1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Kapitel 19

Av Hanna och Emma - 29 maj 2012 22:42

Niall såg på mig med en förstående blick medan jag talade ut.
Jag visste inte vad som var värst, om att berätta för Harry att jag gillade Niall och inte honom, eller att se hans reaktion.
________________________________________________________________________________________________________
Nialls perspektiv-
Känslan jag hade fått när hon hade sagt att hon gillade mig också var oslagbar. Det fanns ingen beskrivning, det jag visste var att det kändes bra. Jävligt bra om man får säga det rakt ut.
Hon var så söt när hon satt där och oroade sig för hur Harry skulle reagera. Jag var inte långt bort från att ta tag i henne, och bara, ha henne.
Men jag höll mig ifrån det, eftersom att det förmodligen skulle vara en aning konstigt... Och jag skulle nog skrämma henne. Och det ville jag ju absolut inte.

Becca babblade på och frågade om hur hon skulle säga det, när hon skulle säga det och var hon skulle säga det. Jag fnissade till och tog sedan hennes hand som hon hade lagt tillbaka på sitt eget lår. Jag smekte den försiktigt och sa sen lugnt:
''Don't worry. It will work out.'' Det var nog ett väldigt dåligt svar, men hon lugnade i alla fall ner sig lite och log mot mig.
''I'm sorry... I just don't want to hurt him.'' Jag nickade.
''Ehm, have you told him that you like me?'' frågade hon.
''No... I haven't.''
  Rebeccas perspektiv-
Okej, han hade inte berättat för Harry att han gillade mig... Kanske hade han hade förstått ändå? Men hur ska Harry reagera om jag säger att jag gillar Niall? Åh! Jag ställer mig själv frågan, gång på gång!
Jag kramade åt Nialls hand som låg runt min hand, han var varm och hade mjuka och lena händer.
"It will work out. Don't worry!" sa Niall igen och jag fick kämpa för att inte krama honom och aldrig mer släppa honom.
''Okey...'' han log mot mig. Tanken slog mig sedan att klockan kanske var rätt så mycket.
''I'm sorry but I have work tomorrow and...'' han avbröt mig:
''I understand.''
Han reste på sig sakta men släppte inte min hand. Eller det kanske var jag som inte släppte hans? När han märkte att ingen ville släppa så log han stort mot mig.
Han drog sedan upp mig försiktigt och drog in mig i en kram. Fjärilarna uppstod och jag andades in hans doft. Och om jag inte kände fel så tror jag att han gjorde detsamma. Vi släppte motvilligt taget om varandra.
''I'll guess I see you then.'' sa han och jag nickade som svar.
''Bye.'' sa jag och han sa detsamma.
 
Promenaden hem ägnade jag åt att bara vara. Jag fick ta det här med Harry som det kommer. Säga att det inte känts rätt liksom. Sen den här lilla detaljen att jag gillar Niall, ja den biten kan ju bli lite svårare...
 
På morgonen berättade för Sandra vad som hade hänt kvällen innan och så vidare. Kanske inte alla detaljer, men jag gjorde någon slags ihopslagning av det hela.
''What do you think I should do?'' frågade jag henne.
''It's easy! Just say it to this Harry guy.''
''Okay, but how do I tell him I like Niall then? I mean, they are best friends.''
''How about you say like this: I like Niall.'' sa hon som om det var världens självklaraste grej.
''But what if he gets hurt?'' Hon skakade på huvudet.
''Number 1, he is a guy. Number 2, you have known each other for maximum a week. He can't be hurt already.''
''But what if?!''
''Take it easy, just tell him. Don't be complicated, guys aren't comlplicated.'' sa hon och började sedan torka borden. Ja, mycket mer hjälp kunde jag ju inte få av henne...
 
Onsdag
På förmiddagen skickade han ett sms.
 
Hey, can i pick you up at 7 o'clock? x

Sure! See you then ;)

Okej, låt oss få det här överstökat. Det kommer säkert att gå bra. Han kommer ta det bra. Han kommer förstå. Japp.
 
Närmare klockan sex började jag göra i ordning mig för dejten. Jag "hoppade" in i duschen och valde sedan kläder.
Det var en riktigt solig dag, så jag valde kläder efter vädret. Jag tog ett par rätt så höga röda shorts, ett pösigt linne, med inte för stor urringning. Linnet var vitt med ett svart tryck på. Jag sminkade mig inte så mycket, utan lät det vara naturligt och håret fick vara utsläppt. Jag sprayade i lite hårspray för att det skulle hålla sig mot vinden. I öronen satte jag ett par stora silverringar och sen var det klart.
__________________________________________________________________________________________________
Förlåt så mycket för uppdateringen!
Här har ni inte världens längsta kapitel, men något som kanske duger så länge. Vi vet på ett ungefär vad som ska hända i nästa kapitel. Så om man har tur så tar det inte så lång tid. Vi får ta oss i nackskinnet! Haha, nedå. Men något liknande ;)
Tack för att ni finns kvar och läser :)
// Emma & Hanna
 
 
Ingen bild

Sara

30 maj 2012 08:22

Åhh, den är ju jätte bra! jag kan inte vänta tills nästa!!

Hanna och Emma

30 maj 2012 19:51

tack så mycket! ;D

 
Louise

Louise

1 juni 2012 22:17

Åh, äntligen. Som jag har längtat efter ett nytt kapitel!

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

3 juni 2012 01:21

:D

 
Ingen bild

Sara

1 juni 2012 22:32

när kommer nästa:)

Hanna och Emma

3 juni 2012 01:22

Åh, jag vet inte. Vi har börjat på det lite smått. Så om ett tag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards