1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Kapitel 12 - Promenaden

Av Hanna och Emma - 28 mars 2012 21:48

Jag avbröt mina tankar när jag hörde fotsteg. Jag tittade upp och såg Niall komma mot mig. Han log så där snett och gulligt mot mig, som han hade gjort tidigare idag. Jag ställde mig upp och log tillbaka. När han bara var några meter ifrån mig så tog jag dom sista stegen och vi möttes i en varm kram.

’’Hi gorgeous.’’ Viskade han i mitt öra.

________________________________________________________________________________________________________

Rebeccas perspektiv-

Jag log för mig själv och släppte taget om hans nacke. Det var knappt att han släppte taget om min midja, men till slut så släppte han mig. Inte för att jag hade något emot att hans beskyddande armar höll om mig. Det hade jag verkligen inte, det jag tänkte mest på var nog ifall det kanske kom någon och tog någon bild. Och då skulle det vara ute över hela internet, och det kanske inte skulle bli så bra om jag skulle gå på dejt med Harry på onsdag.

’’Hello Hottie!’’ sa jag skämtsamt glatt åt Niall och mötte hans fina ögon.  Det lyste om dem. Ögonen alltså.

”Ehm.. ” Han övbröt sig och jag tog över:

”Should we go?”

”Yeah.. Yes, yes… Where are we going? I mean… Do you have any suggestions?” Han backade ett steg så att jag kunde se hela honom, och han kunde se hela mig. Men han såg mig framifrån och jag undrade om han skulle tycka att texten på tröjans rygg var lika kul som jag tyckte…
”No, do you have any suggestions?” frågadetillbaka och log. Jag fick som vanligt ett underbart vakert och samtidigt sexigt leende tillbaka.

”Nopp.” Han tittade sig omkring. ”But we cango here and … yeah, follow that way.” Sa han och

pekade på en ganska liten väg åt höger. Jag visste inte vart den ledde men av någon anledning litade

jag på honom…Väldigt mycket.
”Okey! Come!”Sa jag och tog tag om hans hand. Den var mjuk och jag kunde slå vad om att han

använder handkräm.



Nialls perspektiv-

Hon tog min hand. Jag blev helt varm inombords och hjärtat slog volter. Jag hoppas att hon inte tycker att jag går för fort fram. Jag menar med ’’Hi gorgeous’’. Men hon sa ju ’’Hello hottie’’, så det borde nog inte vara något problem. Det var ju bara lite skämtsamt sådär.

Jag sneglade på Rebecca, hon hade ett litet leende på läpparna. Tänk om hon faktiskt gillade mig. Tänk om hon faktiskt gillar mig mer än Harry. Jag menar, för mig är hon ju tjejen som lyste upp rummet. För Harry kanske hon är ’’en het och nice tjej’’.Det tycker ju jag också. Men ändå, Harry kan ju få vem han vill. Han kommer väl säkert få Rebecca också. Men tänk om dom gör slut i framtiden, då kommer dom ju aldrig att träffas mer. Och då kommer jag aldrig att få träffa henne något mer heller. Men det kanske är bättre än att dom lever livet ut tillsammans, och jag får leva med tanken ’’om jag hade satsat den kvällen på klubben, så kunde hon ha varit min’’. Och leva med känslan att gilla någon så gränslöst, som är upptagen.

Jag kanske borde ta steget nu då? Jag kanske borde satsa, ta steget ut. Jag vill inte leva med tanken att vara en fegis. Kanske skulle det inte bli något mellan Harry och Becca, vem vet? Men tänk om det skulle bli något då? Då skulle jag få igen för att jag inte tog steget. Allt gick fort fram, och jag tror att det var för att varken Harry eller jag ville att den andra skulle få henne. Fast jag kunde ju ändå inte betrakta henne som ett pris, det var ju inte rätt.
Jag måste lägga in en stöt ikväll, ta första steget.

En ganska pinsam tystnad uppstod och hon släppte min hand när vi kom ut på gatan. Jag vet inte om hon bara inte gillade mig eller var rädd att någon skulle se oss tillsammans. Förslag två var ganska troligt, för hon hade säkert, precis som jag, sett att det kom ett gäng med killar och tjejer där framme. Dom var nog på väg till puben, för dom såg inte särskilt fulla ut.

När vi mötte dom kollade den ena tjejen på mig, med STORA ögon. Jag undrade om hon visste vem jag var, men hoppades att hon inte gjorde det. Jag kollade lite diskret på henne och jag tror att hon inte märkte det. Jag kollade sen på Rebecca och såg att hon också kollade på gänget. Jag kollade på gänget igen och såg att dom stannat och tjejerna viskade hysteriskt och kollade på mig och Becca. OH NO! Vi skulle just gå förbi dom när två av tjejerna ställde sig i vägen för oss.
"OH MY GOD! You're Niall! From ONE DIRECTION!" Sa den ena tjejen, hennes bruna hårfärg påminde lite om Beccas bruna,raka, underbara hår. Men tjejen var verkligen inte ens i närheten lika snygg som Rebecca. På tal om Rebecca. Jag kollade åt Rebeccas håll och såg att hon backat... Ganska långt.
"Yes, It's me." Sa jag och la till ett litet tonfall som jag hoppades hon tog som "jag har inte tid nu!".
"OMGOMGOMG! THIS IS SO COOL! WE ARE HUGE FANS!" Sa den andra, en blondin som hade en ganska skrikig (och jobbig) röst.

