1Dnoveller

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Hanna och Emma - 5 augusti 2012 21:23

Madde

Har ni någon gång träffat 1D?

Vart bor ni?

Svar: Nej :( Det har vi inte... Men det klart vi vill :)

Vi bor i Dalarna. Det var lite därför vi tyckte att Becca kunde komma från Borlänge. Hehe :)


Emelie

Vad ska man helst tänka på när man har en novellblogg?

Hanna: Ehm, ja du... Jag tror att man ska tänka lite på att ha saker i baktanken hela tiden, som att det ska vara lite "verkligt", att det ska finnas intriger under hela novellen och att man alltid måste vilja skriva när man skriver. Att skriva med en kompis eller så kan vara bra eftersom någon oftast är lite skrivsugen. Och man har olika idéer och så. :D

Emma: Jag tycker också att det är viktigt att man verkligen vill skriva och såklart att man ska ha kul när man skriver. Så att man inte tvingar ur sig någonting som inte blir något bra alls. Det är också rätt så viktigt att man vet att man har tid. Så att man inte går på något 5 gånger i veckan och inte har tid för bloggen. Och ge inte upp, man kanske har 5 läsare i början, och det kanske inte är så kul, men det är ju alltid något och det kan ju alltid bli fler ;)

Hanna: Exakt. SLUTA ALDRIG KÄMPA!! YEAH!! Haha.. Skoja! ;)

Mig

Vart ifrån får ni inspiration?

Hanna: Roliga händelser i vårt liv... Haha... Mycket fantasi... Och själv så läser jag ungefär 24-7 så ja, man får ju lite inspiration från det kanske... Sen så skriver man ju ur perspektiv och då är det lätt att leva sig in och ta sina egna tankar. Så om jag eller Emma har gjort något som vi skriver om så får ju den personen skriva det.

Emma: Haha, bra fråga faktiskt :D Jag vet faktiskt inte vart jag får inspiration av... Själv så dagdrömmer jag väldigt mycket, och ibland kan man ju komma in på något spår och då tänker man typ ''Åh, det här kan ju va med i novellen!'' Ibland kan det bli lite väl crazy, men då så stoppar Hanna mig. Haha, tack för att du har gjort det Hanna! Annars skulle den här novellen va helt whoop x) Och sen får man ju inspiration av killarna så klart ;) HIHI!

Vilken bloggsida tycker ni bäst om? (typ blogg.se, bloggplatsen, devote m.m)

Hanna & Emma: Ingen av oss har haft devote så vi vet ju inte riktigt hur det är... Men det är inte vår favorit direkt...

Blogg.se är nog lättast och om man är riktigt duktig eller känner någon som är bra på att göra designer så kan det bli riktigt snyggt! Bloggplatsen är rätt så bra också för man kan ju designa väldigt lätt osv. Det ända som är lite dåligt med bloggplatsen är ju att man måste skriva i dom där bokstäverna... Men det tar ju bara några sekunder.


Frågor

Vilka i 1D har flickvänner? Louis & Liam har det men är det någon mer,  har hört rykten om att Niall har det!

Svar: Yep, Louis och Liam har, och Zayn är tillsammans med Perrie Edwards från Little Mix. Har också hört att Niall dejtar nån, men det är väl inget bekräftat direkt...

Kommer dom att ha någon konsert i Sverige 2013?

Svar:  Förlåt men har absolut ingen aning. Läste att dom skulle komma hit någonting, men vet inte om det skulle bli nån konsert.

Danielle Peazer är ju en cheerleader i OS men i vilken gren?

Svar: Visste inte ens att hon var det... Så vi vet tyvärr inte vilken gren... Kanske går att googla?


Louise

Hur känner ni varandra?

Hanna & Emma: Vi har gått i samma klass sen nollan/lekis.

Hur gamla är ni?

Vi är 12 och 13 :)

Hur upptäckte ni 1D?

Hanna: Jag såg dom på X-factor, tyckte att dom var bra men stalkade inte på dom direkt... Men sedan så lyssnade jag på några låtar av dom ett tag efter och blev COMPLETELY IN LOVE!! 

