1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Kapitel 40

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon.

"A little bit more like my reaction. Press me up at some wall and just be on your way to rip my clothes off when I am incredible wise, and stops you." 
Jag flinade stort och höjde ena ögonbrynet.
"But if that really happens, I'm not sure that I will be enable to stop you."  That flörtiga face alltså!
_______________________________________________________________________________________________
 
Nialls perspektiv-
 
Jag var en aning orolig för att jag hade sagt lite väl mycket, men Becca bara log stort mot mig och hängde på i den flörtiga "leken".
"Yeah because I would totally do that too!" Sa hon med en skämtsam övertalande ton i rösten.
"You would?" 
"Yes of course! I mean why not?!" Hon skrattade och likaså gjorde jag.
Hennes mobil började ringa och hon gav ifrån sig en liten suck när hon tittade på displayen. Jag såg undrande på henne när hon svarade.
"God morgon sömntutor!" Sa hon. Jag hade ingen aning om vad hon sa, men jag var helt fascinerad av henne och att hon pratade ett annat språk, så jag brydde mig inte.
"Ja, jag kommer alldeles strax. Jag är bara och handlar." Hon drog med mig in på en liten mataffär och efter henne gick jag som en yr höna. Hon gick till "mejeri-avdelningen" och sökte snabbt igenom alla sorter innan hon valde en som hon höll i sin vänstra hand. Jag erbjöd mig att ta den och hon viskadethanks till mig. 
"Va? nej, jag är inte med någon." Hon gjorde en min åt mig och det var precis på gränsen att jag höll mig för skratt. 
"Vi ses snart. Hejdå!"  Hon skyndade sig att lägga på, och hon pustade ut när hon hade lagt ner mobilen i sin ficka igen.
"My friends is up." Förklarade hon för mig och jag nickade förstående. 
"Does 'Hai dae' mean goodbye?" Frågade jag och gav henne ett leende samtidigt som jag var väldigt stolt över mitt uttal utav ordet. 
Hon fnissade till och log med hela ansiktet när hon svarade:
"Yes! Have I told you that before?" 
"Noo! Or maybe... But however, I did actually snap it up now!" 
"Yea, haha! You are so good at Swedish!" Hon hade gått fram något steg när hon sa att  jag var duktig och jag blev så frestad att jag inte kunde låta bli, utan tog mjölk-paketet som hon gett mig tidigare i min högra hand och tog tag i Beccas midja med min vänstra. Jag drog in henne så att hennes höfter var pressade mot mina samtidigt som jag kysste henne lätt på munnen. 
När jag släppte henne log vi båda stort och jag kände hur mina kinder hettades upp en aning. Jag blev lättad när jag såg att även hennes kinder hade fått en rödare färg. 
 
Vi gick mot kassan och när hon skulle betala så insisterade jag på att betala åt henne. Inte för att hon var fattig. Utan för att jag hade för mycket pengar. Plus att jag hade ätit upp typ all hennes mat, vilket jag tog som ett argument när hon sa nej till att låta mig betala. Men efter ett tag så gick hon med på att låta mig betala. Eller ja, jag stack in mitt kort innan hon hann göra det. 
Hon tackade mig flera gånger och sa hela tiden att det varit onödigt, men jag älskade bara att kunna sno mig en kyss varje gång hon sa något.
 
"I guess I'll see you later?" Sa Becca när vi hade stannat på en gata inte långt från hennes. 
"I can walk you to your door, if you want." Jag blinkade flörtigt med ena ögat åt henne.
"I would love to but my friends are like eagles, they can attack from anywhere." Jag skrattade högt åt hennes påstående. 
"Well, we don't want to risk that." Hon skrattade till och lutade sig försiktigt framåt för att ge mig en snabb kyss på kinden innan hon backade ifrån mig. 
"I'll text you!" Sa jag till henne och hon gav tummen upp mot mig innan hon vände sig om och gick mot sin lägenhet. Jag hade ett leende på läpparna hela vägen hem. Tänk att jag träffade henne... Eller... Tänk att Harry träffade henne...
 
Beccas perspektiv-
 
Jag gick förbi Masons lägenhetshus/byggnad och tittade in genom fönstret in till hans lägenhet. Jag visste vilket som var hans eftersom han hade betraktat mig och Niall från det för någon vecka sen. Jag såg inte en skymt av honom och fortsatte bara att gå mot min lägenhet.
 
När jag kom tillbaka till lägenheten satt Elin och Louise runt det lilla köksbordet och åt av frukosten jag hade plockat fram innan jag hade gått. 
"Godmorgon tjejer!" Sa jag glatt till dem och de hälsade tillbaka. Eller Louise sa Hej och Elin vinkade smått med sin vänstra hand eftersom att hon hade munnen full med smörgås. Jag skrattade till åt synen och hon svalde.
"Gick det bra?" Frågade Louise.
"Aa, det tycker jag." Jag ställde min påse från affären på diskbänken medan Elin betraktade mig.
"Vad är det?" Frågade jag henne och hon ryckte på axlarna.
"Inget... Men jag fattar inte vad du menade med att det saknades grejer till frukosten." Hon pekade på maten på bordet. Jag bet mig lätt i läppen. Såklart att hon skulle påpeka det...
"Nää jag tänkte bara om vi var extra hungriga, och så att det skulle räcka några dagar..." Sa jag och hoppades inombords att de inte visste något om vart jag hade varit... Undra hur länge de hade varit vakna? 
"Ja okej..." De verkade köpa det, och en lättnad svepte över mig. Sedan satte jag mig vid bordet och tog lite yoghurt så att de inte skulle fråga varför jag inte åt. 
 
En timme senare var vi färdiga och vi hade bestämt att vi skulle ta en sväng på stan. Shoppa lite och checka in stan helt enkelt. 
 
Vi tog en promenad till Londons centrala delar. Det var inte en sån lång promenad, bara över Themsen och sen efter några kvarter så började vi gå på mer befolkade gator och förbi flera, större affärer. Vi gick in på en vintage butik men köpte inget, utan flummade bara runt bland de stora klänningarna och riktigt höga shortsen. Nästa affär vi var in på New Look, där dom sålde trendiga ungdomskläder. Jag köpte mig en sommarklänning, utan axelband som gick halvvägs ner på låren ungefär. Elin shoppade loss med att köpa tre linnen (alla med england-motiv), ett par shorts, en klänning och ett par rosa sneakers.(Den kvinnan visste hur man gjorde sig av med pengar).  
 
När vi kom ut ur butiken var vi varma och helt slut så vi bestämde oss för att gå och ta en fika. Vi hann knappt se oss omkring innan Louise gav ifrån sig ett litet tjut. 
"Hatchards!!" Sa hon exalterat och pekade bort mot en butik med stora svarta dörrar. Hon skyndade sig bort mot affären och Elin gav mig en förvirrad blick.
"Vad är Hatchards?" Frågade hon mig och jag skrattade.
"Har ingen aning..."
Vi följde efter henne och snart stod vi på varsin sida om henne utanför dörrarna som tydligen ledde in till en bokaffär. Hon suckade lyckligt.
"Visste ni att detta är Londons äldsta bokhandel?" Sa Louise entusiastiskt och tittade på oss med ett stort smile. 
"Åhå... Spännande." Sa Elin och jag skrattade åt mina kompisars olika intressen.
Det fanns slingriga, mörka trätrappor som ledde till en våning under oss och även över oss. Böcker var noga placerade utmed rader längst alla väggar. Louise slingrade sig direkt till hyllorna med romaner och deckare, och strök med fingrarna längst med bokryggarna medan hon gav ifrån sig någon njutningsfull suck då och då.
 