Dom brydde sig inte något om Becca. Och det var jag riktigt glad för. Det var säkert jobbigt för henne ändå.


Jag pratade med fansen ett tag men sen kom mina räddare i nöden- Killarna i gänget kom fram till tjejerna och mer eller mindre drog bort dom från mig. Jag var evigt tacksam till dom. När hela gänget gått tittade jag på Rebecca. Jag tyckte lite synd om henne som säkert stått där och bara tittat ner i backen i kanske fyra, fem minuter. Jag ville bara krama henne eller nått. Hon stod lite i skuggorna och tittade lite på mig.

Jag gick sakta fram till henne, och när jag stod ungefär en meter ifrån henne så sa jag ursäktande:

''Sorry for that...''

''It's cool.'' Hon tittade nu upp på mig, och log. Hon tog sedan ett litet steg framåt.

This is the perfect moment, tänkte jag. Det är nu jag måste ta det första steget.

Det enda jag egentligen ville göra var att kyssa henne, att hålla om henne.

Men det kanske skulle skrämma bort henne. Och det ville jag ju verkligen inte göra! Jag betraktade henne, hon tittade på mig undrande, men sa ingenting.

''You are very beautiful, do you know that?'' frågade jag henne. Hon log och tittade ner i marken.

''Really?'' frågade hon mig och lyfte på huvudet. Jag mötte hennes blick och nickade.

''Yes. Have I ever lied?'' frågade jag henne sen.

''I don't think so, but I don't know. I don't know you.'' svarade hon mig.

Åh nej... Hon ser mig som ''främmande'' någon hon inte känner. Kanske inte ens vill känna. Jag bröt ögonkontakten och tittade ner i backen.

''No no, Niall I didn't mean like that.'' Rebecca gick fram till mig och la en hand på min axel.

''I like you Niall, and I want to know you.'' hon förtydligade ordet 'want' och jag tittade upp. Jag mötte hennes bruna ögon. Det väcktes hopp i mig igen. Hon hade sagt att hon gillade mig. Men frågan var ju då om hon gillade mig som vän, eller mer.

''I really like you too Becca...'' sa jag och skulle just säga 'but more than a friend' när min mobil plingade till. Rebecca tog bort handen och jag tittade ursäktande på henne. Jag vet inte vad som flög i mig, men jag kollade smset. Det var från Harry:

''Woohoo! I have a date with Becca on Wednesday! Wish me good luck! XD''

Och då förstod jag att när Becca hade sagt att hon gillade mig, så hade hon bara menat vänskapligt.

 

____________________________________________________________________________________

Yeaay! Kapitel 12 everybody! :D

Älskar verkligen vår senaste uppdatering! Typ tre kapitel på 4 dagar! Det är rekord för oss iaf! ;D

Hehe, hoppas att ni gillar det! Kommentera kommentera! Så får vi hoppas på kapitel 13 inom kort!

Kramis! // Emma och Hanna!

 
 
Ingen bild

Ebba

29 mars 2012 16:30

awsome asbra skrivet vill läsa mer nu

Hanna och Emma

29 mars 2012 16:42

Tackar! ;)

 
Louise

Louise

29 mars 2012 16:37

Skit bra!

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

29 mars 2012 16:43

Tack! :)

 
Ingen bild

Jenny

29 mars 2012 17:46

Ååå Gud så bra, men hon måst välja Naill!! :D

Hanna och Emma

30 mars 2012 13:36

Tack! Ja, ni får se hur det blir! :)

 
Julia & Cissi

Julia & Cissi

30 mars 2012 09:26

Hej! Kika gärna in vår novell om One Direction. Vi har nyss startat den, så om du bestämmer dig för att börja läsa den ligger du bara tre kapitel efter. Även fast du inte gillar One Direction skulle det vara jätte roligt om du ändå läste något kapitel och kommenterar vad du tycker om vårt skrivande. Tack på förhand, och förlåt om du inte gillar reklam! :)

http://iwantonedirection.webblogg.se

Hanna och Emma

30 mars 2012 13:39

Hej! Självklart så kan jag göra det! Jag älskar One Direction så det blir nog inga problem direkt... :D

 
christine

christine

30 mars 2012 17:29

Jag håller på att skriva en one direction novell, jag hoppas du vill ta dig en titt! Jag älskar kommentarer, så kika gärna förbi och lämna en kommentar så gör du min dag! Kram xx

http://www.whenimtaken.blogg.se

Hanna och Emma

30 mars 2012 17:58

Hej! Självklart! Läser din blogg så det ska nog inte va nåt problem! :D
Kram!

 
Ingen bild

Ella

30 mars 2012 20:20

åhh gud vad bra!!!! skriv mer nu måste veta!! :)<3<3

 
christine

christine

30 mars 2012 22:15

Nytt kapitel ute nu! Lämna en kommentar så gör du min dag! Kram xx

http://www.whenimtaken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards