1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Kapitel 11- Wordfeud

Av Hanna och Emma - 26 mars 2012 21:30

Jag tog upp mobilen i hopp om att något hänt och jag inte hört när jag var i duschen, men hoppet släcktes när jag såg att inget hänt. Så jag började spela 'Temple Run' istället.

__________________________________________________________________________________

Rebeccas perspektiv-

När jag kommit in ordentligt i spelet och slagit nytt rekord två gånger så durrade det till i iPhonen och det kom upp en grejs där uppe -som det kommer när det hänt något- och Det var Niall som skrivit ett meddelande på wordfeud. Tre sekunder senare hade han lagt ett ord också. Jag struntade helt i spelet och klickade direkt på händelsen. Niall hade lagt ordet "wanton" och jag hade ingen aning om vad det var. Så jag slog upp det på Google Translate.

                         Godtyckliga, yster, lättfärdig kvinna, hänsynslös, meningslös, leka eller lättsinnig.

Det var inte mycket till svar men jag visste ju lite vad det betydde i alla fall. Fast vad det betydde spelade ju ingen roll, det hade hur som helst varit värt 26 poäng. Inte dåligt... Jag gick in på chatten och kollade upp vad han hade skrivit:

 Did you get home ok?

Aww, så gulligt! Han undrade hur promenaden hem hade gått!
Egentligen hade jag ju fått lite hjärtattack där med Mason... Men jag ville inte överösa honom med såna saker.

 Yes it went well ;-) Svarade jag honom och tryckte tillbaka mig till wordfeudspelet för att lista ut ett bra ord. Men jag hann inte fundera så länge innan han hade svarat.

 Great! XD Hade han skickat. Men strax där efter fortsatte han.

So, vas happenin?! :D

Jag skrattade lite för mig själv. Så wanna be Zayn! Haha, nej, skoja bara...

 I'm trying to find a good word, Mr. Wanton!

Hoppas att han inte tog det där seriöst.

HaHa. God, what fun ^^

Antar att han förstod ironin...

 Yeah I know!

So, what are U doin? frågade jag honom sen.

Nah, waiting for you to add a word...

 Aha, I see... You don't want to chat with me :(

 Yes I do! Wait! Don't put a word!

No, I can go and do something else. Chat with other hot boys for example...

 Nooo! Stay with me! Please :)

 Haha, I was just kidding Niall! ;)

 Wait. Do you think I'm hot?

OJDÅ! Shit... Vad skulle jag svara på det.. Skämta bort det? Skriva sanningen att han var en av de snyggaste personerna jag träffat? Ehm... Jag bestämde mig för något mitt emellan.

Have you ever met a girl who doesn’t do that?

Japp. Det svaret var jag riktigt nöjd med! Nu kände jag mig klyftig!

Hans svar kom snabbt:

OK. So do you think I'm hot?

Well... Yes.

Vi körde lite ord och sedan började vi skriva till varandra igen. Han började:

Yeah.. Alright.. You too! ;)

VA!?!? Menade han att han... Va? Eller var det lika som tidigare när han nämnde att han tyckte att jag var vacker? Var det bara en komplimang? Eller betydde det mer? Vi fortsatte att skriva med varandra:

Do YOU think I am hot????
What guy don't do that?
Haha! Nu hade det blivit precis som nyss när vi pratade om honom!
Haha! I don't know! Many?
Wrong! Everyone thinks you're really hot! ;)
Aww! You are really nice! :) And Hot of course!
Thanks, thanks! What are you doing the rest of the night?
Hmm... I don't know. I'm not tired at all. Perhaps take a walk. Ha! And you?
I don't know. Do you want to go on a walk?
Jag trodde att han skojade men sen så la han till: With me?
Jag förstod att han menade allvar och visste inte alls var jag skulle svara. Men jag kände efter lite innan jag skrev nåt. Vill jag gå på en promenad mitt i natten? NEJ! Med Niall? Joo! Det ville jag faktiskt väldigt gärna göra!
Jag skrev en snabb fråga för att veta att han verkligen var seriös.
Seriously?
Yeah. But if you don't want to it'sOK.
Okej. Mitt beslut var ju redan fattat. (Lät som värsta stora händelsen! Haha)
OK. But, Yes , I really want to go on a walk ... With you! :)
GOOD!
I know that you live pretty close to our house but you haven't told where. Can I get a clue? ;))
Både deras och min lägenhet låg nära den centralaste delen av London. Jag undrade om han visste vart gatan jag bodde på låg...
Haha! Do you know where The Supermarket on Queen st.? Can we meet there?
Are you sure? I can come to you're house.
No, no. But don't go now. 5 minutes. I just have to do one thing.
Okey! NICE! See you there!
Jag blev nervös och la genast ner telefonen och drog på mig ett par svarta mjukisbyxor och ett ganska snyggt linne. Över linnet drog jag på mig en huv-tröja och satte sedan upp håret i en knut mitt uppe på huvudet istället för i en hästsvans. Jag var ju osminkad och hade inte piffat upp mig nå särskilt men jag brydde mig faktiskt inte ett dugg om det. Min huv-tröja var rosa och det stod "I AM A GANGSTER!" på den. Jag gillade den och tyckte själv att texten på den var riktigt kul.
Jag gick ut genom dörren och skyndade ner för trapphuset. Mataffären låg närmare från mitt håll än från Nialls så jag kom dit först. Jag satte mig på en bänk utanför och fick äntligen tid att verkligen tänka igenom saker och ting... Tänk om Niall hade varit tillsammans med resten av gänget när vi skrev med varandra och tänk om han gick ut helt plötsligt och dom följde efter. Eller stackars Harry om Niall berättade att han skulle träffa mig, det var ju ingen dejt eller så, men jag hade fått en liten känsla av att Harry gillade mig. Och kanske Niall också.. Eller så var jag bara ett fan som dom gjort glada ifrån deras synvinkel... Jag visste inte säkert, och själv så visste jag inte riktigt vad jag hade för känslor för dom, eller jo, just nu gillade jag båda lite grann, men jag var inte säker på att det berodde på att dom var kändisar och så. Men jag skulle nog ha fallit för dom ändå...
Jag avbröt mina tankar när jag hörde fotsteg. Jag tittade upp och såg Niall komma mot mig. Han log så där snett och gulligt mot mig, som han hade gjort tidigare idag. Jag ställde mig upp och log tillbaka. När han bara var några meter ifrån mig så tog jag dom sista stegen och vi möttes i en varm kram.
''Hi gorgeous.'' viskade han i mitt öra.
________________________________________________________________________________________________
Kapitel 11 people!  :D Hoppas att ni gillar det! Lite kort kanske menmen...
Glöm inte att vi har en länkbytesgrej också! ;D Titta inlägget före kapitel 10 :)
//Emma och Hanna :-)
 
 
Lydia

Lydia

26 mars 2012 22:00

Heej jätte fin blogg!
Besök gärna min novellblogg om 1D! :)

http://Thetwopeoplethatwillmarrytheoneed.blogg.se

Hanna och Emma

26 mars 2012 22:04

Taaack! ;D
Självklart :)

 
Ingen bild

Ella

27 mars 2012 07:17

guud vad bra skriv mer snälla!! :)<3

Hanna och Emma

27 mars 2012 20:35

Tackar! ;)
Vi ska skriva på ett ikväll, så vi får se om det kommer upp idag eller imorgon :D

 
Ingen bild

mig

27 mars 2012 21:21

Gillar starkt att ni har börjat uppdatera mer nu! :)

Hanna och Emma

28 mars 2012 21:38

Haha! Tack! Det gör vi med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards