1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Kapitel 39

Av Hanna och Emma - 25 maj 2013 21:20

"Where you jealous?"
"No, I just didn't like that- Okay, maybe I was a little bit jealous..." Jag pussade honom lätt på kinden och log. 
"You know what? I think I should make you jealous more often..."
_________________________________________________________________________________________________________________
 
Rebeccas perspektiv-
 
Nialls reaktion var något som jag lätt kunde vänja mig vid. Men jag hoppades på att det inte skulle behöva utspela sig in public nästa gång. Men jag skulle inte tacka nej till något sånt en mysig lördagskväll. 
"So what are we going to do?" Frågade jag honom. Han ryckte på axlarna.
"Have you eaten breakfast?" Jag brydde mig inte om att jag förmodligen skulle vara tvungen att äta frukost när jag kom tillbaka till lägenheten, för jag menar hallå! Frukost med Niall, ja tack!
"No, have you?" Svarade jag.
"Yeah, but that was on the plane, and a long time ago!" Jag skrattade åt hans beroende av mat och sa:
"Well, let's have some then!" 
Han tog min hand och log mot mig innan han drog med mig in på en annan gata där det fanns små affärer och uteserveringar. 
Gatan var inte smockad med folk men det var inte tomt heller så jag släppte försiktigt hans hand. Det är väl bäst att vara på den säkra sidan...
Han tittade på mig men jag kunde inte se om han blev sårad eller lättad bakom hans svarta solglasögon.
Men han verkade fatta varför jag släppte, så han vände blicken framåt igen. 
På ett sätt så ville jag att vi skulle vara officiella, men på ett annat sätt så ville jag inte. Jag hade ju hört om alla kända par som hade gjort slut på grund av hat- och hot-brev.
Och sen, så var det ju lite kul att smyga omkring med varandra.
"This place is reaaaally good!" Sa han och log lite större och tog sedan täten mot en liten uteservering tvärs över gatan.
"And my friend works here." Han såg ut som en modell när han gick där några steg framför mig i ett par lite halvlånga gröna shorts och en vit t-shirt med ett svagt tryck på. Han hade gröna tygskor som jag inte sett förut och jag undrade lite snabbt hur mycket olika outfits han egentligen hade. För han är ju med i ett pojkband ändå... Det borde väl bli en del? 
När vi kom in i fiket så såg jag att det bara var ett frukost-ställe. (Som även hade några bakelser då.)
Vi gick fram till disken och jag riktade blicken mot menyn som hängde ovanför. 
"What do you recommend?" Frågade jag honom, eftersom att han hade varit här förut. 
"I don't know... I've only been here like three times but-" Jag gav honom en ''skämtar du?'' blick. 
"What?" Frågade han och skrattade. 
"Nothing..." Jag log och tittade tillbaka på menyn. Jag kände att han tittade på mig men jag försökte att inte bry mig om det för då kanske jag skulle börja rodna eller något, och det skulle ju inte vara så bra timing. 
"Oh hi Niall! What can I get for you?" Sa tjejen bakom disken och gav oss ett vänligt leende med en perfekt tandrad. 
"Hello Maya, how are you doing?" Hon log stort och lutade sig lätt mot disken medan hon fladdrade med sina långa ögonfransar.
"Fine thanks, and you?" Hon drog handen genom sitt långa hår medan hon tittade intresserat på Niall. På sätt  och vis förstår jag henne, han såg ju ut som världens hottigaste, men ändå, jag står ju här...
"Great actually, just got home from New York this morning..." Hon log mot honom och nickade.
"Wow. Sounds great! So what can I get for you? And you-" Hon tittade undrande på mig.
"Are you with him?" Jag nickade och sa ett tyst yeah innan jag tittade på Niall som log ett finurligt leende. Vad hade han för sig nu då?
"I'll have a cheese and ham sandwich with applejuice, and me lady?" Han såg undrande på mig och jag log inombords åt att han kallade mig för me lady framför den där perfekta-surfartjej-människan. 
"I would like to have an eggsalad with orangejuice, please ." Sa jag med ett leende till tjejen som hade fått ett svartsjukt uttryck i ansiktet. 
"Of course! I'll fix!" Sa hon till oss.
"Thanks!" Sa vi båda och där efter la Niall en hand på min rygg och förde mig till ett bord i den ljusa restaurangen. 
När vi hade satt oss började han skratta och jag såg undrande på honom. 
"What?!" Frågade jag honom och han skrattade ännu en gång. 
"That was fun." Sa han och lutade sig bakåt i stolen. 
"Niall stop it! Tell me!" 
"You were like this!" Han visade mig hur jag tydligen hade sett ut med att göra en bitch-blick.
"I was not doing that!" Sa jag åt honom och försökte hålla mig i ett allvarligt tillstånd, men jag kunde inte hålla mig för att le när hans ljuva skratt hördes ännu en gång. 
"Yes you were! Were you jealous Becca?" Han höjde ena ögonbrynet och jag försökte att inte ta ögonkontakt med honom. 
"I was not jealous." Egentligen så hade jag kanske varit en aning irriterad på att hon stod och flörtade med Niall, men inte svartsjuk. Absolutely not!
 
Strax fick vi vår frukost och Niall gav mig hela tiden miner som påminde om den som jag tydligen hade gjort när vi stod och beställde. 
För att få honom på andra tankar så tog jag upp det första samtalsämnet som poffade upp i mitt huvud(förutom hur otroligt sexig Niall var idag):
"How was New York?" Jag tog en tugga utav min äggsallad och drack en klunk juice medan jag väntade på svaret. Niall tuggade ur maten han hade i munnen innan han svarade, och under tiden så visade han hela tiden med ett finger att jag skulle vänta nån sekund. 
"It was great! It went really good actually. We came to the airport, took some photos with fans, went to the hotel , and then some boring stuff in the middle(except that I missed you really, really much!), then we went home." Han log stort mot mig. "And Harry did not got some new tattoos, which is good." La han till på slutet och vi båda skrattade. För tillfället så var jag väldigt glad att jag följt med alla tidningar med kändisnyheter så att jag visste att Harry hade, sen han fyllt arton, skaffat en massa tatueringar, på kort tid. Om jag inte vetat det så hade jag troligtvis suttit och sett ut som ett frågetecken för stunden.
"How was your days alone? Before your friends came?" Han tog ett stort bett på smörgåsen och log mot mig samtidigt som han tuggade. Det såg väldigt lustigt ut. 
"Ehm... I don't know... Not so fun, I guess. It was very lonely... Except when I was at the job." 
Samtalet fortsatte och snart var vi inne på de sista tuggorna utav vår mat.
 
När vi kom ut ur frukoststället tittade Niall på mig med ett stort leende.
"What have I done now?" Frågade jag honom och han skrattade.
"Nothing. You're beautiful, that's all." Jag kände hur mina kinder hettade till och han log ännu större. ÅÅH THAT SMILE! Jag knuffade lätt till honom på armen. 
"Thanks. But you should seriously not be allowed to smile, because you know, I may not be able to stand anymore." Han skrattade.
"Well, then I'll be here by your side to hold you up."
"Aw. Sounds good to me." Sa jag. 
"You know the girl in the restaurant?" Jag tänkte tillbaka på det vackra håret och det perfekta smilet hon hade. 
"Mm..." 
"I don't even know her that well." Jag såg på honom med en mördarblick.
"Are you serious?!" Han skrattade.
"I've only met her like two times before." 
"So you took me there just to make me jealous?" 
"You're finally admitting that you were jealous!" Jag gav honom en till mördarblick.
"No, but their toasts are really good actually." Sa han och skrattade.
"You're so mean!" 
"But your reaction wasn't like I hoped.." Han gjorde mig en ledsen min med en liten utputande underläpp.
"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon.
"A little bit more like my reaction. Press me up at some wall and just be on your way to rip my clothes off when I am incredible wise, and stops you." 
Jag flinade stort och höjde ena ögonbrynet.
"But if that really happens, I'm not sure that I will be able to stop you."That flörtiga face alltså.
 
________________________________________________________________________________________________
Kapitel 39 allihopa! 
Tänk att nästa kapitel är 40! 
På ett sätt tänker jag ''Wow, 40 kapitel!" Och på ett annat sätt tänker jag vad lite det är, eftersom att vi ändå har hållt på i 1 år och 5 månader...
Jaja, vi är så otroligt tacksamma för er som hänger kvar i alla fall! 
Kapitel 40 är nästan klart så det dröjer nog inte förrän ni kan läsa det också! 
Kommentera och berätta vad ni tyckte om kapitlet :D 
KRAM! // Emma & Hanna

 
 
Mayra

Mayra

25 maj 2013 22:48

Superbra!! Snälla lägg upp den nyaste så snabbt som möjligt, älskar verkligen er novell. Den är liksom normal och inte för mycket fantasi. Dom flesta är typ. '' Varför skulle han gilla mig, han är ju kändis'' och poff blir dom tillsammans. Men er novell går långsamt och ni skriver sjukt bra. Vad har ni för engelska och svenska betyg egentligen? ^^

http://mayranarvaez.blogg.se

Hanna och Emma

25 maj 2013 23:49

Tack så jättemycket! :D

Ja, vi brukar säga så till varandra, att vi ska ta det i ett någorlunda bra tempo så att allt inte händer på en gång liksom... Det skulle ju vara lite overkligt om de sa att de älskade varandra och ville gifta sig efter 2 dejter...

Vi båda är nog rätt så nöjda med våra betyg, vi får ju snart igen, men vet inte riktigt hur vi ligger där...

I alla fall, tack så mycket!
Kram

 
Ingen bild

Mathilda

26 maj 2013 00:35

Super bra. Snälla lägg upp nästa kapitel så fort som möjligt. Snälla.

Hanna och Emma

27 maj 2013 16:11

Tacktack!
Det ska vi göra! ;)

 
Louise

Louise

26 maj 2013 19:11

Åh, gud vad braaaa det var! Blir ju typ kär i honom bara genom novellen!

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

27 maj 2013 16:12

Åh tack så mycket!
Haha ja ellerhur? ^^

 
Firre ^^

Firre ^^

27 maj 2013 16:04

Så sjukt bra!! håller med förra kommentaren, perfekt tempo och allt!! Såååå bra!! :D

http://oneprefection.bloggplatsen.se

Hanna och Emma

27 maj 2013 16:13

Aw tack så mycket! :D

 
Ingen bild

janna

3 juni 2013 21:45

UPPDATERA PLZZ! ♥♥

 
Ingen bild

anonym

5 juni 2013 16:46

Plzz UPPDATERA!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards