1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Kapitel 14

Av Hanna och Emma - 2 april 2012 22:12

''So, if you really like this girl... I think you should fight for her.'' Jag tittade förvånat på honom. Kämpa för henne? Det kanske inte var en sån dum idé. Och om jag inte kunde ''kämpa'' för henne, så skulle jag ju kunna vara den som står vid hennes sida, vara en axel att gråta mot. Jag ville inte vara taskig mot Harry, eller Becca, så jag skulle spela snällt. Sen får vi väl se hur saker och ting går.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nialls perspektiv-

Vi var nu hemma hos Harry och Louis. Liam hade inte berättat för alla om mina "bekymmer", och det var ju skönt. Och nu höll Harry på att babbla om att Becca var ungefär lika snygg som Rowan Atkinsons dotter. Enligt mig är Rowans dotter bara tillgjord och Rebecca är mycket, mycket snyggare. Men visst hade Rowan Atkinsons dotter snygga 'boobs' och hon var het, men på ett annat sätt än Rebecca.
Nej, nu fick jag inte vara sur på Harry. Han hade ju inte gjort något mot mig... Jag sköt bort the bad feelings och fokuserade på samtalet.
"Do you know where she works?" Frågade Louis. Jag svarade:
"She works at Gulliver Cafe."
"Shouldn't we go and grab a coffe there?" Frågade Louis.
''Yeah, that sounds good!'' sa Harry glatt och fortsatte sedan:
''When?''
Liam kollade på sin mobil.
''What about, now?''
 
Rebeccas perspektiv-
 
Jag kom till jobbet klockan kvart i 9. Sandra var inte där, men det var jag inte så förvånad över. Lucy var däremot där och hälsade glatt på mig.
Jag hälsade tillbaka och gick till vårt lilla personalrum där man kunde lägga sina saker och så vidare. Jag satte upp håret och tog på mig förklädet innan jag gick ut i cafét. Jag ställde mig bakom kassan och tog upp min mobil. Jag gick sedan in på wordfeud och svarade på Nialls senaste meddelande.
 
Haha! K :D So what are you doin up 08.45?
Han svarade rätt så snabbt:
Ehm... The sun woke me up. And you?
 
Work...
 
Aha. XD
 
Jag la ner mobilen i fickan. Jag tittade ut genom fönstret och mitt humör blev på topp när jag såg vem som var på väg in. Nej, det var inte Sandra, inte One Direction och inte Rihanna.
Det var våran kock/bagare George som kom in genom dörren. En ganska stor och kraftig man, i sina bästa år, som han brukar säga. Han är alltid glad och hans humör smittar lätt av sig. Speciellt när han står i köket och visslar och sjunger. I torsdags hade det varit Biebers Baby som han sjöng. Så den hade man hört ett antal gånger, i ett antal olika tonarter. Han log stort mot mig och hälsade glatt:
''Hallo! How are you honeypie?''
Jag svarade att jag mådde bra och han nickade. Han vände sig sedan mot Lucy.
''And hello to you, beautiful lady.'' sa han artigt och bugade lätt. Hon fnissade till och man kunde se att hon rodnade lite.
Jag skrattade lite åt George och frågade honom sedan:
''What's on the GeorgeTunes today?''
Han skrattade glatt och svarade:
''I think it's going to be Love Me Tender, and then you will hear... Call Your Girlfriend by Robyn.''
''Great!'' sa jag glatt innan han gick in till köket och började greja.
 
Tjugo minuter senare hade vi öppnat och var igång med frukosten. Och likaså var George som gick runt och nynnade på Love Me Tender i köket. Lucy var lite irriterad över att Sandra inte hade kommit än, klockan var 09:10 och hon skulle ha varit här för tio minuter sedan. Jag slappnade av när hon fem minuter senare -kvart över- kom inrusandes.
Lucy gav henne en ond blick, och Sandra log prövande mot henne. Lucy bara skakade på huvet och återgick till jobbet i kassan. 
Jag, som inte hade någon att servera skyndade mig efter Sandra som hade gått in i personal rummet.
''Where have you been?'' frågade jag henne.
''Take it easy! I arrived 15 minutes late, not an hour.'' sa hon medan hon tog på sig förklädet.
''Yeah okay. I have to talk to you later by the way...''
Hon tittade upp och höjde på ögonbrynen. Hon flinade och sa sedan:
''Aha, it's about those boys, right?''
Hur kunde hon veta?
''Ehm... Yes.''
Det klingade till i dörren, det kom en kund, alltså.
"We take it later." sa jag och skyndade mig ut till själva "salongen".
Det var en stammis som kommit. En gammal,gammal dam som kom hit alla dagar förutom torsdagar. Då hade hon stickning med "tjejerna"... Hon är en pratglad tant och heter Rosemary.
Jag gick fram till henne och tog beställningen. När jag hämtat kaffet och kakan åt henne tackade hon artigt.

Efter en halvtimme var det ganska fullt men sedan slutade väll deras rast eller så började deras jobb. Så det var bara några få kvar när klockan var 10:30. Jag stod och pratade lite med Lucy i kassan när det klingade i dörren och jag vände mig för att gå och ta beställningen när jag såg vilka det var. Mitt hjärta slog en volt och jag kände pulsen ända upp till öronen. Jag log stort och gick till bordet där de fem snyggingarna hade slagit sig ner. Wow! Dom såg alla ut som om dom varit hos en stylist tidigare. Lite smått rufsigt hår, sexiga och snygga kläder. Wow!
Jag gick fram emot dom och när jag kom närmare tittade alla på mig. Alla log. När jag kollade på Harry såg han på mig som om jag var hans flickvän. Det kanske var kanske för att vi skulle på "date" på onsdag. Men jag gillade det inte riktigt... Jag visste inte varför, men jag blev obekväm på något sätt.
"What can I do for you?" frågade jag och tittade på dom som att det inte var ett av världens kändaste pojkband som satt vid bordet.

Alla log stort mot mig, och jag kunde inte behålla mitt pokerface så länge till utan sprack upp i ett stort leende.
''What can you do?'' frågade Harry flörtigt och killarna skrattade. Jag flinade mot honom och han blinkade med ena ögat. Wow, nu blev det lite för flörtigt här känns det som...
Som tur var så kom Sandra just då och hälsade på killarna. Hon hälsade på dem som om hon hade känt dom jättelänge.
''Hey guys!'' sa hon glatt och killarna vände blickarna mot henne. Dom tittade undrande på henne.
''Don't look at me as if you never have seen me before. I see you all the time at the club.'' sa hon och dom skrattade lite.
''I'm Sandra, by the way. Would you like some coffe? Or tea?'' frågade hon, och tog emot deras beställningar. Jag frågade henne om hon ville ha hjälp men hon svarade bara ''I fix!'' och gick iväg.
Jag satte mig ner vid killarna och frågade dom hur dom mådde och så.
''I'm fine!'' sa dom i munnen på varandra. Vi började sedan prata om hur kul vi hade haft igår, både på bion och restaurangen. Sandra kom med kaffet och teet, och eftersom det inte var något folk där inne, så satte hon sig också.
Det plingade till i dörren och jag såg att Ella, som också är servitris, kom in genom dörren.
''Hey Becca, and Sandra!...'' hon hälsade glatt på oss men när hon fick syn på vilka vi satt med så tvärstannade hon. Hon stod och glodde med ögon stora som golfbollar och med munnen öppen. Hon tog ett djupt andetag. Jag tittade ursäktande på killarna och gick fram till Ella.
''Hi Ella!'' jag tog sedan med mig henne till personal rummet. Det var som att hon var i chocktillstånd, när vi kom in i det lilla rummet började hon hyperventilera. Hon viftade med händerna framför sig som om det var jättevarmt.
''Ella, relax.'' sa jag lugnande åt henne, men det blev inte så mycket bättre.
''How can I relax?! It's One Direction!''
''Yeah but...''
''And what are they doing here? And why did you sit with them?'' avbröt hon mig.
''Ehm... Long story.'' sa jag och hon tittade skeptiskt på mig.
''Okay, I can ask Sandra later...'' sa hon och jag ändrade mitt svar snabbt.
''I tell you later, OK?'' Hon nickade belåtet och jag gick ut till killarna och Sandra igen. Ella sa att hon skulle jobba. Det vill säga, vara i chocktillstånd och hyperventilera i köket vid George.
"So, Becca..." Började Harry men Niall avbröt honom.
"Don't you wondering what we're doing here?" Han log flörtigt. Wow, vad har hänt med honom? Sen när blev han så flörtig? Medvetet. För han var ju alltid flörtig, het och snygg, men det verkade vara omedvetet. Men det här?! Det här VAR medvetet.
"Yes I do!, What are you doing here? Except for setting the staff in shock." Alla skrattade åt mitt skämt och ingen hann svara innan Sandra sa:
"Sorry, but I think I'll leave you alone." Sedan lutade hon sig närmare mig och viskade: "I have to take care of Lucy, too." Sedan gick hon och jag satt kvar vid bordet med killarna.
"Back to the question. What are you guys doing here?" Frågade jag och satte armbågarna på bordet.
''Harry wanted to meet you!'' sa Zayn glatt och dunkade Harry i ryggen. Harry tittade ner i golvet och man kunde se att han log lite.
''Aaaww, that's so sweet!'' sa jag och log mot Harry, som tittade upp och han sken upp i ett stort leende.
''Yes, yes, that's so sweet, we know... We also wonder when you quit today?'' sa Louis och tittade undrande på mig.
''At two o'clock. Why?'' sa jag och tog mig en titt på klockan som hade hunnit blivit 11.
''We are just wondering if you want to go bowling with us?'' frågade Niall, som nu hade tagit av sig sitt flörtiga face, och var sitt gamla gulliga jag igen. Jag kunde inte motstå att le lite mot honom.
''Of course!'' svarade jag glatt och Niall sprack upp i ett stort leende. Lika så gjorde Harry, och det såg ut som att de andra killarna också blev lite glada.
 
