1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Kapitel 9 - You're beautiful.

Av Hanna och Emma - 20 mars 2012 18:47

"Perhaps, you want to join us eating dinner?!" utbrast Niall, hon vände huvudet bort mot Niall, och jag mimade ett ''Thank You'' till honom. Han nickade svagt åt mig och tittade frågande på Rebecca. Jag tittade på dom andra killarna som verkade gilla idén. Louis nickade ivrigt och Liam gjorde tummen upp åt henne. Hon såg lite osäker ut. Hon tittade på mig och jag log stort mot henne. Hon svarade sedan på Niall's fråga.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nialls perspektiv-

Harry mimade Tack till mig och jag nickade till honom. Jag hade inte bara frågat Rebecca om hon ville äta mat med oss för Harrys skull, utan egentligen mest för min egen skull... Själviskt. Men jag kunde inte tänka på det nu, jag ville så gärna veta om hon skulle bli med på middag med oss. Men det var synd om henne ändå tycker jag. Att vara på "date" med hela One Direction bandet. Och ha två stycken killar från bandet som hänger efter en hela tiden...
Rebecca såg lite osäker ut innan hon svarade
:
"Oh... Yeah, It would be fun!" Hon tittade på mig och log ett brett leende som fick mig att le lika stort tillbaka.
"Nice!" sa Liam och la armarna runt mig och Harry, som stod på var sin sida av honom. "Where shall we eat?"
"And what shall we eat?" Sa jag och tonade ut ordet "eat" lite. Alla visste att jag Älskade mat,haha!
"Why don't we ask Becca?'' frågade Louis och tittade undrande på Rebecca.
''Ehm, I don't know...'' började hon.
Hon såg sig sedan omkring och fastnade med blicken på en liten restaurang längre upp på gatan.
''How about over there?'' frågade hon oss och pekade mot restaurangen. Killarna nickade.
''Yeah sure! They have amazing pizzas there!'' sa jag och alla blickar vändes mot mig.
''Have you been there? When?'' frågade Liam mig.
''Yes I have! I went there when I was hungry. Dah!''
''So you go there like all the time?'' frågade Zayn och skrattade till.
''Nooo!" Sa jag och la till lite extra basröst.
"So when?" Frågade Liam igen.
"For about a week ago." Svarade jag och log. "When I looked for new clothes to us. It was a so hard job at I almost died!" Jag drog mig ur Liams grepp och vi alla började gå mot restaurangen.
Rebecca gick inte längre bredvid Harry utan hade kommit längst ut bredvid Zayn. Emellan Zayn och mig gick Harry.
Vi gick in i den lilla restaurangen, det var som tur var inte så mycket folk där, så det fanns gott om plats. Vi satte oss i ett ''bås''. Och alla fick konstigt nog plats.
 
Jag såg mig omkring och kände igen mig från förra gången. Restaurangen var mysigt pyntad med växter och tända ljus.           

Jag satt emellan Harry och Zayn på ena sidan och mitt emot Zayn satt Rebecca och mellan Rebecca och Louis satt Liam.

Det kom en ung servitris fram till vårat bord (tjugo år eller nått sånt). Hon gav oss små menyer som var prydda med små krullidutter och blommor på framsidan. Jag kollade på servitrisen när hon gick till nästa bord, hon var blond och hade håret uppsatt i en hög tofs. Jag tror att hon hade sina aningar om att det var vi i One direction där för hon sneglade på oss hela tiden, eller så tyckte hon väl bara att det var lite konstigt, jag menar, fem killar och en snygg tjej. Hon kanske hade sina fantasier...
"So, what do you want to eat boys?'' frågade Liam oss andra. Rebecca vände på huvudet och tittade på honom. Hon harklade sig. Liam märkte det och var då snabb att ändra sin mening.
''And girl!''
Hon log belåtet.
''Thank you.'' sa hon och vände blicken tillbaka till sin meny.
Jag log för mig själv, lite humor hade hon ju säkert i sig. Inte för att jag vet om hon gjorde så för att vara rolig eller om det var på riktigt. Men jag tyckte faktiskt att det var lite komiskt.
 
Efter ett tag med bland annat Louis beslutsångest, så hade alla bestämt sig, det var allt från pizza till sallad, och kyckling till köttfärs. Servitrisen hade då kommit och tagit våra beställningar.
Vi satt nu och pratade, och hade det riktigt trevligt. Vi hade nyss haft ett väldigt djupt samtal om vem som hade mest städat i sin lägenhet. Och vi hade då kommit fram till att det var Louis och Harry som hade det. Men då sa Becca att det säkert bara var för att dom var två stycken. Och då höll jag,Liam och Zayn med henne.
Nu satt vi istället och pratade om våra fans. Vi berättade om dom som var helt crazy, som skriker i våra ansikten, och såna som svimmar. Det är väl dom man kommer ihåg mest.
''I think Harry remembers those who where a little more hot, too.'' sa Louis och flinade. Harry blev alldeles röd i ansiktet och gav Louis en mördande blick.
''Yes, and I think he'll remember how their lips tastes as well.'' la Zayn till och skrattade.
Jag tittade på Becca som tittade ner i bordet. Hon log fortfarande, men nu var det ett ansträngt leende... Jag tyckte lite synd om henne, men jag förstod inte riktigt vad som var fel... kanske var det därför att Harry hade haft "många" tjejer, eller i alla fall flörtat med många!

Efter att vi hade ätit klart så satt vi och pratade ett bra tag, just nu kändes det som om jag hade känt Rebecca hur länge som helst! Hon hade blivit utfrågad av oss och jag kände att jag visste ganska mycket om henne. Jag visste till exempel att hon bor i Sverige och är här hela sommaren (MINST, HOPPAS JAG!) , att hon har en hund hemma i Sverige som heter Mason. Och att hon hade två äldre systrar varav en ÄLSKADE oss i One Direction! Blev lite stolt och hoppades att Rebecca också var ett stort fan! Men jag frågade henne inte. Jag gillade henne allt mer för varje minut jag var med henne och insåg snabbt att hon hade ENORMT mycket humor (ännu ett plus!). Men klockan hade nu blivit mycket och vi var tvungna att dra oss hemåt. Rebecca bodde åt samma håll som oss så vi skulle ta sällskap en bit.

 
Rebeccas perspektiv-
På vägen hem tog vi sällskap. Jag gick med Niall lite vid sidan, han var riktigt trevlig faktiskt. Jättesöt också! Och snygg, såklart! Vi hade på något sätt connectat under kvällen. Men hallå, vad tänker jag med egentligen? Det var ju Harry som hade bjudit ut mig, inte Niall. Och då kan jag ju inte börja klicka med honom. Och föresten så kanske han inte ens gillar mig på det sättet. Niall alltså. Nej, nu får jag skärpa till mig. Men jag var lite fundersam över det där med Harry och alla tjejer. Det sades ju att han var den flörtiga av dom. Men jag trodde inte att han var en player. Jag menar, om han hade kyssts med massa fans så vet man ju aldrig hur många det kunde ha varit. Dom har ju rätt så många liksom. Niall stannade upp och likaså gjorde jag. Han såg mig i ögonen och som om han hade läst mina tankar sa han:
''Don't think about this with Harry and the girls.'' Jag hade tänkt att säga att jag inte gör det, men jag tänker ju faktiskt på det. Så istället så svarade jag:
''I know I shouldn't. But I mean, I don't wanna be a girl that he just wants to get into bed with. And then forgets.'' Han tittade förstående på mig. Jag tittade ner i marken och tänkte att Niall säkert tyckte att jag var helt dum i huvudet.
''Hey.'' han la handen på min axel och jag tittade upp. Dom andra hade gått ganska långt i förväg nu, dom hade väll inte märkt att vi stannat. Men jag brydde mig inte så mycket i det. Jag tittade istället rakt på Niall.
''I don't think Harry would do something like that.'' sa han tröstande. Jag såg in i hans ljusblåa ögon, dom var verkligen vackra. Sedan gjorde han något oväntat... Han kramade mig och viskade tyst:
"And if he hadn't forgotten any of the other beautiful girls, he'll never forget you."
_____________________________________________________________________________________________________
Förlåt för den hemska uppdateringen! Men här kommer kapitel 9 i alla fall! :D Hoppas att ni gillar det!
Lämna en kommentar är ni snälla! Blir så glad så fort man ser att man har fått en ny ;)
Vill inte lova någonting nu, men jag tror att kapitel 10 kommer upp någon gång i veckan! Vi hoppas på det!
Tack för att ni läser och kommenterar! // Blondinen och Brunetten :-)
 
 
Louise

Louise

20 mars 2012 21:52

Åh, vad bra! Det är så spännande vem som kommer bli tillsammans om de ens blir det.

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

20 mars 2012 22:25

Tack! :D Ja vi får se vem det blir! ;) hehe!

 
Elin

Elin

22 mars 2012 23:17

Sv; Glad att du gillar det! Jag kände att dem andra killarna behövde vara med lite :)

http://www.OneDWorld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards