt tillbaka.
''Want some breakfast?'' frågade Liam mig. Men han visste nog svaret för han var redan på väg till köket. Jag tog av mig skorna och följde med honom.
''Erm, that's actually why I came...'' sa jag och han skrattade till.
''Yeah, I know.''
Jag gick fram till hans kylskåp och tog fram lite allt möjligt. Mjölk, pålägg, juice och massa sånt. Sen gick jag till ett skåp där han har sitt bröd och sånt. Jag tog då också fram lite flingor.
Vi satte oss sedan vid hans lilla matbord och tog för oss av frukosten.
Efter en stund så kände jag hur det vibrerade i min byxficka. Jag tog fram mobilen och såg att Rebecca hade skrivit ett meddelande på wordfeud.


Haha! K :D So what are you doin up 08.45?

Ehm... The sun woke me up. And you?

Work...

Aha. XD

Visste inte vad jag skulle skriva nu. Ville inte vara dryg och fråga om Harry och dejten. Så jag la ifrån mig telefonen och märkte att Liam tittade på mig.
''Who was it?'' frågade han mig och nickade mot mobilen. Jag kände att det inte var någon mening att ljuga och säga att det var någon annan. Det skulle bara vara invecklat.
''Ehmm, Becca.''
''Becca, the swedish girl Becca?'' frågade han och jag flinade.
''Yes, Becca the swedish girl.'' Han nickade och sa sedan:
''Did you hear that they are going on a date?''
''Yeah, I heard.'' sa jag dystert och tittade ner i bordet.
''Is something wrong?'' frågade Liam. Jag tittade upp och skulle precis säga att det inte var det. Men vad är det för idé? Det är ju Liam, inte något skvallertant direkt.
''Yes, kind of...'' sa jag och han tittade undrande på mig.
''Okay, tell me.''
''I think, I kind of, you know, ehm, I think I like Rebecca. Really much...'' hackade jag fram och han tittade förstående på mig. Liam var så förstående. Jag älskade det. Det var sällan jag hade problem, men när jag hade det så var det han eller någon utav dom andra grabbarna som jag gick till.
''Okay, what are you going to do then?'' frågade han mig. Ja, jag har inte en jäkla aning...
''I don't know Liam! I don't know...'' sa jag nästan förtvivlat.
''The first time I saw her, it was like she lighted up the room. And then Harry saw her and he was like 'oh look at that chick', and now she's Harrys date, and I'm afraid she will become one of his girls, which he then forgets. I don't want him to hurt her...'' fick jag ur mig. Liam nickade förstående, och sa sedan:
''So, if you really like this girl... I think you should fight for her.'' Jag tittade förvånat på honom. Kämpa för henne? Det kanske inte var en sån dum idé. Och om jag inte kunde ''kämpa'' för henne, så skulle jag ju kunna vara den som står vid hennes sida, vara en axel att gråta mot. Jag ville inte vara taskig mot Harry, eller Becca, så jag skulle spela snällt. Sen får vi väl se hur saker och ting går...

     

____________________________________________________________________________________________________

Kapitel 13 everybody ;D

Vi ska skriva lite på kapitel 14 nu, som om vi har tur kommer nog det imorgon!

Kommentera så gör ni våran dag!

Kramis ;)

// Emma och Hanna

 
 
Louise

Louise

31 mars 2012 22:19

Love your novell girls! Längtaaar till nästa!

http://onedirectionsnovells.blogg.se

Hanna och Emma

31 mars 2012 22:23

Thank you! ;D
Håller på att läsa din just nu ;)
Asbra!

 
Tyra

Tyra

2 april 2012 12:42

hej, kolla gärna in våran blogg.
Det är en novell om one direction!
Kram , Tyra & Elina :)

http://www.novelleronedirection.webblogg.se

 
nathaliemartineau

nathaliemartineau

2 april 2012 17:29

gosch vad bra den är! helt sjukt!
älskar hur ni tar det från nialls perspektiv, och får det att låta så äkta!
ha det bra! <3

http://www.onedirectionnovellen.webblogg.se

Hanna och Emma

2 april 2012 18:48

Tack så himlans mycket! Gud va rörd man blir nu...
Vilken tur att du tycker att det känns äkta!
Kramis

 
lydia

lydia

2 april 2012 18:05

sv: åååh tack!! :D nästa kapitel kommer ikväll! :)

http://thetwopeoplethatwillmarrytheoneed.blogg,se

Hanna och Emma

2 april 2012 18:49

:) Va bra! ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards