1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Kapitel 34

Av Hanna och Emma - 10 mars 2013 18:59

"Can I flat your hair?" 
"No! Never! Do not touch my hair Lou. Haha! I don't wanna look like Liam did when you "fixed" his hair!"
"Whaaaat? Liam's hair looked... Great." Louis flinade ännu större och småskrattade lite tyst. 
__________________________________________________________________________________________________
 
''Yeah right...'' Sa jag och skrattade åt minnet. Stackars Liam säger jag bara. 
''Hmm... I wonder what Niall and Rebecca are doing right now...'' Mumlade Louis medan han bläddrade igenom twitter.
''Well. I don't think they're doing anything children allowed if you know what I mean.'' Sa jag och viftade flörtigt på ögonbrynen. Louis tittade tillbaka på mig.
''Harry. I always know what you mean.'' 
''5 pounds that they don't have any clothes on.'' Sa jag och flinade. Louis satte sig upp riktigt i fåtöljen och tittade storögt på mig. Sedan skakade han på huvudet.
''Nooo, I don't think they have come that far yet.''
''Okay. Then make it 10.'' Sa jag kaxigt.
''10 pounds?'' Frågade han förvånat. 
''Yeah. Are you scared LOUISEEEE?'' 
''No I'm not scared! Take a last look at your wallet Harold, because it's gonna be empty.''
 
Rebeccas perspektiv-
 
"You know that people have been taking some photos of us together?" Vi låg i skinnsoffan i Nialls vardagsrum och jag halvt låg över honom. Jag tänkte att det var bäst att ta upp detta samtalsämne innan jag helt glömt bort det.
"They have?" Han lät bara lite förvånad, men det är väl klart, folk springer ju efter honom med massa kameror varje dag.
"Yeah. My friend from Sweden -who will come this friday- said it this morning. It was pictures of you and me and... Eh, Harry and me." Det kändes lite konstigt att säga det. Och hans min att tyda så såg det ut som om han inte förstod att vi bara haft armarna om varandra på bilderna... Om jag verkligen ska beskriva hur hans min såg ut så skulle jag nog säga att set såg ganska plågat ut, förvridet i en lidsam grimas. Jag kände ett snabbt hugg i magen men det gick genast över när Nialls ansikte blev slappt igen och han började tala:
"Hmm... Did your friend see that it was you?" Jag låg mot hans bröstkorg och han tittade ner mot mig.
"No..." 
"But would you care if she did? I mean... Would you think that... Eh... Do you want to be seen with me? Like offical?"
"I always want to be seen with you! I really like you... I mean that I really, really like you, Niall. But... How would it be for you to be seen with me?" Jag ville egentligen säga "love you" men ångrade mig när jag tänkte på att han kanske skulle bli "rädd" eller något... Och sen så var jag även rädd för att han inte skulle känna samma sak för mig.
"Ofcourse I want to! But I don't want you to be hurt. You know, there's the fans and the press." Han lade varsamt en hårslinga bakom mitt öra, sedan suckade han. 
"Yeah. I understand. Maybe we should wait, and take it slow?" Det stod emot att säga det, men det var det bästa för tillfället. Även om jag så gott som ''älskar'' honom, så är jag nog inte redo att bli påhoppad av deras fans. Till och med min kompis hade ju kallat mig för bitch liksom. Jag satte mig sakta upp och vände mig mot honom. Hans vackra ansikte fick ett sorgset utseende. Han bet sig försiktigt i läppen innan han suckade ännu en gång. 
"Yeah, maybe that's the best thing to do..." Han såg ledsamt ner på sina händer och jag ville göra något för att göra honom glad igen. 
"Hey," sa jag för att få hans uppmärksamhet. Han tittade upp på mig. "we're gonna make this work."
"I just don't know how it's gonna be for you..." Sa han oroligt. 
"For me, it doesn't matter! I just want to be with you, Niall." Jag la en lätt puss mot hans kind och log. 
"And I want to be with you, babe." Det pirrade till i magen när han kallade mig för "babe" och när Niall sedan drog upp mig till sina läppar så besvarade jag upprymt hans kyss. Jag förde mina händer mot hans nacke och smekte sedan längst hans blonda, rufsiga, underbara hår. Kyssen blev till hångel och mina händer trasslade in sig i hans hår medan hans händer utforskade sig nedåt mot min tröjas linning. Men han drog inte av mig tröjan utan drog endast upp den lite så att han kunde lägga sina händer på min bara hud strax ovanför min svank.
 
Harrys perspektiv-
Vi hade kommit till Nialls lägenhet och stod tyst utanför hans dörr.
"How are we going to get in?" Frågade jag Louis och han log finurligt mot mig.
"With his spare keys." Han stoppade ner handen i fickan och fiskade då upp ett par nycklar.
"How did you...?"
"I borrowed his real keys once and then I made an extra."
"Really?"
"No, Liam forgot them at my place a few weeks ago." 
"I thought so."
Louis satte försiktigt in nyckeln i låset och vred försiktigt.
"Are you ready?" Frågade han mig och jag nickade. Han tryckte ned dörrhandtaget och öppnade tyst dörren. Jag smög in och han gick in efter mig och stängde sedan dörren. Det lät lite mer än nödvändigt och jag stannade fort upp för att inte göra något mer ljud. Jag gav sedan Louis en skarp blick och förde pekfingret till munnen för att visa att han skulle vara tyst. Han nickade förstående och mimade sorry
Vi smög bort till vardagsrums ''öppningen'' och stannade där för att de inte skulle se oss.
Där inne var det hett hångel på gång och blev genast lite smått svartsjuk eftersom att det kunde ju faktiskt varit jag... Men vad kan man göra?
"Ew, they're kissing" Viskade Louis och jag fnissade till. Det skulle jag dock inte ha gjort för både Niall och Rebecca stannade upp mitt i deras rörelser och vände huvudena mot mig och Lou. Rebecca blev genast illröd och såg ut som en (snygg) tomat, och Niall blev även han lite röd men suckade djupt och gav oss en irriterad blick. Det kan jag ju i och för sig förstå, när han höll på att hångla med den tjejen liksom. Jag vände mig mot Louis igen och sa tyst:
"We should have waited five minutes, I swear that they would been naked than."
"But, we came now and they do not look so naked. So, Harry Edward Styles, 10 pounds to me, 0 pound to you." Ett stort flin spred sig över hans läppar och vi båda visste att vi skulle få "ta konsekvenserna av vårt handlande" senare. Jag hörde hur något rörde sig vid soffan och när jag tittade dig så såg jag att både Niall och Rebecca satt sig upp, Niall med båda knäna lätt vinklade och Rebecca med benen i skräddarställning mot Niall. Dom hade inte satt sig långt ifrån varandra utan Beccas knän var strax under Nialls. Jag kände fortfarande hur svartsjukan bubblade, men det var bättre nu än när dom låg på varandra och delade saliv...
_________________________________________________________________________________________________
Som vanligt, förlåt för uppdateringen... Och tack till er som väntar! 
Ha det bra till nästan gång! // Emma & Hanna :D

 

 
 
klara

klara

11 mars 2013 18:18

Älskar dina noveller...
går in på din varhe dag ♥
ar asfå läsare, skulle du vela typ börja läsa eller iallefall börja kolla min blogg?
Kram!

http://klaranialler.blogg.se

Hanna och Emma

11 mars 2013 19:26

Tack så mycket!

 
Louise

Louise

12 mars 2013 18:15

Åh, så bra! Har längtat jättemycket efter det kapitlet och längtar ännu mer till nästa!

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

12 mars 2013 18:44

Tack så mycket!!
Haha xD Vi satt här och sa till varandra "Är hon kvar?!"
Så det känns jättebra! Tack så mycket för det ;D
Kramis!

 
Ingen bild

Mathilda

12 mars 2013 19:24

När kommer nästa kapitel och vill bara säga att jag älskar eran novell.

Hanna och Emma

14 mars 2013 22:42

Hmm... Jag vet Inte riktigt när det kommer... Men det ska inte behöva ta flera veckor i alla fall!
Tack så mycket! Häng kvar ;)

 
Ingen bild

Elin

16 mars 2013 22:54

oh gud ja har väntat på detta kapitlet så länge och det var så bra :) längtar till nästa :D

Hanna och Emma

2 april 2013 14:14

Tackar så mycket ^^!

 
Ingen bild

Matte

23 mars 2013 00:37

Ni skriver så himla bra och vet ni ungefär när nästa del är klar? Kan nt vänta och se hur det blir med hon och hennes vänner, altså hur dom kommer bli när dom får reda på att hon är vän med 1D. Och ihop med Niall. Love Niall.

Kram: Matte

Hanna och Emma

2 april 2013 14:15

Tack så jättemycket! Va glada vi blir att du uppskattar novellen!
Den nya delen kommer nu! xD

 
Ingen bild

Vilma

1 april 2013 16:43

Hej! Jag älskar novellen! När kommer nästa del? :D

Hanna och Emma

2 april 2013 14:15

Hejsan!
Tack så mycket! Den kommer nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards