1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Svar från frågestunden!

Av Hanna och Emma - 5 augusti 2012 21:23

Madde

Har ni någon gång träffat 1D?

Vart bor ni?

Svar: Nej :( Det har vi inte... Men det klart vi vill :)

Vi bor i Dalarna. Det var lite därför vi tyckte att Becca kunde komma från Borlänge. Hehe :)


Emelie

Vad ska man helst tänka på när man har en novellblogg?

Hanna: Ehm, ja du... Jag tror att man ska tänka lite på att ha saker i baktanken hela tiden, som att det ska vara lite "verkligt", att det ska finnas intriger under hela novellen och att man alltid måste vilja skriva när man skriver. Att skriva med en kompis eller så kan vara bra eftersom någon oftast är lite skrivsugen. Och man har olika idéer och så. :D

Emma: Jag tycker också att det är viktigt att man verkligen vill skriva och såklart att man ska ha kul när man skriver. Så att man inte tvingar ur sig någonting som inte blir något bra alls. Det är också rätt så viktigt att man vet att man har tid. Så att man inte går på något 5 gånger i veckan och inte har tid för bloggen. Och ge inte upp, man kanske har 5 läsare i början, och det kanske inte är så kul, men det är ju alltid något och det kan ju alltid bli fler ;)

Hanna: Exakt. SLUTA ALDRIG KÄMPA!! YEAH!! Haha.. Skoja! ;)

Mig

Vart ifrån får ni inspiration?

Hanna: Roliga händelser i vårt liv... Haha... Mycket fantasi... Och själv så läser jag ungefär 24-7 så ja, man får ju lite inspiration från det kanske... Sen så skriver man ju ur perspektiv och då är det lätt att leva sig in och ta sina egna tankar. Så om jag eller Emma har gjort något som vi skriver om så får ju den personen skriva det.

Emma: Haha, bra fråga faktiskt :D Jag vet faktiskt inte vart jag får inspiration av... Själv så dagdrömmer jag väldigt mycket, och ibland kan man ju komma in på något spår och då tänker man typ ''Åh, det här kan ju va med i novellen!'' Ibland kan det bli lite väl crazy, men då så stoppar Hanna mig. Haha, tack för att du har gjort det Hanna! Annars skulle den här novellen va helt whoop x) Och sen får man ju inspiration av killarna så klart ;) HIHI!

Vilken bloggsida tycker ni bäst om? (typ blogg.se, bloggplatsen, devote m.m)

Hanna & Emma: Ingen av oss har haft devote så vi vet ju inte riktigt hur det är... Men det är inte vår favorit direkt...

Blogg.se är nog lättast och om man är riktigt duktig eller känner någon som är bra på att göra designer så kan det bli riktigt snyggt! Bloggplatsen är rätt så bra också för man kan ju designa väldigt lätt osv. Det ända som är lite dåligt med bloggplatsen är ju att man måste skriva i dom där bokstäverna... Men det tar ju bara några sekunder.


Frågor

Vilka i 1D har flickvänner? Louis & Liam har det men är det någon mer,  har hört rykten om att Niall har det!

Svar: Yep, Louis och Liam har, och Zayn är tillsammans med Perrie Edwards från Little Mix. Har också hört att Niall dejtar nån, men det är väl inget bekräftat direkt...

Kommer dom att ha någon konsert i Sverige 2013?

Svar:  Förlåt men har absolut ingen aning. Läste att dom skulle komma hit någonting, men vet inte om det skulle bli nån konsert.

Danielle Peazer är ju en cheerleader i OS men i vilken gren?

Svar: Visste inte ens att hon var det... Så vi vet tyvärr inte vilken gren... Kanske går att googla?


Louise

Hur känner ni varandra?

Hanna & Emma: Vi har gått i samma klass sen nollan/lekis.

Hur gamla är ni?

Vi är 12 och 13 :)

Hur upptäckte ni 1D?

Hanna: Jag såg dom på X-factor, tyckte att dom var bra men stalkade inte på dom direkt... Men sedan så lyssnade jag på några låtar av dom ett tag efter och blev COMPLETELY IN LOVE!! 

Emma: Jag läste om dom i en FRIDA tidning, och blev helt liksom WOW. Jag ba ''GUD VILKA SNYGGA KILLAR!'' Jag kollade in WMYB och blev helt kär i allihopa! Men sen tog det någon månad innan jag blev riktigt fast. Gud va jag önskar att jag hade upptäckt dom tidigare!

Vem är er favorit av killarna?

Hanna: Jag gillar ju såklart alla! Men alla har vi ju våra favoriter! Och när man ser hans underbara, stora, mjuka, bruna hår... Hans stora skrattgropar och hans underbara gröna ögon som man bara vill ha. Ja, från första gången jag såg honom har jag varit kär i Harry... Emma kommer bli sur om jag brättar hela min underbara kärlekshistoria med honom, så jag ska nog inte skriva mer om hans underbara vackra röst. Roliga humor...

Emma:Okejokej, det räcker nu....

Hanna: Förlåt...
Emma: Ja, det är lugnt... Till mitt svar:

Favorit och favorit... Man är väl lite kär i alla liksom. Men jag måste säga att jag är riktigt förälskad i Niall! Vem är inte det liksom? ÅH, HAN!

Ebba

Vem är är era favoriter?

Som vi skrev ovanför, Hannas är Harry och Emmas är Niall ;)



 
 
Ingen bild

Olivia

6 augusti 2012 00:54

Niall dejtar ingen & Danielle är inte cheerleader i os, hon är med och dansar.

Hanna och Emma

7 augusti 2012 17:06

Okej, tack för svaret ;)

 
Ingen bild

Matilda

8 augusti 2012 12:55

När kommer nästa kapitel? :)

Hanna och Emma

9 augusti 2012 15:52

Vi är snart klara! Så det kommer snart! :)

 
Myonedstorys

Myonedstorys

9 augusti 2012 16:16

Hej! :D Finfin blogg! Kika gärna in på min novellblogg om One Direction och läs, kommentera gärna också! :D
Länkbyte? <3 Kram!

http://www.myonedstorys.blogg.se

Hanna och Emma

9 augusti 2012 17:23

Javisst! ;D
Kram på dig

 
Ingen bild

Emelie

14 augusti 2012 15:20

Hej varför kallas Liam Leeyum??? :)

Hanna och Emma

15 augusti 2012 12:29

Visste faktiskt inte... Men googlade och fick fram det här:

''I find that the fans named Liam Payne "Leeyum Paine" because of the way that his grammar is on Twitter such as for example, "im in my pjs dont laff". He uses his grammar like the way it sounds not the way that it is supposed to be spelled.''

Alltså är det för att han stavar dåligt på twitter... :) Hihi ;)

 
Ingen bild

Vanessa

31 oktober 2012 10:46

Här får ni svaret när de ska ha konsert. De ska ha konsert 2013 den 8 Maj. Biljetterna finns i biljettshop!!!!!! OH MY GOOOOD!!!!
Och jag är också förälskad i Harry fast alla är mina favoriter c;

Hanna och Emma

2 november 2012 13:41

Ja, vi har fått biljetter! Bara lite glada eller vadå? haha ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards