1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Kapitel 7

Av Hanna och Emma - 7 mars 2012 23:09

Han log mot mig, men man kunde fortfarande se att han var ledsen över någonting. Jag ville så gärna veta vad som hade hänt. Men jag kunde inte motstå lyckan som bubblade inombords. Niall James Horan hade kramat mig...
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Rebeccas perspektiv-


Dagen var kommen, idag skulle jag gå på bio med självaste One Direction. Det känns lite overkligt på sätt och vis. Ja det säger sig ju självt, det är ju inte alla som blir medbjuden på bio av Harry Styles.
Sen skulle ju dom andra killarna också följa med, men det gjorde inte så mycket för min del. Jag menar, HALLÅ! , det är One Direction people! Egentligen så var jag ju inte världens största fan. Men det kanske bara var bra. Om jag hade varit det så kanske jag skulle sitta och hyperventilera under hela filmen. Det kanske inte hade varit så roligt för dom.
Min mobil pep till, på displayen stod det Harry. Han hade fått mitt nummer så att han kunde meddela mig om vart vi skulle träffas och så. Jag öppnade meddelandet och läste:

 
Hey, shall we meet outside the cinema at 6? :) /Harry

Jag svarade snabbt och enkelt:
 
Sure! I'll be there! :D /Becca

Jag tittade på klockan och såg att den redan var tjugo över fem. Jag tog min väska och rotade igenom den. Allt jag behövde fanns redan där, så jag tog en titt i spegeln och tyckte att jag såg rätt så okej ut. Stuprörsjeansen satt perfekt, och på överkroppen hade jag en vit pösig tröja med New York motiv på. Undra om dom tycker att jag dissar London nu? Borde jag byta?
''Nej, skärp dig nu!'' tänkte jag och tog på mig min tunna skinnjacka. Jag gick sedan ut ur lägenheten.
Väl framme vid biosalongen såg jag att hela gruppen stod tillsammans vid in- och utgången. Jag betalade taxichauffören och började sedan gå mot killarna. Det kändes lite mysko och samtidigt lite som en dröm. Jag mötte Nialls blick, den var mjuk och underbar. Jag log mot honom och kollade sedan på alla dom andra, Harry flinade stort , Niall också, Louis drog lite i jackan och smålog mot mig, Zayn log ett lite flörtigt leende och Liam satt med en mobil i handen och skrattade. När jag sedan kollade på Niall igen fick jag en konstig känsla i magen, det blev varmt och pirrade lite, det var skönt och jag mindes den snabba varma känslan som kommit igår när han hade kramat mig. När jag kom fram till dom visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Krama dom? Nja, vi hade ju bara träffats en gång innan... Skaka hand? Vänta, nej, Hallå! Det kan man ju inte göra! Jag bestämde mig för att någon av dom fick "Ta kommandot" och sa enkelt:
"Hey!"
"Hey, Rebecca!" Det var Harry som sa det och han kom fram och gav mig en "Hej kram". Jag kände ingen varm känsla som jag hade gjort när Niall kramat mig dagen innan. Nästa som jag kramade var Liam och sen Louis och Zayn. Sist kramade jag Niall och fick åter uppleva den varma känslan i magen och jag fick som en pirrning genom hela kroppen.
Vi släppte varandra och han log stort mot mig. Jag vet inte hur länge vi stod där och tittade på varandra, men jag tror att dom andra tyckte att det var lite för länge. Eftersom att Louis harklade sig lite för att bryta våran ''underbara'' stund. Vi tog båda ett snabbt steg bakåt och sedan sa Zayn något i stil med:
''Shall we go inside?''
Jag nickade och det gjorde dom andra också.
Niall gick lite före med Liam,Louis och Zayn. Och Harry gick med mig, lite bakom de andra.
Han lade handen lätt och tryggt på min rygg och förde mig till en av dom många salongerna som fanns där.
Salongen var en av dom mindre, och jag tänkte då att det kanske var mindre chans att det skulle komma massa fans.
Louis, som hade gått ännu lite längre fram än alla andra, hade satt sig till rätta på en stol i mitten nästan längst upp.
''Okay, who buys the snacks?'' frågade han och tittade på oss med stora ögon.
''I want!'' utbrast Niall, och Zayn skrattade till och sa:
''I don't know if that's such a good idea.''
''What do you mean?'' frågade Niall ironiskt.
''Perhaps, someone should go with you.'' sa Liam och flinade. Niall tog ett djupt andetag och sa sedan:
''Okay... Liam, do you want to join me?''
''Yeah, sure!'' svarade Liam och gick med Niall ut ur salongen.
Vi andra satte oss till rätta, Zayn hade satt sig på Louis högra sida, Harry satte sig på Louis vänstra sida och jag satte mig ned bredvid Harry.
När jag satt där och tänkte på saker, som till exempel att jag satt bredvid killarna i One Direction. Och att några av mina kompisar säkert skulle döda för att få vara mig nu! Men så kom jag på att det bara var vi som satt där inne. Skulle det inte komma mer folk? Jag ville inte vara jobbig och fråga om dom hade hyrt hela salen...
Så jag stängde istället av min telefon, så att den inte skulle störa mitt under filmen.
Niall och Liam kom tillbaka med en massa godsaker. Niall gick och delade ut snacket och små godis påsar. När han och Liam sedan satte sig ner så satte sig Liam en plats ifrån mig så Niall hade inget val, utan satte sig mellan mig och Liam. Själv vart jag varm och pirrig över att få sitta bredvid honom OCH Harry. Båda-eller ja, alla i one direction- var så snälla och gulliga mot mig. Jag kände mig verkligen helt och hållet Lycklig, om man kan säga så...
"What movie should we see then?" Frågade Liam och reste sig upp igen. Jag blev förvånad och undrade vad han menade.
"What? Have you not decided that yet? I mean, we are already here. Sorry but I don't quite understand.'' Utbrast jag men ångrade det sedan och blev lite generad över att det nästan var det första jag hade sagt på hela kvällen. Alla kollade på mig och Louis, Harry och Zayn började skratta lite. Niall log bara och han var också den som förklarade allting för mig:
''That's why, whe have rented this salon. So we can decide wich movie to watch.'' sa han och såg roat på mig. 
''Not of all the films, but of those who goes to the movies right now.'' Han log fortfarande och som tur var hade dom andra slutat skratta.
''Do you understand?'' Lade han till och jag nickade. Jag kollade på hans vackra underbara ögon i någon sekund och jag tyckte att det såg ut som att han blinkade med ena ögat lite flörtigt mot mig. Det pirrade i hela kroppen och jag vände mig mot Harry, Louis och Zayns håll.
''So, is there a good movie you want to se, pop stars?'' Det var ett skämt det där med ''popstars'' och dom verkade tycka att det var kul när jag sa det. Själv tyckte jag att jag var riktigt klyftig! 
_____________________________________________________________________________________________________
Nialls perspektiv-

Just nu skämdes jag bara för att jag hade varit så överdrivet flörtig och till och med blinkat åt Rebecca. Hon trodde säkert att jag var helt knäpp! Jag hade fått någon sorts adrenalinkick och helt plötsligt varigt helt "orädd" och modig..
Vi hade just valt film. Louis hade väll valt den, men alla tyckte att det var en bra idé. Det blev en komedi som hette ''Just Go With It'' , den där med Jennifer Aniston.

Vi hade protesterat lite, ni vet, romantisk komedi är kanske inte det vi sitter och tittar på direkt. Men Louis körde sin ''puppyface'' grej, och vi gick med på det. Jag hoppas bara att det inte blir så där sorgligt så att man sitter och gråter. Ni vet när Rebecca är här och allt. Men nu när jag hade fått min ''kick'' så tror jag knappast att det kan bli något problem. Med tårarna alltså. En bra bit in i filmen började Rebecca röra sin hand mer och mer åt mitt håll och vi rörde vid varandra ett par gånger. Det var en underbar känsla!
Harry började gäspa lite och la armen om Rebecca. Nej! Det där var fult! Han körde gäspa/lägg-armen-om tricket! Men jag kunde inte anklaga honom för att flörta. Och Harry är ju en snäll kompis - eller ja, som en bror för mig - och jag kunde inte vara arg på honom. Men avundsjuk, det var jag.
 
____________________________________________________________________________________________________
Här kommer kapitel 7 hörni! Vi hoppas att det har varit efterlängtat! Vi har massor av ideer, till de kommande kapitlerna så vi hoppas att det kommer att rulla på från och med nu!
Tack för alla kommentarer på förra kapitlet! Vi hoppas att ni kommenterar lika bra den här gången också! Ha det gött!
P.S Förlåt för det vita! :(

 
 
Maja

Maja

8 mars 2012 16:01

Jätte bra!! Besök gärna min novell blogg onedoned.devote.se

http://onedoned.devote.se

Hanna och Emma

8 mars 2012 18:26

Tack så mycket! :D Självklart så kan vi göra det! ;)

 
Louise

Louise

8 mars 2012 17:24

Åh, ur bra ju!
För mig gör det absolut inget med det vita.
Hoppas ni lägger ut en ny del snart :)

http://www.noveloned.blogg.se

Hanna och Emma

8 mars 2012 18:25

Tack så mycket! :D Vi ska försöka börja skriva varsitt nu så det kommer nog ett kapitel inom kort! ;)

 
Elin

Elin

11 mars 2012 13:04

Sv; Vi får väl se ;)

http://www.OneDWorld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards