1Dnoveller

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Kapitel 1 - London here I come!

Av Hanna och Emma - 3 februari 2012 16:45

Rebeccas perspektiv-


''Om tio minuter landar planet på Heathrow flygplats i London! In ten minutes, the plane will land at Heathrow airport in London!'' hördes det ur högtalarna. Jag la ner tidningen i väskan och läste ännu en gång på lappen som adressen till min lägenhet stod på.

''Är du nervös?'' frågade damen bredvid mig. Vi hade pratat med varandra under resan. Jag hade berättat om mitt sommarjobb, och den centrala lägenheten som jag skulle bo i.

Jag nickade ivrigt åt henne och hon log.

''Det kommer att gå över! Alla i Storbritannien är så underbart trevliga! Du kommer att trivas på direkten!'' Hon slog till mig lite busigt på armen och jag skrattade lite lätt. ''Aj!'' tänkte jag medan jag strök mig försiktigt på stället där hon hade slagit till mig, jag ville inte antyda att det hade gjort ont. Damen hade för en stund sedan berättat att hon ofta reste runt om i Storbritannien på somrarna och att hon kände London bättre än sin egen bakficka. Efter en stund plingade det till i flygplanet och ''säkerhetsbältsknappen'' tändes. Jag satte på mig säkerhetsbältet och jag hörde hur många andra också gjorde det. Cirka två minuter senare så informerade piloten på både svenska och engelska att det var dags för landning. Jag tittade ut genom fönstret och såg hur planet närmade sig landningsbanan.


Inne på flygplatsen var det fullpackat med folk. Det var barn som grät, gamla farbröder och tanter som virrigt vandrade runt och letade efter rätt gate, folk som hade bråttom, eller helt vanliga människor som man inte lade märke till, som inte hade bråttom, var ledsna eller borttappade någonstans. Jag hade nyss hämtat bagaget och var på väg mot utgången. Det var mycket trängsel vid dörrarna och jag blev knuffad av nån som kom i full fart bakifrån. När jag återfått balansen försökte jag se efter personen fast den var redan borta i vimlet av människor.

Jag lyckades ta mig ut och ställa mig i kön till taxierna. Som tur var, så stod det inte så jättemycket folk där. När ''min'' taxi kom så klev chauffören ut ur bilen och jag gick fram till honom.

Han gick och öppnade bagageluckan och jag slängde in min väska. Jag satte mig sedan i bilen och började rota i väskan efter lappen.

''Where can I take you miss?'' frågade han artigt, och jag log mot honom.

Jag gav honom sedan lappen med adressen,och han nickade.

''Let's go then!''

Under resan var det tyst och jag såg ut över den vackra staden. När taxin stannade framför ett stort tegelhus tog jag fram min plånbok och betalade chauffören, innan jag steg ut och tog min väska.
När taxin åkt iväg gick jag mot dom stora dörrarna och in i den lilla ''entrén''.

Där inne väntade en kvinna i kanske 40 års åldern, och jag förstod att det måste vara hon som jag skulle få nyckeln av. Hon log ett stort vitt leende mot mig.

''Hi! Are you Rebecca?'' frågade hon artigt med ett vänligt leende och tittade undrande på mig. Gud vad alla är trevliga här, tänkte jag.

''Yes, I am! Have you been waiting for long?'' frågade jag. Hon skakade på huvudet och tog sedan upp sin väska som stod på disken hon stod lutad mot.

''Let's go up to the apartment!'' sa hon glatt och började gå mot hissen. Jag följde efter henne in i den och såg att hon tryckte på 7:an. Sjunde våningen... Det låter bra, tänkte jag medan vi åkte upp.

När hissen stannade klev vi ut i en ljus  korridor med 4 dörrar på varje sida. Hon gick mot en av de mörkbruna dörrarna, och pekade på siffran som stod på dörren: 53. Jag memorerade i huvudet, våning 7, dörr 53.

Hon låste upp dörren och innan hon öppnade sa hon:

''You will love this place!''

Hon gav mig sedan nyckeln och öppnade dörren.