_________________________________________________________________________________________________
Kapitel 14! :D
Vi vet ungefär hur kapitel 15 ska va, så vi får hoppas på att det inte tar allt för lång tid innan det kommer upp!
Tack för alla kommentarer på förra kapitlet! ;D
Kommentera här med ;)
kramis // Hanna & Emma :-)
 
 
nathaliemartineau

nathaliemartineau

3 april 2012 06:51

Alltså, den här novellen är typ den bästa jag vet! Det är det första jag kollar när jag går in på datorn, och jag blir ALLTID överlycklig när ett nytt kapitel kommit upp!
Älskar hur det skrivs från Nialls perspektiv, och att ni gör det hela så detaljerat!
I'll stay tuned!
Kram på er, :) <3

http://www.onedirectionnovellen.webblogg.se

Hanna och Emma

3 april 2012 20:23

OMG ;)
Nu blir man rörd här! Tack så jättemycket för allt beröm! Blir jätteglad!
Stay tuned! ;D

 
Ingen bild

kajsa

3 april 2012 21:02

Jag blir jätteglad varje gång jag ser att ni har uppdaterat för jag älskar denna!

Hanna och Emma

5 april 2012 07:28

Ååh, tack så mycket!! :D

 
Ingen bild

Ella

3 april 2012 21:32

gud vad bra ni är!!! och det är så spännande! :) precis som nathaliemartineau skrev : det är det första jag koööar när jag går in på datorn :) längtar tills nästa kapitel! :)<3

Hanna och Emma

5 april 2012 07:27

Tack så jättemycket!
Det rör ända in i hjärtat :)
Hehe! :D

 
Ingen bild

Linda

6 april 2012 14:15

Åh så bra! Längtar jättemycket till nästa del! När kommer den upp? :)

Hanna och Emma

7 april 2012 00:34

Tack! ;D
Jag vet inte riktigt säkert, men i helgen hoppas jag på! :)
Du får stå ut!

 
Ingen bild

Anonym....

6 april 2012 19:45

SÅååå braa! När kommer nästa!!! ??? Jag dör snart. Den e så sjukt spännande och jag kollar in varje dag och när ni har uppsaterar hoppar mitt hjärta över ett slag och jag börjar läsa direkt och blir sjukt glad! Näääär kommer nästa! Jag e desperat hehe... Kram

Hanna och Emma

7 april 2012 00:35

ååh, va snällt ;) Tack så mycket!
Nästa kommer nog i helgen, hoppas jag! :D

 
Ingen bild

Julia

6 april 2012 22:48

Superbra! :D Å, ni är verkligen grymma. Förtsätt såhär, lova mig att ni aldrig slutar att skriva :) xx

Hanna och Emma

7 april 2012 00:34

Tack så mycket! :D
Haha, vi ska försöka hålla det ;)

 
I

I

7 april 2012 15:09

Hejsan! Har precis skapat min blogg och skulle gärna vilja ha mer läsare, så det vore jätte kul om du kunde kika in på den. Ha en bra dag! Kramar :)

http://directionerstorie.blogg.se

 
Johanna

Johanna

8 april 2012 15:39

Rösta på min bild

https://apps.facebook.com/offerpop/Contest.psp?c=76521&u=19412&a=254553244581393&p=387783792941&v=Entry&id=281723&rest=1

Det skulle göra mig mycket glad. Sprid gärna det vidare till dina vänner!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards