1Dnoveller

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Hanna och Emma - 28 juli 2012 21:14

Hejsan på er allihopa!

Vi tänkte ha en liten frågestund, så nu får ni passa på att ställa massor av frågor så svarar vi båda på dom i ett inlägg senare ;)

Ställ frågorna i en kommentar till det här inlägget.

Det spelar ingen roll om frågorna är om 1D, novellen eller oss själva, ös bara på! :D

Ha det bra tills dess!

P.S: Kapitel 25 här under!

 

Av Hanna och Emma - 28 juli 2012 19:27

''For how long?'' Frågade han mig sen, och jag fick en flashback till kvällen på klubben då hon hade kommit in och ''lyst upp'' rummet.
''From the first time I saw her.''
''Why didn't you tell me?'' Frågade han.
''I don't know. I thought that there would be no point. I didn't think I would have a chance.'' Jag tittade mot honom och blev förvånad när jag såg hans ansikte...
_________________________________________________________________________________
 
Nialls perspektiv-
Han skrattade lite och flinade stort.
"You thought you didn't have a chance? Against me? Haha, Niall! That was fun." Va? Trodde han inte på mig? Här går man och öppnar sig själv för människor och så tror han att jag ljuger.
"But it's true." 
 "Yeah! Sure!" Han skrattade fortfarande och gick närmare mig nu. 
"But It's fine with me Niall! I'm happy that you've find a girl you like!" Han la armen om mina axlar. 
"And she is really sexy! Now we can have guy-talk about you and you're girlfriend!" Jag blev glad över att han inte var sur på mig. Jag hade ju faktiskt "snott" hans tjej...
 "Are you sure?" frågade jag och föreställde mig vad jag skulle gjort om det vore tvärt om.
 "Course! Come on, bro! I'm happy for you!" Han log stort igen och jag kunde inte låta bli att le jag med.
 
 Harrys perspektiv- 
 
 Det var lugnt med mig. Allvarligt. Jag var tagen av nyheten. Men det var ju bara en chock att Niall, av alla personer, skulle klicka med Rebecca. Men jag var glad för hans skull. Om det var någon som förtjänade en snäll och vansinnigt snygg flickvän så var det han. 
"Gosh. How do we tell this to the boys?" Frågade jag honom och han skakade på huvudet medan han skrattade.
 
"I don't know... But it's going to be fun to see their faces."
 
Vi var nästan hemma vid vid våra lägenheter då jag sa:
 
"I think you're going to be a great couple."
"Wow, take it easy. We're not even dating yet!" Sa Niall och höll upp händerna. 
 
 
När vi kom upp i lägenheten så gick vi in i min och Louis lägenhet där även Zayn fortfarande var kvar.
"And were have you two been?" frågade Louis när vi kom in i lägenheten. 
"I have texted you like thousand times!" Fortsatte han och överdrev "thousand" en aning.
 
"Calm down. We've talked with Becca." Förklarade jag och vi möttes av en konstig blick från Louis.
 
"Wait. What? You've talked to Becca? It's too soon to talk her Harry! She has to realize that she miss you! And why were Niall with you? This is so not good." Sa han oförstående. 
 
"Oboy, this is going to take the whole night." Sa Niall och satte sig ner i fåtöljen som stod framför oss. 
 
"What?! Explain!" Utbrast Louis och Zayn flinade. 
"I get it." Sa han och log belåtet. 
"What do you get about this?!" frågade Louis honom. 
"Look. Niall and Becca likes each other." Sa han enkelt. 
"Niall and Becca? Noo..." Sa Louis innan Niall utbrast: 
"How did you know that?!" 
"It's not hard to see." svarade han och log. 
"Is it true?!" frågade Louis högt och jag och Niall nickade. "Wow!"
Niall kliade sig besvärat i bakhuvudet och jag förstod att han var nervös inför Louis reaktion. Det var jag med...
"But you've just broke up with that girl you didn't remember the name of!" Sa Louis och verkade verkligen inte fatta någonting. Vi andra tittade på honom med en blick som betydde ungefär "Hallå fattar du ingenting eller?" 
"Aha, that girl have never existed..." sa han när det verkade gå upp ett ljus för honom.                                   
"That's sad... Because I kind of liked the idea of Niall being a badboy..." Niall skrattade och drog upp ärmarna till sin tröja.                                         
"So, are you okay with it?" frågade Zayn mig och jag nickade.                 
"Yeah."
 