Rummet var ljust och öppet. Det var en smal hall som ledde ut till ett större vardagsrum. När jag tagit av mig skorna gick jag raka vägen in och kollade in det som nu skulle bli mitt hem under sommaren. En svart soffa, en TV och en liten bokhylla var de ända möblerna i rummet men det var fint ändå. TV:n satt mitt emot soffan och brevid den stog bokhyllan. På vänstrer sida av soffan fanns det en dörr som stog öppen och ledde in i köket. Jag gick in och kollade runt i rummet. Det var bänkar och en kyl och frys på den högra sidan av rummet och i mitten av rummet stog ett runt litet matbord med tre stolar runt. Hela rummet var vitt och blev att se ljust och öppet ut och på den vänstra väggen fanns ett stort fönster. Jag vände mig om och såg att kvinnan hade följt med mig in i rummet och kollade på mig med stora ögon.
"The bedroom is over here..." sa hon och ledde ut mig till vardagsrummet igen. Hon gick och öppnade en dörr som låg alldeles brevid. Jag gick med henne in i sovrummet, det var stort och det fanns en stor garderob i hörnet längst in i rummet. En dubbelsäng låg i mitten av rummet och det fanns också ett skrivbord.
"What do you think?" frågade kvinnan med samma leende hon haft när jag först kom, varmt och mjukt.
"It's amazing! Should I sign somewhere?"
"Yes please. I have the papers here." Hon öppnade sin väska och tog fram ett litet häfte som hon gav till mig.
"Thank you."sa jag och tog emot häftet och började läsa. Det stog inget intressant och jag kollade bara lite längre för att det skulle se ut som att jag brydde mig mer än vad jag gjorde. Jag skrev på och gav henne sedan några papper jag hade i väskan. Hon tittade snabbt igenom allt och sa:
"I hope you have a good time here! Here you go!" Hon gav mig en liten nyckel och vi sa Hejdå.
När hon gått satte jag mig på sängen, klockan var bara halv fem, men jag var ändå trött och la mig ner för att vila lite...



 
 
christine

christine

4 februari 2012 00:12

aaah jättebra!

http://www.whenimtaken.blogg.se

Hanna och Emma

4 februari 2012 00:14

Taack! :) Va glada vi blir ;)
Btw, älskar din novell! :D

 
Linn

Linn

5 februari 2012 13:33

sv: Tack så mycket sötnos! Superbra novell! Kram <3

http://www.onedirectiondiary.blogg.se

Hanna och Emma

5 februari 2012 13:36

Aw, tack! :D

 
Evelina

Evelina

5 februari 2012 18:32

Läs gärna min Novell som handlar också handlar om One Direction! :D

http://theonlyonedirectionstory.blogg.se

Hanna och Emma

5 februari 2012 18:44

Självklart så ska vi göra det! ;) Tack för att du tittade in på våran novellblogg! ;)

 
Ingen bild

JoJo

22 april 2012 00:16

7kt bra C:

Hanna och Emma

22 april 2012 21:52

Thank you!
Haha :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna och Emma - 5 december 2013 18:53

Han drog mig en aning närmare så att delar utav min kropp mötte hans och vi bara njöt av att vara så nära. Jag kände på mig att varken han eller jag var redo att ta det till det nästa steget, men den intima känslan som befann sig kring oss just nu rä...

Av Hanna och Emma - 26 juli 2013 19:27

"No, no! I mean, I wanna be with you! I really, really wanna be with you, Niall! But I just don't know if I want us to be public. Or... You know" "I know..." Ett leende spred sig på mitt ansikte, men sen så bleknade det bort igen. "But ...

Av Hanna och Emma - 7 juli 2013 23:21

Efter någon timme av förklaringar, och lite om hur vi träffades (inte så mycket om den delen med Harry dock) så ringde Zayns telefon. Det var Liam som just hade fått reda på att Paul hade kommit hem från Irland. Nu under den tid på sommaren då vi int...

Av Hanna och Emma - 22 juni 2013 17:52

"Ja, det finns ju rätt så mycket att hitta på, så vi blir nog inte uttråkade." Sa hon och tittade tillbaka på oss med ett lätt leende.  Både jag och Elin höll med och vi började mumsa i oss utav vårat fika. Jag höll just på att ta en bams...

Av Hanna och Emma - 8 juni 2013 22:36

"Well, how did you hope I would react?" Jag gav honom ett frågande ansiktsuttryck till svar för hans ledsna och han tog flörtigt tag i mina händer och tittade in i mina ögon. "A little bit more like my reaction. Press me up at some wa...

Ovido - Quiz & Flashcards