1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Kapitel 22

Av Hanna och Emma - 12 juli 2012 11:46

Jag hörde dörren öppnas och sen fotsteg. Det lät som att det bara var en person och jag blev genast lättad. Harry kom in i vardagsrummet med händerna i fickorna och såg lite generad ut när han såg oss. Ingen av oss sa något. Men alla kunde vi läsa av Harrys ansiktsuttryck att det inte hade gått så bra. ____________________________________________________________________________________________________________________________________ Nialls perspektiv-

''How'd it go?'' Frågade Zayn Harry och Harry gjorde en grimas.

''Not so good.'' sa han och satte sig i en fåtölj. Vi andra satt tysta och väntade på att han skulle börja berätta.

''Ehm, she said she felt that we hadn't clicked.'' sa han dystert och tittade ner i golvet.

''I'm sorry bro. But you still have got me!'' Sa Louis i försök att muntra upp honom. Harry log, sträckte ut armarna och kastade sig i Louis famn, som om dom skulle vara förbjudet förälskade och inte sett varandra på en evighet... Det lät ungefär som jag skulle kunna beskriva hur jag och Becca var... Fast inte 'förbjudet' förälskade - som Romeo och Julia - utan mer som 'gillar varandra i hemlighet'. Men på tala om Rebecca...

"Did she say anything more?" frågade jag med medkänsla i rösten och kollade på Harry som satt i Louis knä. Harry kollade upp på mig, han såg inte ledsen ut, inte arg, inte besviken, han såg... Bara inte glad ut. Han gjorde en min som om han tänkte riktigt "hårt" och svarade sedan:     
''No.'' Jag blev förvånad över hans svar. Vadå ingenting mer? Hon skulle ju berätta om ''oss''. Aha, han kanske inte ville prata om det inför alla... Men det konstiga var att han inte gav mig någon blick. Alltså någon blick som betydde ''Vi pratar sen'' eller liknande.
''Are you sure?'' frågade jag honom, för säkerhetens skull. Jag kände att Liam tittade på mig och jag gav honom en snabb blick tillbaka som betydde ungefär ''Jag har allt under kontroll.'' Inte för att jag hade det...
''Yes. Or, she said we could hang out anyway.'' What the...?
''Why do you care so much?'' frågade Zayn mig. Jag tänkte efter vad jag skulle svara på det...
''Because I care about Harry of course!''
''Aw, shut up...'' sa Harry och viftade med handen i luften som att jag inte skulle oroa mig.
Det vibrerade i min ficka och när jag tog upp mobilen så hade jag fått en notis om att jag hade fått ett meddelande på wordfeud (från Becca). Jag tänkte att det kanske inte var så passande om jag kollade vad det stod nu när Harry just hade blivit dumpad av henne. Och om nån skulle se att jag skrev med henne så kanske det skulle bli ett himla rabalder. Så jag stoppade ner mobilen igen och tittade upp på dom andra killarna. Dom flinade åt mig och jag fattade inte vad det var jag hade missat.
''What?'' frågade jag dom och Louis fnissade lite.
''Why did you smile like that?'' frågade han och jag höjde ögonbrynet.
''I didn't smile?'' sa jag förvånat. Eller hade jag gjort det?
''Yes, you did!'' utbrast Harry.
''Who is she?'' Frågade Louis ivrigt.
''What are you talking about?!'' Frågade jag dom.
''You smiled like an idiot when you checked your message!'' Utbrast Harry och slog ut med armarna.
''So, tell us! Who is she?'' frågade Louis igen. Han ville verkligen inte ge sig. Jag hade säkert gjort lika om jag var i hans ställe... Men nu var det inte tvärt om. Det var såhär och nu skulle jag slingra mig ur detta...
"It is a friend..." Fasen, nu måste jag vara smart. "HE... Is a... Very funny... Hmm... Friend!" Japp! Det var smart.
"Damn Bro! Are you gay?!" Utbrast Harry och kollade på mig med stora ögon. "Wow, Niall! If Zayn had been gay, I had not been surprised! But you! Oh my god bro!" Harry, Louis och Liam började skratta. Jag satt och funderade ut en bra kommentar och Zayn såg surt på Harry. "What's HE'S name??" Frågade Harry och kunde knappt uttala orden för att han inte kunde sluta skratta. Det lät som om han fått något i halsen och Louis slog Harry på ryggen. Harry som fortfarande satt i Louis knä la sig ner på Louis som gav ifrån sig ett kvävt läte och knuffade upp Harry.
"Seriously Niall. Who was it? It wasn't a guy? Was it?"
"Ehm... It was a girl... She's called... Damn, I've forgot!" det var inte kul att ljuga för dom men jag kände mig typ... Tvungen.
''You don't remember her name?'' frågade Zayn chockat.
''Your fucking player!'' Utbrast Louis, det var nog dels på skoj men han menade det nog lite också.
Jag kunde inte annat än att sitta tyst och vara generad.
''What did she write?'' Frågade Harry med en flörtig ton i rösten och höjde på ena ögonbrynet. Åh nej, nu måste jag improvisera igen. Och ni märkte väl hur bra jag var på det?
''She wrote, You... are...'' Jag tittade ner i mobilen för att låtsas läsa vad det ''stod''. Jag tänkte verkligen så att det knakade.
''You are a damn player Niall Horan, I don't want to see you again.'' sa jag snabbt och hoppades på att dom skulle gå på den. Jag passade också på att säga åt mig själv att jag var världens dåligaste på att ljuga och hitta på saker snabbt. Fast jag sa det ju inte högt.
''Sorry to say this, but you probably deserved it.'' Sa Louis och skrattade.
"Thanks" sa jag och gjorde ett stort fejk smile.
"God! Nobody have a good 'girlday' today!" sa Harry och flina "We can have a club together, Niall! we can call it: "the guys with bad girldays"!" Harry gjorde en gest med armarna i luften och tittade ut i ingenstans... Tills Louis magshotade - slog honom i magen med knytnäve (hårt)- honom. Harry kom tillbaka till verkligheten med ett stön och hoppade på Louis och dom började brottas mitt på golvet.
"Childrens..." muttrade Zayn och lutade sig bakåt och slöt ögonen. Jag bestämde mig för att ''gå på toa'' för att kolla meddelandet. Så jag reste mig upp ur soffan och gick ut till hallen där toaletten fanns.
''Where are you going?'' hörde jag Harry ropa.
''To the bathroom.'' sa jag och gick sedan in på deras toalett. Jag tog upp mobilen och gick in på wordfeud för att se vad hon hade skrivit.
 
You have to tell him!
 
Why didn't you tell him? And why do I have to tell him? Svarade jag. Det verkade som att hon hade mobilen nära till hands för hennes svar kom snabbt.
 
Because I don't want to be the mean one twice... PLEASE NIALL! :'(
 
Can we tell him together then? Aldrig att jag skulle berätta för honom, ensam!
 
Okey, when?
 
Not yet. I think he's still a little bit sad.
 
I don't want him to be sad :'(
 
I know you don't want too. We'll fix this, I promise! Sry but I have to go now, I think the guys are wondering why I'm still on the toilet. ;) x
 
Okay, talk to you later ;b xx
 
Jag kände hur jag blev lite varmare, hon skickade två X! Jag skyndade mig att spola i toaletten för att det skulle verka som att jag verkligen hade gått på toa. Sen så drog jag på vattnet i handfatet och gick sedan ut.
 