Det blev till slut åtta böcker, alla tillhörde Louise. Vi tog oss till närmaste café, för vi var nu så kokande heta, och trötta i benen, att vi inte orkade söka efter något annat ställe. 
Caféet var ganska stort, med många uteplatser och även ett flertal platser inomhus. 
Eftersom att det var så skönt väder, satte vi oss utomhus runt ett bord för fyra. På den lediga stolen la Elin sina shoppingkassar och sin väska, så jag och Louise fick ställa våra grejer på marken.
 
När vi alla tre hade gått in och köpt något att äta och dricka lutade vi oss tillbaka i stolarna och njöt av det härliga sommarvädret. 
"Vad ska vi göra sen?" Frågade Elin innan hon tog en slurk av sin cola. 
"Jag vet inte... Vi får väl fortsätta ränna runt, antar jag." Sa jag. 
Louise såg sig omkring på torget och rättade till hennes solglasögon som hade åkt ner en bit.
"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende. 
Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bamsetugga utav den stora vaniljmunken som jag köpt när Elin gav ifrån sig ett ljust skrik.
"ÅMENHERREMINGUD!" Hon sänkte rösten lite (Så att bara de närmaste kvarteren kunde höra). " DET ÄR NIALL OCH ZAYYYN!!"
 
________________________________________________________________________________________________
Bambarambambambam!!! (fanfar)
 
Hoppas att ni gillar detta kapitel! Kärlek till er alla! KRAM xD 
 
Och som vanligt, tack till er som läser och kommenterar! <3
 
 
 
 
Mayra

Mayra

8 juni 2013 23:04

Super bra! När kommer nästa kapitel upp? Längtar redan!

http://mayranarvaez.blogg.se

Hanna och Emma

9 juni 2013 21:54

Tack så mycket! Vi är snart klara med nästa kapitel, så förhoppningsvis snart!

 
Ingen bild

Mahilda

8 juni 2013 23:16

Superduper bra,när kommer nästa kapitel tror ni? Kan ni försöka innan måndag kväll? För tidigt på tisdag åker jag till Danmark. Ni kanske lägger ut det medans jag är borta och måste då vänta så länge.

Hanna och Emma

9 juni 2013 21:56

Tack så superduper mycket! :D
Kan bli tight... Men vi får väl ha gasen i botten. Annars har du ju något att se fram emot :)

 
Ingen bild

JellyBean

9 juni 2013 01:06

Underbart med en del till! Undra vad som händer nu...:)

Hanna och Emma

9 juni 2013 21:57

Haha ja ellerhur ;)
Tack så mycket :D hoppas att du gillar nästa kapitel!

 
Ingen bild

Elin

9 juni 2013 20:07

så sjukt bra!! kan verkligen inte vänta till nästa!! =D

Hanna och Emma

9 juni 2013 21:57

Tack så mycket! Håll ut ;D

 
Ingen bild

Isa

9 juni 2013 21:37

SÅ GRYMMT BRA!

Hanna och Emma

9 juni 2013 21:58

TACK SÅ MYCKET ^^ :D

 
Louise

Louise

10 juni 2013 17:37

Åh, så himla bra!!! Och jag älskar böcker, haha!

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

10 juni 2013 19:46

Haha tack!
Åh vilken tur! Då prickade vi rätt ;)

 
Ingen bild

anonym

11 juni 2013 18:22

Tycker denna novellen är sjukt bra, inget sånt jättebråk eller drama, gillar därför denna novellen :D
hoppas ni fortsätter novellen i denna stilen<3
när kommer nästa kapitel? :)

Hanna och Emma

22 juni 2013 13:52

Tack så jättemycket! :D
Vi hade tänkt att fortsätta i den här takten så jag tror inte att du kommer bli besviken ;)
Tänkte lägga upp nästa kapitel senare idag, så "stay tuned" ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 25 maj 2013 21:20

"Where you jealous?" "No, I just didn't like that- Okay, maybe I was a little bit jealous..." Jag pussade honom lätt på kinden och log.  "You know what? I think I should make you jealous more often..." ___________...

Ovido - Quiz & Flashcards