Emma: Jag läste om dom i en FRIDA tidning, och blev helt liksom WOW. Jag ba ''GUD VILKA SNYGGA KILLAR!'' Jag kollade in WMYB och blev helt kär i allihopa! Men sen tog det någon månad innan jag blev riktigt fast. Gud va jag önskar att jag hade upptäckt dom tidigare!

Vem är er favorit av killarna?

Hanna: Jag gillar ju såklart alla! Men alla har vi ju våra favoriter! Och när man ser hans underbara, stora, mjuka, bruna hår... Hans stora skrattgropar och hans underbara gröna ögon som man bara vill ha. Ja, från första gången jag såg honom har jag varit kär i Harry... Emma kommer bli sur om jag brättar hela min underbara kärlekshistoria med honom, så jag ska nog inte skriva mer om hans underbara vackra röst. Roliga humor...

Emma:Okejokej, det räcker nu....

Hanna: Förlåt...
Emma: Ja, det är lugnt... Till mitt svar:

Favorit och favorit... Man är väl lite kär i alla liksom. Men jag måste säga att jag är riktigt förälskad i Niall! Vem är inte det liksom? ÅH, HAN!

Ebba

Vem är är era favoriter?

Som vi skrev ovanför, Hannas är Harry och Emmas är Niall ;)



Av Hanna och Emma - 5 augusti 2012 21:04

''Aw, so you and blondie are like a couple now?!'' frågade hon mig.
''No, it's too soon.'' Svarade jag och skakade lite på huvudet. 
''Ah, okay. Are you with me on a party tonight?'' Där kom den gamla vanliga Sandra igen...
''Nah, I think I pass.'' Ja tänk om jag skulle hitta på roligare saker att göra? Typ smsa med Niall? 
''Okay. Are you sure? Because it's a big party. A lot of cute guys will be there!'' 
''Ehm, didn't you listen when I said that me and Niall have a thing?''
''Aha... So that's what you said...'' Sa hon med ironi i rösten. Jag suckade och hämtade en trasa för att torka av bordet som tjejerna hade lämnat.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
Rebeccas perspektiv-
 
Hey can we meet up later? xx
 
Jag log åt smset som Niall nyss hade skickat. 
 
Sure :) Can I come to you after my work? Xx
 
Sounds great! When are you finished?
  
  4 o'clock x
 
  See you then sexy ;)
"Sexy"! Ooo! Jag märkte att jag hade fått ett enormt smile på läpparna och Sandra hade sett det också och var på väg från en som just beställt och rakt mot mig (som höll på att torka av ett bord men hade slutat för att sms:a).
"Was it blondie again?" Jag bet mig lite i läppen innan jag nickade åt henne.                                                  
"I can see that." Sa hon och gick sen till köket.                                             
Klockan blev fyra och jag hade nyss lämnat cafét. Jag skickade iväg ett sms till Niall som frågade ifall han kunde ställa sig i sin port så att jag kunde se vilket hus han bodde i.       
Ofc! xxx
Skrev han och jag stoppade ner mobilen i fickan. Det var inte så himla långt till Nialls lägenhet så jag var snart framme. Han stod med en grå huva över sig och tittade upp på mig när jag kom. Han log stort och jag log tillbaka. Det där leendet. Det där leendet kunde man döda för. 
Jag gick upp på den lilla trappen som ledde upp till porten och Niall. Han drog in mig in i huset medan han kramade om mig. 
"Hi!" Skrattade jag och kramade tillbaka när dörren hade stängts.
"I've missed you." Sa han och släppte taget en aning om mig och la händerna på min midja. Jag log stort mot honom. Han hade SAKNAT mig!!! MIG!
"Awe, I've missed you too. But you know that we met yesterday?" 
 
 
"But that's too long time ago!" Sa han och såg helt bestört ut. Jag skrattade och tittade in i hans underbara ögon. Dom glittrade av ljuset och jag kände mig varm i hela kroppen när vi stod där och bara, tittade på varandra. 
Vi började gå mot hissen och Niall tryckte på knappen, men han släppte mig inte, utan höll min kropp tätt intill sin egen. Hissen plingade till och vi skulle precis gå in när ett bekant ansikte visade sig i öppningen. Niall släppte mig en aning men han hade fortfarande sin hand vilande på min midja. Varför släppte han mig inte? Hade han redan berättat? Jag kände att mina kinder hettade en aning och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag log då osäkert mot Zayn som tittade förvånat på oss.
''Hi bro!'' Sa Niall helt normalt och drog in mig i hissen. Zayn vände sig om mot oss och hälsade förvirrat tillbaka:
''Uhm, hey...'' Niall skrattade lite åt Zayns reaktion och log mot mig. Min blick följde efter Zayn som sakta hade börjat gått ut men vände hela tiden på huvudet som om han trodde att det han sett inte riktigt var sant. Hiss dörrarna stängdes och jag tittade upp på Niall som skrattade.
''Have you told him or not?'' Frågade jag honom och han skrattade fortfarande.
''I've told them. But I don't know if he remembered it...'' Jag skrattade till och Niall tryckte mig intill sig igen. Jag njöt av det här, av att vara i närheten av Niall. Av att han ville att jag skulle vara nära honom. 
''Why is the elevator not moving?'' Frågade han mig och tittade oroligt på mig.
''Because you haven't pressed the button, silly.'' Sa jag åt honom och tryckte på 6:an. Hissen rörde på sig och han pustade ut. 
''Good that someone has her head with her.'' sa han och log mot mig. Jag kände hur jag blev så varm i kroppen att jag trodde att jag skulle börja svettas. 
Jag ville kyssa honom. Men att bara känna hans underbara andedräkt gjorde mig yr. Så jag la band över mig och nöjde mig med närheten.
Hissen plingade till och vi gick ut ur hissen bort mot hans dörr. Han rotade i sin ficka och fick upp nyckeln. Jag kunde inte hålla mig för skratt när han knappt kunde låsa upp. 
"Do you need two hands for that?" frågade jag honom och flinade. 
"No no. I can do this." Han böjde på sig lite grann och nyckeln gick in i låset. Han tittade på mig och nickade belåtet.
"Wow, you're so talented!" Sa jag ironiskt och han gjorde en grimas innan han öppnade dörren. 
"Hot girls first." Sa han artigt och jag skojade med att se mig omkring.
"Do you mean me?" Frågade jag förvånat.
"Yes of course!" Vi båda skrattade och jag gick in i hans lägenhet. Det var ovanligt städat för att vara en tonårskilles lägenhet. Men han kanske var ordningsam av sig? Eller hade han städat för att jag skulle komma? Nej. Så viktig kunde jag väl inte vara?
Jag tog av mig mina skor och han gjorde detsamma. Jag tog mig en titt igen och såg att lite här och där fanns det grejer som påminde om Irland. Jag såg också många random saker på en hylla. En hårborste, en damsko, en bild av massa olika tjejer med "Keep climb and love Niall Horan" tröjor och en massa andra småsaker. 
Niall hade märkt att jag tittade på sakerna.
"The fans can give us the most crazy things." Sa han och jag skrattade. 
"They are very creative." Påstod jag och han nickade. Han tog sedan min hand och tog med mig in i köket. 
"Do you want something?" Frågade han mig och öppnade ett skåp fullt med massor av olika saker. Det var allt från chips till kakor till nudlar. Han verkade säker men ändå lite nervös, men det kunde han ju inte va? Det var ju faktiskt jag som var hemma hos en kille ur One Direction här! Det var jag som var nervös över att jag skulle vakna ur en fantastisk dröm... Men om jag ska vara allvarlig så visste jag att det inte var en dröm, drömmar brukar vara suddiga men detta var helt skarpt och klart! 
"No thanks. Or... I can take something if you gonna take something!" Svarade jag och skrattade.
Han log mot mig och tog en till titt i skåpet.
"Do you drink tea?" frågade han mig när han granskat skåpet.
"Yes!" svarade jag glatt och han skrattade medan han satte på vattnet. Han plockade sedan fram tepåsarna och la dom på bänken. 
 
Nialls perspektiv-
 
Jag kände hur jag blev en aning nervös... Jag hade ju ''planerat'' att jag skulle bjuda ut henne. Tänk om hon inte vill? Men i och för sig, om hon gillar mig så vill hon väl det? 
Vattnet var snart klart och jag hällde över det i två koppar och ställde dom på köksbordet. Becca tog med sig tepåsarna och satte sig mittemot mig. Jag som annars hade haft henne så nära ville bara dra hit henne. Men jag tänkte att det var nog bäst om hon satt där borta ifall hon skulle vilja få lust att springa någonstans när jag frågar henne... Nej men vad tänker jag med? Varför skulle hon springa iväg? 
''Ehm... Becca, I would like to ask you something...'' Började jag och hon tittade lite oroligt på mig men ändå nyfiket. 
''Yeah?'' Okej, nu gäller det. Jag kan inte backa nu...
''Would you like to... Ehm... Would you like to go out with me? Sometime? Maybe? If you want to... You don't have to, but I would like to. If you want to of course. Otherwise I can go out by my self.'' Babblade jag. Varför babblade jag? Kunde jag inte bara vara tyst och vänta på svaret? Rebecca ställde sig upp och jag trodde att hon skulle gå men hon satte sig på stolen som var närmast mig istället och log stort mot mig. Hon la en hand på mitt lår och sa:
''I would LOVE to.'' Jag pustade ut och brast ut i ett stort leende. Jag lutade mig sedan fram lite och hon verkade fatta vinken så hon lutade sig också framåt. Våra läppar var bara centimeter ifrån varandra och jag såg in i hennes vackra ögon. Dom lyste glatt som solskenet. Jag placerade min hand på hennes midja där den hade legat bekvämt för några minuter sen. Den kände sig som hemma där liksom.  Hon la då sin andra hand på min axel och jag tog bort det lilla mellanrummet mellan våra ansikten. Mina läppar mötte hennes och jag fick åter igen känna känslan jag hade känt igår. Det var ju inte bokstavligt talat änglasång och fyrverkerier men man kände sig otroligt glad och lycklig. Mina läppar masserade hennes och det kunde inte ha känts mer rätt. Vi var som två pusselbitar ungefär. Hon log mot mina läppar och jag kunde inte undgå att göra det själv. Fastän jag aldrig ville sluta så lämnade jag hennes mjuka läppar. Våra ansikten var fortfarande väldigt nära varandra. Vi andades tungt båda två men inte lika häftigt som igår. Vi båda hade stora leenden på våra ansikten och på något sätt så fick jag ur mig:
''Wow.'' 
''Yeah.'' Instämde hon som att hon visste vad jag tänkte på. Men det var väl rätt så uppenbart?
''You are a great kisser.'' Sa hon och rodnade lite. Mitt hjärta dunkade dubbelt så mycket. Jag? Bra på att kyssas?
''Thank you. And you're not that bad either.'' Sa jag och hon log. Hon tog sedan bort handen som låg på min axel och flyttade ner den till min hand istället. Vi flätade ihop våra fingrar och jag tittade nöjt på våra händer. 
 
Rebeccas perspektiv-
Hjälp... Jag var fortfarande helt yr efter kyssen som nästan hade varit bättre än den igår. Och jag som trodde att det inte kunde bli mycket bättre. Men då hade jag allt fel.
Jag sträckte mig efter min kopp och ställde den närmre mig.
''So, do you have any... Upcoming interviews?'' Frågade jag honom för att sätta igång snacket lite. 
''Yeah, ehm, one tomorrow and two on Saturday.'' Svarade han och släppte försiktigt min hand för att fixa med tepåsen. Jag rodnade lite innan jag la i min egen tepåse i koppen.
''Are you working tomorrow?'' Frågade han och tog fram en servett som låg i ett slags paket på bordet och la tepåsen på den. 
''Nah, a few hours on the afternoon.''
''Do you want to have lunch with me?'' Egentligen så ville jag bara hoppa runt och dansa och sjunga/skrika. Men jag tog den lugnare varianten till svar.
''Of course!'' Svarade jag glatt och han log stort mot mig.
 
____________________________________________________________________________________________
Nu var det några dagar sen... Förlåt för det. Häng kvar för svaren på frågestunden kommer snart ;)

Ovido - Quiz & Flashcards