1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Kapitel 35 - Game night

Av Hanna och Emma - 2 april 2013 14:16

Dom hade inte satt sig långt ifrån varandra utan Beccas knän var strax under Nialls. Jag kände fortfarande hur svartsjukan bubblade, men det var bättre nu än när dom låg på varandra och delade saliv...
__________________________________________________________________________________________________
Nialls perspektiv-  
 
Näää, du måste skämta med mig! 
Vad gör dom här?! 
Får man inte ha något privatliv alls eller?
Jag harklade mig lite tyst för att få Harrys och Louis uppmärksamhet och gav dom sedan en blick som var meningen skulle säga ungefär: Okej. Förklara. Nu.
"Yeah... Eh... Eeh..." Började Louis men blev avbruten av Harry:
"So basically, we, eh..." Jag borrade in min blick i hans och han tittade bedjande på Louis. Jag förstod då att de hade kommit för att spana på oss... Inte för att fråga mig något eller så. Vad kunde vara så viktigt liksom?
Jag ställde mig upp ifrån soffan och gick bort till dem. Sedan puttade jag bort dem mot dörren och jag tror att de fattade vad jag menade. 
"Sorry Niall, we just..." Jag avbröt Louis,
"Get out!"
Dom tittade skamset ner i golvet och gick ut, men innan dom hunnit stänga dörren efter sig helt så hörde jag deras "Yeah!" och ett 'high-five-ljud'.
Jag sneglade mot Rebecca och vi fick ögonkontakt i ungefär fem sekunder innan vi båda bröt ut i skratt. 
"I'm sorry for that.'' Sa jag och satte mig bredvid henne igen. Hon skrattade till.
''No need to be.'' Jag log lättat åt henne. 
''So, what are we going to do now?'' Frågade jag henne och hon ryckte på axlarna. 
''Do you wanna play FIFA?'' Hon skrattade till.
''Sure, but I suck.'' Guldläge!!! Jag log nöjt.
''I'll teach you!''
 
Vi hade en jättemysig eftermiddag och så småningom var klockan åtta. Hon sa då att hon var tvungen att dra sig hemåt. 
''Noooo, please stay?'' Bad jag henne och höll i hennes arm så att hon inte kunde gå någonstans. 
''Niall, I really have to go.'' Hon ställde sig upp och jag släppte sakta hennes arm. Jag ställde mig sedan också och gick efter henne till min hall.
Hon satte på sig sina skor och tog sin väska. Hon pustade sedan ut lätt och log mot mig. 
Jag gick fram till henne och la mina händer runt hennes midja och drog henne intill mig. Jag log innan jag placerade en mjuk kyss på hennes läppar. Hon la sina händer på mina axlar och log i kyssen. Jag släppte henne och log stort.  
''See ya babe.'' 
Just när hon sträckte sig efter dörrhandtaget så öppnades dörren och in kom Snövit och de sju dvärgarna. Eller ja, Harry och de tre dvärgarna. De hade alla med sig varsin mat-kasse och Liam höll i en enorm Teddy-björn.
"You're leaving?" Frågade Zayn när han mötte Beccas blick. Hon hade munnen lite halvt öppen och såg väldigt chockad ut.
"Eh... Yeah, I gotta go to the market before I walk home and..."
"But it's 'Play-night.' " Invände Harry och Becca vände sig om och tittade på mig med ett frågande ansiktsuttryck. Juste, det var ju "Play-night"... Det hade jag helt glömt bort. Hur skulle jag förklara för Becca vad det var för något?
"Yeah, it's like... Eh, something we have the night before we got a recording."  
"If we doesn't have the recording on the morning." La Liam till och lät väldigt ordentlig och väluppfostrad. "Then we go to bed before eight!" Alla skrattade lite men Becca såg ut som hon inte förstod om det var ett skämt eller inte. Hon såg väldigt söt ut när hon stod och betraktade oss alla med ett frågande ansiktsuttryck. 
"And on our 'Play-nights' we just hang out." Sa Zayn och log.
"And play FIFA!" La Louis till.
"And talk about hot famous girls. But if you wanna join us..." 
"We hope you want to join us." Påpekade Liam.
"Mm, but if you wanna join us..."
"We do really want you to join us." Sa Zayn och log ännu större.
"Yeah, but if you wanna..." Man såg på Harry att han väldigt gärna ville prata till punkt nu, men det var Louis som tog det sista steget för att Harry-bomben skulle "explodera".
"We all hope..."
"LET ME TALK TO THE END!!! EVERYONE QUIET!" Ropade Harry och alla, inklusive Rebecca, började gapskratta. När alla lugnat ner sig så fortsatte Harry:
"What I was going to say is that if you wanna join us, we won't talk about hot famous girls."
Jag vände mig helt mot Becca och hon gick fram ett steg mot mig så att vi stod väldigt nära varandra.
"So, what do you say? Do you want to stay?" Hon såg osäker ut och då tog jag hennes hand och tryckte till den försiktigt.
"I don't wanna ruin anything." Sa hon.
"Why would you ruin anything?! If you stay, we can get to know each other more! And that's good, because it seems like Niall isn't going to let you go in a while." Jag armbågade Louis i sidan för det sista han sa. Det lät ju som att jag hade haft värsta djupa snacket med dem om det. 
För det hade jag väl inte? 
Becca log.
"Okay, but just a little while..." Sa hon och vi andra jublade, då sprang också killarna in i vardagsrummet och gjorde i ordning sakerna till spelkvällen.
"Is it okay?" Frågade jag henne eftersom att hon hade varit lite osäker. Hon nickade.
"I'm sorry about them, but they are, you know, them." Hon skrattade. 
"No problem, they are nothing compared to my friends. You would rather kill instead of being in a room with just my friends. I promise." Jag skrattade åt hennes skämt, och hennes övertygande min.
"Okay, and I should believe that because?" 
"I never lie." Sa hon seriöst. Jag skrattade ännu en gång och då ropade Harry:
"Hey lovebirds, are you going to stay out there the whole night or?" 
Jag suckade.
"Yeah, do you have a problem with that?" Sa jag och de skrattade inne i vardagsrummet.
"Wow, someone's been taking sass-classes from Louis." Sa Harry och Louis skrattade.
"You go Niall!" 
Jag log och vände mig mot Becca igen, hon log också och jag placerade en lätt puss på hennes näsa. Jag tog henne sedan in till de andra i soffan.
 
Rebeccas perspektiv-
 
Jag satt mellan Niall och Zayn i Nialls stora soffa och såg på när de andra spelade och hade sig. Det märktes verkligen inte att de bara hade känt varandra i några år, när man satt här och studerade dem verkade det som att de hade känt varandra sedan födseln. 
I delen på soffan som svänger ut satt Louis och Harry tätt och antingen pratade ivrigt med varandra, småbråkade eller bara skrattade. Liam satt på Nialls högra sida och han verkade väl vara helt normal. Alltså, han satt inte och kastade godis på någon annan. *host* Louis och Harry *host*
Zayn som kan uppfattas lite mystisk var långt ifrån det nu. Han var precis som de andra och skrattade och hade kul. Men han kastade inte heller godis på någon/något. 
 
Efter en stund så pausade de spelet för Liam skulle på toaletten och skålar skulle fyllas på.
"Becca?" Jag tittade på Harry som hade tilltalat mig. 
"I hope you don't hate us because we were spying on you and Niall earlier today." 
Jag skrattade.
"Oh, so it was that you were doing!" Harry och Louis tittade på varandra med uppspärrade ögon och jag, Niall och Zayn bröt ut i skratt. 
De gjorde en grimas åt oss och jag flinade. 
Jag kände hur Nialls arm slingrade sig runt min midja och tryckte mig närmre honom. Jag la min hand på hans lår och log när jag kände hans läppar mot min tinning. 
"Ew, stop it you two." Sa Louis och Harry kastade en godis på Niall. 
"Don't listen to them Becca. They're always like that." Sa Liam när han kom in i vardagsrummet igen. Jag gav honom en tacksam blick. Han vände sig mot de två killarna och sa:
"And Danielle wants to know where you've hidden her shirt..." De tittade med oskyldiga ansiktsuttryck på Liam, men han gick inte på dem. Han slog löst på Louis huvud och satte sig bredvid Niall igen. 
Dom spelade i ytterligare nån timme och sedan så föreslog Liam att vi skulle kolla på film. 
"A scary one!" Sa Harry och log entusiastiskt. 
"Or, a cute one!" Sa Louis och tittade på mig och Niall med ett stort flin på läpparna.
"Or just a funny one!" Ropade Niall. 
_________________________________________________________________________________________________
Vilken film kommer de se på?! o.O Haha xD Nädå. 
 
Tack så mycket till er som hänger kvar här månader efter månader och väntar! Tacktacktack! 
Vi ska försöka skynda på nästa kapitel! 
 
Juste! Vi kom på att vi kanske borde döpa novellen till något, och namnet Kiss You kom upp. Vad tycker ni om det? 
Kram på er! // Emma & Hanna

 
 
Ingen bild

Mathilda

2 april 2013 16:19

Ååå längtar tills nästa kapitel redan kommer, vet nu unigefär när det kommer?

Hanna och Emma

3 april 2013 23:47

Haha :D
Vi är halvvägs på nästa, så det kommer nog snart ;)

 
Ingen bild

Elin

3 april 2013 02:19

blir alltid lika glad när jag ser att ni skrivit ett nytt kapitel :D superbt!

Hanna och Emma

3 april 2013 23:48

Åh tack! :D

 
Louise

Louise

3 april 2013 23:43

Skrattade som bara den när jag läste. Och Kiss You låter jättebra!

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

3 april 2013 23:49

Haha vilken tur! x)
Och va bra! Då ska jag förhandla med min käre medskrivare :)

 
Ingen bild

Liza

14 april 2013 02:45

UPPDATERA :) så spännande ju!

Hanna och Emma

14 april 2013 18:30

Haha, det ska vi ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards