1Dnoveller

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Hanna och Emma - 9 april 2012 11:10

''We are just wondering if you want to go bowling with us?'' frågade Niall, som nu hade tagit av sig sitt flörtiga face, och var sitt gamla gulliga jag igen. Jag kunde inte motstå att le lite mot honom.
''Of course!'' svarade jag glatt och Niall sprack upp i ett stort leende. Lika så gjorde Harry, och det såg ut som att de andra killarna också blev lite glada.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nialls perspektiv-

Rebecca blir med på Bowling med oss! Oooh! YEAH! , Oo,I'm a lucky, lucky man! Vi kom ju inte bara hit för att ta en fika och berätta det. Utan också för att vi alla gillade henne, som vän eller som "vill va mer än vän". Så vi ville träffa henne. Vi hade diskuterat det på vägen hit, och kommit på att det nog va för att hon var så snäll, och rolig.

Jag hade varit lite extra flörtig först när vi kom, tänkte kämpa lite. Men Rebecca verkade besvärad så jag ändrade mig genast och var som vanligt.
Nu pratade vi om vem som var bäst på att bowla. Vi hade inte kommit fram till något direkt svar än. Men det lutade åt att Liam var bäst. Men Louis sa att det bara var ren tur att Liam vann hela tiden. Men jag var inte med förra gången bandet var och bowlade och har inte gjort det på länge.
"Oh! Come on!" Sa Liam och slog ut med händerna. "We all know that I am the best of us on to bowl!"
Alla började skratta överdrivet som om det var det dummaste dom hört.
 
''I'm so sorry guys, but I have to work...'' sa Becca och tittade ursäktande på oss andra. Vi nickade förstående, och Liam sa att vi nog också borde dra oss.
Zayn gick till kassan för att betala där Ella och Sandra stod och småpratade med varandra.
Jag såg att Ella blev lite småröd på kinderna när han kom och betalade.
Men hon blir nog van snart, vi kommer säkert att hänga här rätt så mycket nu när Becca jobbar här och allt.
Louis och Liam gick fram och gav Becca en hejdå kram. Dom gick sedan ut och jag gick fram till henne och kramade om henne.
''See you in a few hours then.'' sa jag tyst till henne och jag kunde nästan känna hur hon log lite.
Jag släppte henne sedan och sa hejdå till tjejerna i kassan.
 
Rebeccas perspektiv-
När Niall och Zayn hade kramat om mig och gått ut så var det bara Harry kvar, han stod och log lite finurligt ner i golvet.
''What?'' sa jag och log. Han tittade upp på mig med ett flörtigt leende.
''Naaah, I'm just thinking of Wednesday, how awesome we're going to have it.''
''Yeah, I can't wait.''
''Neither do I.''
Vi kramade om varandra och han pussade mig på kinden. Han log sedan mot mig och gick.
Vanligtvis så skulle jag nog ha blivit helt 'head over heals' för att han pussade mig på kinden. Men det blev jag inte konstigt nog, för jag var fullt upptagen med att fundera på hur det hade varit om Niall hade kysst mig på kinden.
Gud, hjälp mig...
 
''Wow, did he just kiss you on the cheek?'' frågade Sandra tillgjort. Hon låtsades vara överlycklig och klappade händerna. Jag nickade och hon sa sedan:
''Oh my god, what a beginner. If I were him, I would tongue kiss with you right now!'' sa hon och pekade på mig.
''Yeah, but that's you Sandra. You're making out with random guys everyday!'' sa Ella.
''So what?!'' frågade Sandra och titta undrande på oss.
''Okey, it doesn't matter. What matters is that I need to talk to you.'' jag tittade menande på tjejerna och dom nickade. I vanliga fall skulle jag inte gå runt och säga det här till folk jag knappt känner, men jag litar på Ella, och Sandra tror jag knappast skulle gå runt och säga det här till någon.
''I have a little problem...''
''What? That you like the curly guy and the blonde guy?'' frågade Sandra mig, och jag blev helt förvånad. Hur kunde hon veta?
''How did you know?'' frågade jag förbryllat.
''Oh honey, it's not difficult to see.'' svarade hon enkelt och började koka kaffe.
''Ehm, okay...'' Ja, vad skulle jag svara på det? Var det verkligen så uppenbart att jag gillar båda två? Nej, det kan det väl inte vara? Hoppas att inte killarna har märkt det i så fall.
''What do you think I should do?'' frågade jag dom osäkert och Ella ryckte på axlarna. Sandra där emot svarade snabbt på min fråga.
''Wait and see, my friend. Wait and see.''
Ella såg ut som ett frågetecken.
''What do you mean with wait and see?!''
''I mean, wait and see which one of the guys who like her best of course!'' utbrast Sandra och tittade på mig och Ella som om vi var helt efter.
Det kanske vi var i och för sig...
Vi pratade inget mer utan vi återvände alla till jobbet, för nu började lunch-kunderna kommit, så det blev fullt ös.

Klockan hade nu blivit fem i två och dom sista gästerna höll på att gå. När vi stängt helt sa jag ''hej då'' till resten av personalen.
Jag gick ut genom dörren och möttes av fem STORA leenden! Dom stod alldeles utanför dörren och jag ryckte till när jag kom ut och såg killarna. Dom var uppklädda och fixade, så jag kände mig ganska slappt klädd.
"Hey Guys!" sa jag och log.
"Hey Becca!" sa Niall och alla andra stämde in med "Hey" och "Hello!". Jag började med att krama Harry, eftersom han stod närmast. Och det var nog bäst, för han hann inte kyssa mig på kinden eller något, eftersom de andra killarna också skulle få en 'hej kram'. Till sist blev det Niall, och jag tänkte att jag skulle göra något särskilt, så jag tveka en halv sekund för att tänka vad jag skulle göra. Jag kom inte på något så jag böjde mig fram för att krama honom. När vi kramades kände jag än en gång hur jag blev helt varm i kroppen, en underbar känsla som fick mig att rysa till inombords. Under den korta stund då vi kramades råkade någon instinkt inom mig ta över och jag strök med handen längst hans rygg. Vi lösgjordes lätt från varandra och jag kollade runt så att ingen sett vad jag gjort. Jag tror ingen hade sett det och jag blev lättad. Tänk om Harry, som jag om några dar skulle gå på date med, skulle ha sett det! Okej, jag vet inte vad han skulle gjort då, men man vet ju aldrig.
Jag tänkte igen på hur snygga kläder dom hade på sig och frågade:
''Can we go home to me first? I need to change. I mean, you look like models! And I look like, yeah you know, I don't look like a model...'' Killarna skrattade och jag tittade på Niall, som var väldigt söt när han skrattade. ''Nej sluta, titta på Harry istället.''
Ja, Harry var också söt...
''Sure, I can go with you, if you want, and so can you guys go to the bowling alley, and then we can meet there?'' sa Harry och tittade frågande på oss andra.
Själv tyckte jag att det var en ganska bra idé, för än känner jag mig inte riktigt redo för att visa min lägenhet för ett av världens hetaste pojkband. Och om bara Harry följer med, då har jag ju bara visat den för en person. Och inte fem...
Zayn nickade och de andra killarna såg också ut som dom tyckte att det var en bra idé. Niall såg lite skeptisk ut.
Vänta här nu, varför var han skeptisk? Det var en fråga jag skulle behöva tänka länge på...
Jaja, vi bestämde oss i alla fall för att dela upp oss. Jag och Harry gick till min lägenhet, och resten av killarna gick i förväg till bowlinghallen.  
När jag och Harry kom in i min lägenhet tog vi av oss skorna och han satte sig i soffan.

"Do you want something?" frågade jag och ställde mig framför honom.

"No thanks." svarade han och lutade sig bakåt i soffan.
"Ehm... I go and put on something... Hotter." sa jag och pekade på sovrummet.
"You are hot in everything!"
"Awwe! Thank you Harry!" sa jag med lite ironi i rösten.
"But it's true!" Japp, han hade hört att jag var ironisk. Bra!
Jag gick in i sovrummet och öppnade garderoben. Jag tog fram ett par svarta korta shorts, en snygg topp och ett par stuprörs jeans. Jag kunde inte riktigt bestämma mig för shorts eller jeans så jag gick till soffan och höll upp de båda stilarna.
"What do you think?"
"The shorts, so I can see your sexy legs! "
"When have you seen my legs?"
"Ehm, you know I have eyes! Dah!"
"Haha, really funny. But thanks!"
Jag skyndade mig och bytte om, sminkade mig lite grann, och fixade håret. Inte särskilt noggrant, eftersom jag bara hade cirka tio minuter på mig.
"What do you think?" sa jag och visade upp mig (och mina ben) för Harry som satt och slappa i soffan.
"Beautiful!"
Vi tog på oss skorna och Harry la armen om mig när vi gick ut. När vi kommit en bit på gatan kom det fram en liten tjej, 11 till 12 år. Hon log stort och tog fram en kamera.
"You're Harry from One Direction! Is that your girlfriend?" Oj hon var rak på sak...
    _____________________________________________________________________________________________________
Ledsen för att ni fick vänta så länge! Men jag hoppas att ni är kvar!
Kommentera vad ni tycker :)
// Hanna och Emma.

Ovido - Quiz & Flashcards