1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

Kapitel 42

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi inte är så aktiva så behöver vi inte lika mycket "barnvakt" som annars. Men eftersom vi har en konsert nu på Fredag så har han kommit för att "ta hand om" oss innan. Så vi valde att gå hemåt och låta Becca ta hand om sina kompisar.
__________________________________________________________________________________________________
 
Beccas perspektiv-
 
Niall och Zayn hade gått och lämnat mig till vargarna. Tack så himla mycket grabbar!? Jag som trodde att vi hade något speciellt! Skit på er.
 
Nej, men allvarligt, inte schysst. I ungefär tio minuter efter att dom gått så var det dödstyst vid vårat bord. Vi var alla klara med vårt fika och var beredda för att gå men vi bara satt där. Troligtvis så hade både Elin och Louise en rad frågor som dom ville ha svar på. Och den första kom som ett argument. 
"Why-, jag menar, varför berättade du inte för oss?! Jag kan inte fatta det! Vi är dina bästa vänner! Vi kunde ju hängt med ONE DIRECTION under de dagar vi har varit här!!" Elins röst lät besviken, exalterad och avundsjuk på en och samma gång. 
"Som jag sa, jag var rädd för era reaktioner." Elin tittade på mig som att hon inte förstod någonting. Louise verkade fatta vad jag menade så hon himlade med ögonen åt Elin.
"Vadå för reaktioner?" Frågade Elin.
"Men hallå!" Sa jag och såg menande på henne.
"Okej då! Men ändå, one direction."
"Ja jag vet. Men vad är den stora grejen egentligen. De är bara vanliga killar." Deras ögon blev stora igen.
"Bara vanliga killar??!!" Sa de samtidigt, och mina händer flög upp framför mig till försvar. Tydligen inte vanliga killar...
 
Efter cirka tio minuter till hade jag fått iväg oss från uteserveringen, men inte innan de hade fått tagit och luktat på stolarna Niall och Zayn hade suttit på. För det måste man ju göra.
Vi körde sedan igång med vår shopping igen, och jag var tvungen att tysta dem ett par gånger när de började prata om mig, Niall och One Direction. Dom pratade ju på svenska såklart, men man vet ju aldrig om det smyger runt några svennar här...
 
När vi alla tre hade fått ett par påsar till att bära på, bestämde vi oss för att det var nog och att vi skulle ge oss för dagen. Vi tog då en buss tillbaka till lägenheten eftersom att våra fötter inte orkade med så mycket mer. 
Väl hemma i lägenheten slängde vi oss på dubbelsängen och pustade ut. Att shopping kunde vara så utmattande. 
"Vad vill ni äta ikväll?" Frågade jag dem. Elin mumlade något men det var knappt hörbart eftersom att hennes ansikte var nertryckt i sängen. 
"Va?" Hon lyfte på huvudet.
"One Direction." Sa hon och jag och Louise skrattade.
"Ew." Sa jag men Elin skakade på huvudet.
"Mums." 
"Nej men seriöst. Ska vi gå ut och äta eller äta här? Beställa pizza?" Jag tog upp min mobil ur min väska och såg att jag hade två meddelanden. Från Niall.
"Nandos!" Sa Elin glatt.
"Nandos ligger inne i stan. Vi kan ta det imorgon." Sa jag som den glädjedödare jag är.
"Ska vi köra på pizza då?" Sa Louise och jag nickade. Jag tryckte fram smset från Niall och försökte vara lite diskret. Så att till exempel Elin inte skulle se det och freaka ur. 
 
Hey babe! Today was, interesting. Anyways we wondered if you and your friends want to come with us to the club tomorrow? I would like to meet them again, and I miss you ;) Text me back later? Xxx
 
Jag log åt smset och kände hur mina kinder hettades upp en aning. Han saknade mig. 
Jag tog fram det andra smset. Det var från en viss Harry Styles:
 
And I want to meet them too!
 
Jag skrattade till och Elin och Louise vände sig mot mig. 
"Vad? Vem? Är det Niall? Säg inte att det är Niall för då måste det betyda att du har hans nummer." Elin satte sig upp och lutade sig mot en kudde som hon placerade mot väggen. 
"Eh, nej det är inte Niall." Hon tog min telefon och tittade på vem jag smsade med.
"Det är det visst!! Oh my god, sluta!" Hon läste igenom hans sms (och sedan även Harrys) och hennes ögon blev stora som tefat innan hon kastade ifrån sig mobilen och hoppade ur sängen. Hon skrek frustrerat till och sprang ut genom rummet. Louise tittade på mig med en undrande blick. Jag gav henne mobilen och snart fick jag samma reaktion från henne.  Jag kunde höra små skrik utifrån vardagsrummet eller köket.
 
"Gaaahh! Jag kan inte fatta det!! Du har NIALL HORAN OCH FUCKIN HARRY STYLES NUMMER!?" Hörde jag Elins röst.
"OCH NIALL HORAN KALLAR DIG FÖR BABE!?" Louise röst ekade genom lägenheten medsamma ljusa stämma som Elin använt.
"Och vi ska gå på klubb med dom..." Viskade Elin knappt hörbart innan både hon och Louise kom in i rummet och stirrade på mig.
 
Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag bara satt där på sängen och betraktade mina kompisar. Jag hade alltid varit den utav oss som var minst fan-girl. Men jag förstår bara inte hur dom kan freaka ut så här... Eller hade jag också gjort det om jag fick reda på att min bästis dejtar nån i One Direction? 
Jag tänkte tillbaka till den dagen på klubben, då jag först sett dom, och kom ihåg att jag faktiskt hade varit lite freakad. Och om jag inte haft Sandra med mig skulle jag kanske int-... Eller ja, när jag tänker på det, skulle jag ju inte ens ha gått till klubben om det inte vore för Sandra. Jag la det på minnet att jag behöver tacka henne sen. Utan henne så hade jag ju aldrig träffat Harry och utan Harry så hade jag aldrig träffat Niall. Eller nån utav killarna.
Jag kom på att Elin och Louise troligtvis väntade på att jag skulle säga något, så jag vände huvudet mot dörröppningen där dom stod.
"Så... Öh... Borde jag skriva att ni vill?"
"Gå på klubb med One Direction?! Klart att vi vill!!!" Svarade Elin med en "dah-ton" och Louise höll nickandes med.
"Men..." Sa Louise och tittade rakt på mig. 
"Vad?" 
"Är det inte åldersgräns på 18? Då får ju inte du gå? Eller?" Nu tittade både hon och Elin rakt på mig. 
"Jo... Men jag har en kompis som fick in mig förut... Så det går nog bra." När jag sa det så log jag lite samtidigt som deras ögon vidgades lite smått, jag förstod varför. Jag var inte direkt den typen som brukade göra saker som man inte får...
 
Klockan var strax efter åtta och vi hade precis ätit upp den sista pizza-slicen. Vi satt ihop kurade i min soffa medan vi tittade på något idol liknande program som gick på tv'n. Min mobil durrade till, och jag öppnade smset som jag hade fått av Niall. 
 
Helloo babe xx what are u up to? 
 
Hi Niall ^^ Nah just watching a movie with the girls. Wbu? xxx
 
Jag tittade på mina kompisar som var fullt koncentrerade på programmet, och då och då kommenterade dem om folk var bra, dåliga, snygga eller fula. Du vet, som man brukar göra.
 
Nothin, just wanted to check if you want to meet me? ;*
 
Jag såg på tjejerna igen. De kunde väl klara sig någon timme eller två?
 
Yeah sure, just gonna get out of here. See you in a bit. Your house ;D
 
Jag vände mig mot Elin och Louise och harklade mig försiktigt. De tittade på mig.
"Inte för att lämna er eller så, men Niall undrade om jag kunde komma och-"
"Men herregud Becca! Stick iväg med dig! Du kan inte låta Niall från One Direction vänta heller! Ju närmre vi kommer till ert bröllop desto lyckligare blir jag!" Sa Elin och sjasade iväg mig. Jag skrattade till. 
"Om du vill ha ett bröllop så får du vänta länge." Sa jag medan jag ställde mig upp ur soffan.
"Var inte så säker på det." 
 
Niall's perspektiv-
 
Det fanns en del saker jag undrade över. En del saker vi behövde prata om. Nej men Gud vad allvarlig jag låter! Jag behöver bara fråga henne en grej. Vad Elin menade med "I´ve always thought you liked-" Och sen måste vi snacka om det där med "var vi står". Vad vi vill med den här relationen. Jag är rätt så säker på vad jag vill. Jag hoppas bara att hon tycker detsamma. 
Det ringde på dörren och jag skyndade mig dit för att öppna och möta Beccas gröna ögon. Jag log stort för att sedan krama om och dra in henne i lägenheten. Hon stängde dörren efter oss innan hon kysste mig på kinden. 
 
"Hello beautiful!" Sa jag tyst och hon fick en rödare nyans på kinderna samtidigt som hon log stort.
"Hello mr. Sexy." svarade hon och hennes leende blev allt större när hon sa mr. Sexy och hennes ögon blev smalare samtidigt som pupillerna vidgades.  Jag kunde inte låta bli att le jag med, och jag kunde inte heller motstå hennes underbara läppar, så jag drog henne närmare mig med hjälp utav mina händer som var placerade på hennes midja och kysste henne mjukt. 
Efter en stund så placerade Becca sin ena hand på mitt bröst och tryckte sig försiktigt några centimeter ifrån mig. Hon bet lite försiktigt på sin undre läpp och kollade ner på våra fötter. 
"We need to talk."  
ÅH NEJ! Tänk om det är om "I´ve always thought you liked-"! Hon kommer säga att hon gillar nån annan! Jag kliade mig besvärat i nacken utav tanken som upprepades om och om i mina tankar. När jag inte sa någonting så fortsatte hon:
"You know before... Or... You remember when we... talked? About what... what we are?" Hon babblade nervöst och samtidigt som jag också var lite nervös inför detta snacket, så kände jag hur jag fick lite mod nu när hon inte hade tagit upp det jag trodde att hon skulle ha tagit upp. För att kunna se vilket uttryck som fanns i hennes ansikte så kupade jag handen under hennes haka och förde långsamt upp hennes blick från golvet till mina ögon. Hon hade en varm, kärleksfull blick och såg lite nervös och ängslig ut, även om hon log när våra blickar möttes. Även att jag visste säkert vad jag ville att vi skulle vara, så var jag osäker på vad hon ville. Jag vet ju att hon gillar mig. Men gillar hon mig nog mycket? 
"Yes, I remember. And I know what I want us to be, but what do you want us to be?" Jag kramade om hennes midja lite och hoppades på det bästa svaret.
"I don´t know..."  
När hon såg den besvikna minen som troligtvis hade sköljt över hela mitt ansikte så lyfte hon snabbt sina armar runt min nacke. 
"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know"
"I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen.
"But it can be pretty hard you know? There is pretty much paparazzis around here..." Till skillnad från mig så log Becca.
"I know. But just let them figure it out, you know? If you wanna be with me?" 
"Stupid question." Jag böjde ner mitt huvud så att min panna vilade mot hennes. "I always want to be with you."
 
__________________________________________________________________________________________________
Stor applåd till Hanna som skrev det där på slutet! Jag höll på att dö när jag läste det xD
Förlåt för den förfärliga väntan, vi ska skynda på nästa lite grann ;)
 
Kommentera vad ni tycker ;D Kramis! // Emma & Hanna 
 

 
 
Ingen bild

Elin

8 juli 2013 01:34

gud så gulligt! fällde nästan en tår i slutet av urgöllighet! :3
har väntat länge på detta kapitel med och jag blev inte besviken av det heller, värt väntan ;)
fortsätt så tjejer ^^

Hanna och Emma

8 juli 2013 14:41

Tack så hemskt mycket!
Det värmer i själen när du säger så ^^

 
Ingen bild

Mathilda

8 juli 2013 02:42

Jättebra, längtar sjukt mycket till nästa nu:)

Hanna och Emma

8 juli 2013 14:41

Tack så mycket :D

 
Louise

Louise

8 juli 2013 20:21

Åh, så himla bra. Men skulle ni inte kunna skriva lite från Elins eller Louises perspektiv?

http://www.louiseburgos.blogg.se

Hanna och Emma

12 juli 2013 12:20

Tack! Jo vi tänkte på det :) Så det kommer säkert att komma med lite från deras perspektiv också ;)

 
Ingen bild

Emma

11 juli 2013 18:42

Ni har blivit fett duktiga på att uppdatera! det kommer ju typ varje vecka liksom! All min kärlek till er och Necca!

Hanna och Emma

11 juli 2013 19:23

Haha tack så mycket! Vi är rätt så nöjda med vår uppdatering också! :D
Kärlek till dig också Emma ;) från Emma, Hanna och Necca ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Av Hanna och Emma - 25 maj 2013 21:20

"Where you jealous?" "No, I just didn't like that- Okay, maybe I was a little bit jealous..." Jag pussade honom lätt på kinden och log.  "You know what? I think I should make you jealous more often..." ___________...

Ovido - Quiz & Flashcards