''What made you take such a long time?'' frågade Louis och lyfte på ögonbrynet när jag hade satt mig ner i soffan igen.
''Angry Birds.'' skyllde jag på och dom nickade. Dom är så lättlurade.
''Nah, I think I'll take myself home.'' Sa Liam trött och reste sig sakta från platsen han hade suttit på (bredvid mig). Jag fick då ett guldläge att också gå.
''Yeah, me too.'' Sa jag då och gick efter Liam. Vi sa hejdå till grabbarna och gick sedan ut ur lägenheten. När vi hade kommit in i hissen så frågade han mig:
''It was Becca who sent the message before right?''
''Yeah.'' Eftersom att vi hade pratat för någon dag sen om det här med att jag gillade henne så hade jag ju ingen anledning att fortsätta bygga på den fina historien om mig och tjejen som jag tydligen inte kom ihåg namnet på.
''Did you tell her about your feelings?'' frågade han och jag nickade. Han tittade undrande på mig och jag förstod att han undrade hur det hade gått. Jag log då mot honom och han log tillbaka.
''So she likes you back? That's awesome!'' sa han och klappade mig på axeln.
"Yeah... But Harry..." började jag men Liam avbröt mig:
"Dude, how many girls have you dated?"
"Emm... One, two, four... Maybe seven... On real."
"And Harry?"
"Gina, Monica, Jen, Li, Clarie, Bonnie... Sasha.. Emm... I don't know?" sa jag.
"Come on! He will get over Becca!" sa Liam och klappad mig på axeln... Hissen plingade till och vi gick ut. Harry och Louis var ju som sagt dom ända som delade lägenhet och jag, Liam och Zayn hade lägenheter i ett annat hus istället. Vi gick över gatan till mitt och Liams hus och gick in i hissen där istället. Det fanns 7 våningar och själv bodde jag i lägenhet 603 -Det var som hotell med våningsnummret som första siffran-  som låg mitt emot hissen. Jag gick ut ur hissen och tog fram min nyckel.
"Bye!" ropade jag till Liam som var kvar i hissen efterson att hans lägenhet var en våning över mig. Han lyfte på armen och jag vinkade tillbaka.
När jag kom in i rummet slog jag av mig skorna och drog upp telefonen ur fickan. Jag tog fram Wordfeud och slängde mig på sängen. Hon hade inte skrivit nått, så jag skrev till henne istället:
Hey! :) Can we meet tonight? Talk. :) If you want to ... Or, perhaps we can take it another day? xx                        
Rebeccas perspektiv-
Jag log mot det han hade skrivit och svarade:
 
Sure! Do you want to come over now? xx
__________________________________________________________________________________________
Snälla, kommentera lite nu så att vi vet att ni finns kvar! :D
Vad tycker ni?
 
// Emma & Hanna :-)
 
 
Ingen bild

Anna

12 juli 2012 22:35

Jättebra! Skriv mer!

Hanna och Emma

14 juli 2012 13:39

Tack! ;) Vi håller på! xD

 
lina

lina

13 juli 2012 11:52

Har nyss börjat läsa novellen från början och har precis kommit till kapitel 22, du är jääääätte bra på att skriva noveller och jag vill ha meeeer kapitel !! :D SLUTA ALDRIG

http://www.linadahlgren.bloggplatsen.se

Hanna och Emma

14 juli 2012 13:39

Ah, tack! ;D Vi blir så glada när du säger så ;)

 
Emelie

Emelie

14 juli 2012 22:01

Gud vad bra !! Jag började läsa idag och kunde inte sluta!! Jag är i Bulgarien men istället för att sitta på stranden och sånt så sitter jag vid telefonen och läser eran novell!! Såå bra och snälla lägg upp kap 23 snart, kan knappt vänta!!!:D

http://Eemiizofsweden.blogg.se

Hanna och Emma

14 juli 2012 22:32

Ååh, tack! Haha :D
Vi håller på med kapitel 23, så det kommer nog snart!

 
Ingen bild

Kajsa

15 juli 2012 18:48

Jättebra! Kul att ni har börjat skriva oftare nu! Fortsätt med det!

Hanna och Emma

15 juli 2012 19:07

Tack! Det tycker vi också! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards