1Dnoveller

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Hanna och Emma - 15 april 2012 13:29

Vi tog på oss skorna och Harry la armen om mig när vi gick ut. När vi kommit en bit på gatan kom det fram en liten tjej, 11 till 12 år. Hon log stort och tog fram en kamera. ''You're Harry from One Direction! Is that your girlfriend?'' Oj hon var rak på sak...
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Rebeccas perspektiv-

''Hey, no she isn't, she is my friend.'' svarade han lugnt, och han tog inte bort armen från mina axlar.
''Okay...'' sa tjejen skeptiskt och frågade sedan Harry:''Can we take a photo?''
Han nickade vänligt och tog nu bort armen. Tjejen gav kameran till mig och jag tog glatt emot den. Harry böjde sig ner lite för att komma i jämn höjd med tjejen och jag tryckte på knappen. Det klickade till och jag kollade på bilden så att ingen av dom blinkade eller så. Tjejen hade en överlycklig min på bilden och Harry såg fantastisk ut. Fast, ja, han hade väll tränat vääldigt mycket på att ta kort med folk. Han var ju kändis liksom. Ingen hade blinkat och den var riktigt fin. Jag gick fram till tjejen och Harry och gav henne kameran.

"Thank you!" Fick hon fram och tog emot kameran.
"You're Welcome." Hon stod mitt emellan mig och Harry. Vi var mitt på gång vägen men som tur var så gick det inte så många på gatan. Men dom som gick här, kollade på oss... Dom hade troligtvis förstått att någon här var känd eller nått.
"Can I take a photo of you two?" frågade tjejen och drog blicken från Harry till mig och sedan tillbaka till Harry.
"Sure." Började Harry och kollade på mig. "If it's OK for you?"
Ta kort på mig? Va? Varför? Herregud...
"Sure.." Harry gick runt tjejen och tog tag runt min midja och drog mig mot sig. Det kändes lite konstigt men jag kunde ju inte säga något...
Hon tog en bild och frågade mig sedan:
"What's you're name?"
"Ehm.. Rebecca."
"You're not from Great Britain. I mean... Your accent..."
Hördes det så tydligt?
"No, I'm from Sweden."
"Are you a singer? Or something like that?" Frågade hon mig. "I mean... Celebrities tend to hang with celebrities."
Kändisar hänger med kändisar? Jo, ja, sant faktist...
"No. I am not a celebrity." Jag log lugnt mot henne. 
"Okay, then you have real luck! And thanks for everything!" sa hon glatt och skuttade snabbt där ifrån. Jag och Harry fortsatte att gå och han tog ledningen åt vilket håll vi skulle. Jag kunde ju inte gatorna så bra. När vi kom till en stor tegelbyggnad i mordän stil så såg jag killarna som stod lutade mot en stor bänk alldeles utanför. Vi sa hej och vi började gå in. Jag och Harry hade skiljts åt och jag gick nu -som vanligt- bredvid Niall. Det var som om vi hade en magnet mellan oss, som ville att vi skulle vara nära varandra.

"You're look beautiful!" sa Niall tyst till mig när vi gick upp för en kort dörrtrappa. Han sa det så tyst att jag inte tror att dom andra hörde... Det kanske var meningen? Vad menades med det? Eller så inbillade jag mig bara en massa saker.

"Thanks! You too, your top model!" Han skrattade sitt härliga skratt och sneglade sedan på mig.
''So, you and Harry on Wednesday huh?'' frågade han, jag tittade på honom och jag såg att det var någonting som gömdes i hans ögon. Jag visste inte riktigt vad, men det var nog inte världens lycka direkt...
''Ehm, yes.'' sa jag osäkert. Han suckade tyst, och det var nog inte meningen att jag skulle höra det. Så han slätade ut det hela med ett leende.
''Hey guys, can you go a little bit slower?'' ropade Louis ironiskt några meter framför oss. Vi manade på stegen lite grann så att vi kom fram till killarna. Jag såg hur Liam pratade med Niall lite vid sidan om när vi andra fortsatte att gå. Jag brydde mig inte så mycket om det utan gick med Harry,Louis och Zayn som skulle prova skor och bowlingklot.
 
Nialls perspektiv-
 
''You have to tell her Niall!'' viskade Liam till mig när han hade stannat upp mig.
''What? No, I can't.''
''Why?''
''Because she's dating Harry now... And I don't want to spoil anything. And she may not even like me.''
''You will not 'spoil' anything! They're not head over heals for each other! And by the way, I can see that she likes you too.''
''Are you sure? Does she likes me back?!''
''Yes, but you have to do something about it. Otherwise, she chooses Harry. And you don't want that, right?''
''Right...''
Men vad skulle jag göra egentligen? Vad kunde jag göra? Jag fick ju inte verka besatt av henne... När skulle jag lägga in den stora stöten? Ikväll... Ja! Perfekt! Jag ska inte tänka på det nu men ikväll! Då ska jag... göra något som visar för henne att jag gillar henne, mer än som vän! Men hon tycker kanske att jag går för fort fram? Men hallå! Harry då! Vad skulle hända mellan dom om jag inte lägger in stöten. Jag föreställde mig Harry och Rebecca hånglandes på en parkbänk. DET var vad som kunde hända om jag inte gjorde det! Okej, tänk inte på det! Det här kommer att gå bra. Fokusera på nuet. Ja! Nu kör vi!
Jag gick tillsammans med Liam till dom andra som fortfarande kollade skor. Vi kom in och sa "Hey" och Liam gick sedan för att prata med Harry, Zayn och Louis om något. Rebecca stod ensam lite längre bort, vid damskorna.
Jag visste direkt vilken storlek jag skulle ta, så jag tog ett par röda och svarta och gick sedan till Rebecca.
''Have you found any shoes?'' frågade jag henne, hon mötte min blick och tittade sedan på skorna igen. Hon tog ett par och tittade sedan på mig igen.
''Now I have!''
''Okay guys! Should we be in pairs?'' frågade Zayn oss andra och vi tyckte att det lät som en bra idé.
''I WANT TO BE WITH HARRY!'' ropade Louis.
"Yeah!" ropade Harry och Louis omfamnade Harry i en kram.
''Okay, then I want to be with Becca.'' sa jag och la en hand på Beccas axel.
''We so gonna win!'' sa hon och vi 'highfivade'.
___________________________________________________________________________________________________
Äntligen :) Kapitel 16!
Kommentera vad ni tycker!

Av Hanna och Emma - 15 april 2012 01:11

Ny design!

Vad tycks? :D

Jag vet att det blev blått igen, men det är en ljusare och lättare blå så det kanske inte gör någonting?

Kommentera vad ni tycker! :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards