1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 5 december 2013

KAPITEL 44

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu räckte så länge.
____________________________________________________________________

Nialls perspektiv-


Jag vaknade upp av en kittlande känsla runtom mitt ansikte. När jag öppnade ögonen såg jag att det var Rebeccas långa hår som låg utspritt över hela min kudde. Jag förde försiktigt upp den handen som jag haft på hennes midja mot mitt ansikte för att borsta bort de kittlande hårstråna.
Jag kände mig helt fantastisk. Jag tänkte tillbaka på gårdagen och log för mig själv. Hon hade bett mig att sova tillsammans med henne. I min säng. Shit. Jag var stolt över mig själv för att jag inte hoppat upp och ner och tjutit utav lycka som en liten flicka.
Jag andades in doften av Becca och bara njöt. Detta var underbart. Min vänstra arm som legat still under hennes kudde under natten kändes lite smått bortdomnad men det var det värt. Närheten. Känslan. Jag skulle ljuga om jag skulle säga att jag inte var det minsta upphetsad, jag är kille. Och jag menar, allvarligt look at that sexy. Och i min tröja. Rawr.

Jag vet inte hur länge jag hade legat där och studerat hennes vackra ansikte när hon plötsligt vred lite på sig och lyfte på sina ögonlock. När hon såg mig och att jag i princip glodde på henne ryckte hon till och vidgade sina ögon. Jag skrattade till och hon slappnade av när hon förstod vart hon befann sig.
"Oh my god you scared me." Sa hon tyst medan hon fnittrade lite. Hon var så vacker, och hennes nyvakna röst var en aning hes vilket gjorde henne jättesexig. Hon skulle nog kunna säga vad som helst med den där rösten och jag skulle bli tänd på det. Varför längtar jag plötsligt till att få höra henne när hon är förkyld? Åh hjälp mig...
"I'm sorry." Sa jag lugnt och log stort.
"How long did you stare at me?" Mina kinder hettades upp vid frågan. Oh shit.
"I wasn't staring at you." Sa jag men det lät inte speciellt trovärdigt.
"Okay, then what were you doing?"
"I don't know. I was just looking..." Hon skrattade och satte sig upp för att rätta till kudden så att hon kunde luta sig lite mot väggen.
"Well, that's creepy." Sa hon sedan när hon hade satt sig till rätta. Jag såg upp på henne och log.
"Yeah what can I say... It sounds a bit creepy now when you say it." Sa jag och hon skrattade till igen.
"What time is it?" Frågade Becca och log ett underbart leende. Jag rullade över till mitt nattduksbord och tog upp min telefon som låg på laddning där. Becca betraktade mig när jag ryckte ur laddaren och skärmen lystes upp. Becca gav ifrån sig en tyst fnittring och jag var på väg att fråga vad som var roligt när jag förstod att det troligt var min bakgrund på mobilen. Själv så tyckte jag att bilden utav Liam och Louis som klättrat upp på en Nandos-skylt var väldigt fin.
Jag flinade åt bilden innan jag svarade på hennes fråga.
"Ten thirty."
"Okay." Sa hon och hade ett smått leende på läpparna medan hon betraktade mig med sina blå-gröna ögon.
"What?" Frågade jag henne.
"Nothing you're just-" hon avbröt sig och vände blicken framåt mot min vägg.
"I'm what?" Frågade jag och började genast gå igenom saker i mitt huvud som hon skulle tänkas säga.

Rebeccas perspektiv-

Varför sa jag sådär för? Gud va pinsamt. Jag hade studerat hans vackra ansikte och beundrat hur han kunde se så fin ut fast han nyss hade vaknat.

"I'm what?" Frågade han.
"No nothing..." Sa jag men jag hade en känsla av att han inte skulle ge sig.
"Tell me." Jag mötte hans blick men tittade sedan tillbaka på väggen igen.
"You're beautiful." Sa jag och tittade tillbaka på honom. Det brukade alltid vara han som säger att jag är vacker och så vidare, och så brukar jag säga "you too" eller något sånt, så nu när jag sa det på det här viset blev det som en annan "effekt" på det hela...
En röd ton bildades på Nialls kinder och jag log smått. Hans blick riktades ner på sängen.
"Thanks." Sa han och tittade upp på mig med ett leende.
"I'm not as beautiful as you are though." Sa han och mitt hjärta dunkade till.
"Oh yes you are." Sa jag men han var snabb med att skaka på huvudet.
"No one is." Sa han tyst. Mina kinder hettade till och jag böjde mig ner för att pussa honom på kinden men han vände sig i sista sekund så att vi möttes i en mjuk kyss.
När mina läppar släppte hans log vi stort båda två och han sträckte på sig lite så att hans läppar nuddade min näsa.
"Breakfast?" Sa han sedan och jag nickade. Som ännu ett ja från min sida så började det kurra högt i min mage och när Niall vände blicken mot mig igen så kände jag hör rodnaden steg på mina kunder.
"Well, I think it's awsome how your tummy speaks...." Sa han och log snabbt innan vi båda brast ut i skratt.

När vi äntligen kommit upp ur sängen och ut till köket så började Niall ta ut massa saker ur skåpen och jag -som inte hade en aning om vart något låg- tittade på. Jag var på väg att fråga om jag kunde hjälpa till med något när några knackningar på hans dörr hördes.
Jag tittade bort på honom med en undrande blick men han såg lika förvånat på mig.
"I haven't invited anyone..." Sa han och gick ut till hallen för att öppna dörren. Snart hörde jag en bekant röst följd av en annan.
"Niall, what's up man?" Louis,
"Hey bro how ya doing?" och Harry...
Jag blev först lättad för att det var några jag "kände" men sedan kom jag på att jag var ganska nyvaken och inte hade fixat till mig så mycket, förutom att ha satt på mig shortsen från igår.
"I hope we're not disturbing." Sa Louis.
"Well actually-" började Niall men hann inte prata klart.
Innan jag hann göra något åt mig själv (ja vad skulle jag ha gjort egentligen? Ringt min stylist och satt på mig balklänningen?) kom de två killarna in och efter sig hade de Niall som hade ett osäkert uttryck i sitt ansikte.
Louis tvärstannade när han fick syn på mig och eftersom att Harry gick alldeles bakom gick han in i honom och gav ifrån sig ett "ow".


Harrys perspektiv-


Jag skulle precis fråga Louis vad han höll på med när jag lyfte blicken uppåt och mina ögon mötte ett par blå-gröna. Beccas.
Hon gav oss ett halvt leende och vinkade lite försiktigt.
Först blev jag glad att få se henne, det är ju alltid roligt att träffa Becca. Men sedan slog det mig, att hon står i Niall's kök, på morgonen, i hans tröja. Det betyder att hon måste ha sovit här. Med Niall. Kanske till och med haft sex... Jag kan inte hindra mig själv från att bli svartsjuk, men jag försökte hålla mina tankar för mig själv. Jag gillar Becca, men jag vet att även Niall gör det och hon besvarar hans känslor. Inte mina. Att jag gillar min bästa kompis tjej är helt ofattbart. Jag tror att dom andra killarna vet om det, eller åtminstone anar det, men ingen utav dom frågar mig något.
Men Becca är bara så... vacker. Inte bara på utsidan utan även på insidan. Och hon är som en stor, lycklig, öppen bok som det bara är att läsa. Leendet på hennes läppar sitter där konstant vilket fyller en med välmående.

"Hiii!" Sa Louis högt och vände sig mot Niall. "Why didn't you tell us Becca was here?"
"I kind of tried." Sa Niall lite osäkert och utbytte ett snabbt leende med Becca. Det högg snabbt till i magen på mig.
Louis gav nu Niall en "Yea. Sure u did"-blick, med ett hört ögonbryn och lite smått vinklat huvud åt sidan. Och mumlade något som lät som "Whatever" innan han sköt ut en stol vid Nialls vita köksbord och satte sig.
"So..." Började Louis som för att bryta den pinsamma tystnaden som hade uppstått."What have you done, eh, today?" Frågade Louis och jag höll in ett skratt.
"Not much... What about you?" Svarade Niall medan han lade på en ostbit på sin macka. Jag tittade över mot Becca som satt rätt mitt emot mig och hon mötte min blick och gav mig ett snabbt leende innan hon tittade mot Louis som var på väg att svara.
"Eh... I woke up. Or, well. Harry woke me up." Louis sköt mig en ilsken blick och jag skrattade till utav minnet. Jag hade vaknat tidigt och hade otroligt tråkigt så jag duschade och väckte sedan Louis genom att rufsa håret över honom. "And then we decided to come here and you know... talk."
"About?" Han log snabbt mot Becca och hon sken genast upp i ett gulligt leende.
Jag borde inte känna så här, men jag kan bara inte kontrollera det. Jag är så otroligt svartsjuk. Han får göra det jag vill göra med Becca, kyssa henne, älska henne. Jag kan bara tänka mig vad dom gjort igår. Inatt. Kanske till och med imorse. Legat tryckta mot varandras kroppar, känna varje rörelse...
"Morning-boner..." Det var inte förrän alla blickar var riktade mot mig som jag insåg att jag tänkt högt. Jag kände hur jag bara ville försvinna, och jag såg även hur Nialls kinder började få en rosa ton. Becca såg förskräckt ut, som om hon helt tappat talförmågan och Louis... Var som vanligt Louis, han såg ut som om han skulle brista i skratt vilken sekund som helst. Han fattade vad jag tänkt på och vad jag syftade på. Niall skrattade till nervöst som för att lätta upp stämningen samtidigt som han gav mig en hård blick som sa något i stil med "what the fuck dude".
Jag kände mig en aning generad av orden jag hade yttrat framför Rebecca. Om det bara hade varit killarna som var där hade ingen brytt sig ett skit för sådant snackar vi om hela tiden. Men nu var det inte så, utan tjejen som jag (och även en till här inne) har känslor för, sitter precis här vid samma bord.

"Sorry I just thought out loud..." Jag tittade bedjande på Louis i hopp om att han skulle hjälpa mig ur den hemska situationen, men han satt fortfarande och försökte med alla sina krafter att hålla inne sitt skratt. Jag harklade mig.
"We came here to talk about... the concert tomorrow."



_________________________________________________________________________________________________


Hej alla kära människor! 

Ett kapitel kommer lastat!

Vi har absolut ingen annan förklaring än att vi inte har haft tid och lust till att uppdatera bloggen...

Jag kan heller inte svara på frågan om hur lång tid det kommer ta innan nästa kapitel kommer osv. 

Vi har bestämt att vi ska fortsätta skriva men bara för vår egen skull och för att vi är så kära i Niall och Becca. Så att vi inte känner någon större press. Vi kommer fortfarande att lägga ut dem här, men förvänta er ingen snabb uppdatering.


WE LOVE U OCH TACK SÅ MYCKET FÖR ERA FINA KOMMENTARER 


PUSSAAAAAAR OCH KRAAMAR

 
 
Ingen bild

Carin

5 december 2013 22:21

Det var ett jätte bra kapitel ;D, men jag tyckte lite synd om Harry när han hade tänkt högt :/
Skriv nästa kapitel så fort ni kan snälla? :)

Hanna och Emma

7 december 2013 21:03

Tack! :D
Vi får se hur fort det går, men vi ska försöka skriva ^^

 
Louise

Louise

7 december 2013 17:02

hihi, jag tittar fortfarande in här. hoppas att nästa kommer snart :)

http://www.louiseburgos.blogg.se

Hanna och Emma

7 december 2013 21:02

OMG LOUISE!!!
Du har varit här ända sen början ju!
Tack så hemskt mycket! Nu blev jag jätteglad!^^
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Av Hanna och Emma - 25 maj 2013 21:20

"Where you jealous?" "No, I just didn't like that- Okay, maybe I was a little bit jealous..." Jag pussade honom lätt på kinden och log.  "You know what? I think I should make you jealous more often..." ___________...

Ovido - Quiz & Flashcards