Rebeccas perspektiv-
 Gud Stackars Niall nu! 
 Jag var på väg hemåt och hade kommit till gatans början. Jag mådde fortfarande lite illa av att berätta det för honom men det hade gått bättre än vad jag trott att det skulle gå. 
Jag tänkte mest om Harry och Niall och tänkte inte mycket på vad som var runt om mig, och inte förrän jag kom nära så såg jag en kille som kom gående mot mig. Det var hunden. Jag menar Mason. Han killen som jag pratat med någon gång förut... 
 Han var klädd i långa shorts och en t-skirt som framhävde hans muskulösa armar. 
 "Hey! Rebecca!" ropade han när han såg att jag kollade på honom. Han kom ihåg vad jag hette. Sött...
Han vinkade glatt och jag såg att han log stort.
 "Hi, Mason!" ropade jag och tänkte tillbaka på första gången vi träffades. Jag hade varit rädd att han var en full eller drogpåvärkad jävel... Men jag kunde inte förstå mig på hur jag trott det nu. Han såg Snäll ut där han lunkade lite slött mot mig. 
 "I saw you a few nights ago. You were with five guys! Lord! You are in!" sa han och skrattade lite åt sitt eget skämt. Han var som om han hade känt mig hur länge som helst och det var lite mysko, men det var skönt för att det kändes lätt när jag skulle prata med honom, orden bara flöt på.
 "Yes, yes! No, just kidding! They're just some friends. Haha!" Jag log mot honom och han log större än vad han gjort förut. Han såg... Jag vet inte hur att förklara det... Han såg "rar" ut. Snäll. Gullig. Vänlig. Schysst. 
 "Want company?" Frågade han och kollade mot vägen vi båda skulle mot. Den ledde mot hans hus. Och sedan vidare till mitt hus. 
 Jag minns att han frågat mig första gången vi träffats också desamma men att jag tackat nej. Då tyckte jag att han hade varit helskum... Jag kunde inte sätta fingret på varför jag inte tyckte det nu...
"Yeah, sure." 
Jag gick hemåt och Mason följde efter mig. 
 "So, where are you from? Your accent is very nice." 'nice'? Det var bra va? Eller försökte han bara vara snäll och jag lät förjävligt egentligen?
"Ehm... I'm from Sweden. In Scandinavia you know?"
"Yeah. I know were it is. Cool! Aren't it cold like the whole year there?" 
"Haha! Nooo!" jag skrattade och han log belåtet över att fått mig skratta. Vi hade börjat gått och vi var snart framme vid hans lägenhet - om jag minns rätt vart han bor. 
"For how long are you going to stay in London?" frågade han mig där vi gick. (Vi hade ett bra mellanrum mellan oss!)
"It was decided that I should stay two months, but if I like it so I stay probably longer ... If my parents allow me." Jag hade inte tänkt på det särskilt mycket... Jag skulle nog lägga det på minnet...
Vi fortsatte och småprata -mest om mig- tills vi kom till hans lägenhetshus.  Vi sa hejdå och jag fortsatte sedan mot mig...

Jag kom in i lägenheten och gick bort till hissen. Mina tankar flög genast iväg till tidigare idag då Niall hade kommit över. Det hade känts så tryggt och bra i hans armar. Och sen hade han kallat mig "sexy". Oh My God! Han hade kallat mig sexig! Det slog mig nu. Gud, Niall Horan hade kallat mig sexig! Eller nej, hade jag bara drömt det? Jo han hade sagt det! Shit.
Hissens dörrar hade stått öppna ett tag innan jag äntligen kom på att jag kanske borde gå in. 
Jag tog upp mobilen och såg att klockan hade blivit strax efter elva. Oj vad fort tiden går! 
Jag kom på att jag kanske borde fråga Niall hur det hade gått så jag klickade fram wordfeud. (Jag måste verkligen få hans nummer...) 
 
 Hi, how did it go? :) 
Skrev jag och gick ut ur hissen som hade stannat på min våning. Jag gick till min dörr och låste upp. Sen gick jag in och sparkade av mig skorna. (Hmm, förlåt. Försökte sparka av mig skorna.) Det durrade till i min mobil och jag tog upp den.
 
It went good! I think he's okay with it. Did you come home well? ;) x
 
Åh! Han frågade om jag kom hem okej! 
 
Yeah, I'm home and alive x)
 
Good! I had a great time tonight ;)
 
Me too x
 
Btw can I get your number? :) xx
 
Sure! ;) xxx
 
Jag gav honom mitt nummer och rätt som det var så plingade det till i mobilen.  
 
Hello / Superhunk Niall xx
 
Sorry I don't know anyone called that... :( 
 
Ha ha really funny ;) 
 
Yeah I know ^^ x 
  
Ehm, about the kiss... I didn't mean to push you into anything... 
 
Aw, Niall. You didn't push me into anything! It was the perfect moment with the perfect guy :) xx
 
Aw I don't know how to answer that... xx
 
Haha xD  
 
So I make you dizzy huh? ^^ 

Oh no, var han tvungen att ta upp det? 
 
Shut up.  
 
Haha, okay ;)  
 
Sorry Niall, but I have work tomorrow...  
 
Okay :( Talk to you tomorrow? 
 
Ofc! xoxo
 
  
Det var torsdag och jag hade nyss städat undan efter ett gäng tjejer som antagligen var ute på en shoppingrunda. Dom hade pratat högt och fnissat som bara den. 
"Oh my god. I'm so tired of those kind of girls." klagade Sandra och lutade sig mot bänken som kassan stod på. 
"Haha, I think it's kind of cute." Påpekade jag och Sandra himlade med ögonen.
"So, how did it go with the triangle drama?" Frågade Sandra sen och hon såg en aning nyfiken ut. Konstigt. Hon brukar inte vara så intresserad.  
"Ehm. It went well. We've told Harry." 
"Who's Harry? I'm not good with names..." 
"The curly haired guy." förklarade jag och hon nickade.
"Aw, so you and blondie are like a couple now?!" frågade hon mig.
"No, it's too soon." Svarade jag och skakade lite på huvudet.
"Ah, okay. Are you with me on a party tonight?" Där kom den gamla vanliga Sandra igen...
"Nah, I think I pass." Ja tänk om jag skulle hitta på roligare saker att göra? Typ smsa med Niall?  
"Okay. Are you sure? Because it's a big party. A lot if cute guys will be there!"
"Ehm, didn't you listen when I said that me and Niall have a thing?" 
"Aha... So that's what you said..." Sa hon med ironi i rösten. Jag suckade och hämtade en trasa för att torka av bordet som tjejerna hade lämnat.
_____________________________________________________________________________________________
Kapitel 25! Hoppas att ni gillade det ;) Vill oxå passa på att tacka alla er, som läser och kommenterar och tipsar om vår novell! Det värmer så i hjärtat när ni säger så fina saker! Det är tack vare er som vi fortfarande skriver! :D
Fortsätt kommentera så kommer nästa kapitel snart!
P.S Håll ögonen öppna här på bloggen, vi funderar på att ha en frågestund!
           <---- MUMSIGA KILLAR! :D
 

Ovido - Quiz & Flashcards